lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   O grze (http://lastinn.info/o-grze/)
-   -   Zasady, pytania i niejasności (http://lastinn.info/o-grze/1120-zasady-pytania-i-niejasnosci.html)

LMGray 17-12-2005 08:13

Zasady, pytania i niejasności
 
W tym temacie, ja bądź Darken będziemy odpowiadać na wasze pytania dotyczące zasad gry, a także stopniowo opisywać reguły rozgrywki.

Zarys gospodarki:

Nasza gospodarka opierać sie będzie na kilku produktach, oto i one: pożywienie, medykamenty, elektronika, maszyny ciężkie, stopy metalu, drewno, węgiel, ropa naftowa, związki chemiczne, budulec (kamień) oraz broń z uzbrojeniem, samochody.
Wszystkie te produkty, będą przedstawione w "wirtualnych" jednostkach. Towary jednak, mozemy podzielić na trzy grupy, pierwsza czyli produkty, które ludzie na bieżaco wykorzystują*: pożywienie, medykamenty, ropa naftowa. Te, które używa sie do konkretnej czynnosci (np. jeśli władca chce coś wybudować): elektronika, maszyny ciężkie, stopy metalu, drewno, zwiazki chemiczne, budulec.
Pozostałe dwa produkty, czyli samochody i broń z uzbrojeniem ludzie wykorzystują na bierząco, lecz wystarcza ona na dłuższy czas.

*Do tej grupy należy także węgiel, bądź też drewno w czasie zimy(ogrzewanie).

Aby zaspokoić podstawowe potrzeby ludzi, każdemu mieszkańcowi przysługuje 1 jednostka (papieru, pożywienia, medykamentów) na tydzień. Jednakże ceny np. 1 jednoski medykamentów i jednej jednostki pożywienia różnią sie od siebie.

Jednakże po pewnym czasie oprócz kosztów chwilowych(budowanie) i stałych(utrzymanie ludności) dojdzie także nowa grupa, a konkretnie towary, którymi podtrzymujemy pewne urządzenia, budynki, maszyny... np. aby elektrownia wytwarzała prąd trzeba zuzywać węgiel itd.

Następnym problemem do rozpatrzenia jest deficyt, badź też nadmiar towarów stałych. Otóż jeżeli władca nie będzie posiadał wystarczającej ilości np. pozywienia aby każdemu obywatelowi dostarczyć przynajmniej 1 jednostkę - w państwie nastaje głód i ludzie zaczynają umierać. To samo dotyczy medykamentów - epidemia oraz węgiel/drewno - ludzie zamarzają.* Jednakże jezeli władca postanowi przeznaczyć więcej np. pozywienia na osobe to morale obywateli znacznie wzrasta. Czym więcej ludzie dostają tym więcej moga zrobić :D
Maksymalna ilość produktu na jedna osobę wynosi 5 jednostek, w koncu ludzie też mogą zjeść ograniczoną ilość pożywienia.

* wyjątkiem jest ropa naftowa, której bark powduje spadek morale ludności.


cdn.
Pytajcie... :lol: Pozdrawiam

Toudi 17-12-2005 15:41

Kto będzie zakładał tematy w tym folderze. Mistrzowie, czy gracze?

I jeszcze jedna rzecz. Produkcja medykamentów, wymaga wyskoeij technologii i nowoczesnego sprzętu, które nasze wioski nie maja szans posiadać. chyba, że medykamenty potraktujemy jako zioła, grzybki itp.

Glyph 17-12-2005 20:28

Takie pytanko kiedy dowiemy się kto jakie surowce wydobywa. Tzn. podejrzewam, że niektórzy mają więcej pożywienia inni minerałów, węgla, jeszcze inni drewna czy maedykamentów. Kto o tym będzie decydować? Gracze w porozumieniu z MG czy sam MG?

Będzie stała lista budynków do wybudowania czy możan coś wymyślić i ustalić wspólnie z MG cenę takiego budynku.

Następna sprawa jak będzie wyglądać ekran gry (każdy w osobnym temacie czy tak jak inne sesje?) i komunikowanie się z innymi graczami (propozycję handlu, sojuszu).

To tyle mojego. Domyślam się że większość z moich wątpliwości miała być rozwiana w późniejszym terminie :wink:

Bladowicz 17-12-2005 20:43

Tak na logike. Musi to być w osobnych katalogach do których tylko określone osoby będą mogły zaglądać bo wcale nie musimy ze sobą współpracować (mimo iż to moim zdaniem najkorzystniejsze jest).
Jeżeli chodzi o nowe budynki to przecież to mimo wszystko ma być chyba RPG a nie planszówka. Wniosek z tego taki że liczy się tylko nie umiejętność wykorzystywania istniejących zasad ale także kreatywność czyli zdolność tworzenia czegoś całkiem nowego. (Np. Budynek mieszkalny może kosztować 200 jednostek ale ty stwierdzisz że chcesz dla bezpieczeństwa i izolacji budować bunkro/ziemianki za 150 jednostek i 25 jednostek ołowiu. - 25% do morale [bo ciemno]) oczywiście to są moje prywatne modyfikatory. Tak naprawde możesz wpaść na pomysł jak wydać mniej a uzyskać coś równie dobrego lub wydać minimalnie więcej a uzyskać coś dużo lepszego. Kreatywność to podstawa. :D

LMGray 17-12-2005 22:21

Cytat:

Napisał Toudi
Kto będzie zakładał tematy w tym folderze. Mistrzowie, czy gracze?

Foldery będzie zakładac administracja, bo tylko ona ma takie uprawnienia, natomiast tematy mistrzowie.

Cytat:

Napisał Toudi
Produkcja medykamentów, wymaga wyskoeij technologii i nowoczesnego sprzętu, które nasze wioski nie maja szans posiadać. chyba, że medykamenty potraktujemy jako zioła, grzybki itp.

Na razie oczywiście nie bedziecie potrafic wyprodukować medykamentow, więc pozostają wam karawany i oczywiscie duże miasto, jednakże później kto wie... Zreszta wszystko zalezy od was.

Cytat:

Napisał Glyph
Takie pytanko kiedy dowiemy się kto jakie surowce wydobywa. Tzn. podejrzewam, że niektórzy mają więcej pożywienia inni minerałów, węgla, jeszcze inni drewna czy maedykamentów. Kto o tym będzie decydować? Gracze w porozumieniu z MG czy sam MG?

Pytałem sie, gdzie jego misto ma mieć swoją siedzibę. Każda posiadłość ma swoje plusy i minusy oraz żadna nie jest samowystarczalna (na razie). Do wyboru było:
4 miasta z urodzajną glebą i przy dużym mieście - łatwość handlu, pożywienie, zagrożenia gangów z miasta, mała odległość od sąsiadów
3 miasta w górach - trudny dostęp z zewnatrz, rudy metalu, węgiel i drewno, fatalne gleby
1 miasto na pustyni - beznadziejne gleby, zagrożenie ze strony mutantów, jeden szlak handlowy, pokłady ropy naftowej, strategiczne znaczenie, klimat (gorąco i mroźno)

Cytat:

Napisał Glyph
Będzie stała lista budynków do wybudowania czy możan coś wymyślić i ustalić wspólnie z MG cenę takiego budynku.

Tak jak napisał Bladowicz, wszystko zalezy od waszej kreatywności. NIe zawsze to co najdroższe to najlepsze, wszystko zalezy od waszej inicjatywy. Powodzenia :D

Cytat:

Napisał Glyph
Następna sprawa jak będzie wyglądać ekran gry (każdy w osobnym temacie czy tak jak inne sesje?) i komunikowanie się z innymi graczami (propozycję handlu, sojuszu).

Oto i struktura folderu jednego gracza:

a) "gracz1" - dostępne dla wszystkich
- "wizyta" - dostępne dla wszystkich*
- "bierzące wydarzenia" - tylko mistrzowie i gracz*
- "listy" - tylko mistrzowie i gracz*
- "decyzje i reformy" - tylko mistrzowie i gracz*
- "gospodarka i statystyki" - tylko mistrzowie i gracz*
- "działanie zbrojne"*
- "pytania i problemy" - tylko mistrzowie i gracz*
b) "gracz2" itd....

* nie sa to osobne foldery, a tematy, które mogę sam zrobić, ale i tak od administracji zależy "utajnienie" ich.


Teraz coś ode mnie: Proszę aby kazdy jeszcze raz napisał nazwę swojej wioski/miasta w tym temacie oraz aby powtórzył gdzie znajduje sie jego miasto(tak jak jest zaznaczone na mapie). Proszę także Glypha o zaznaczenie nazw miejscowości graczy na mapie i zamieszczenie jej tutaj.
Dziękuje i pozdrawiam.

Bladowicz 17-12-2005 22:33

Twierdza Nowy Babilon. W "środkowym trójkącie" lewy górny róg. Czyli patrząc od środka mapy pierwsza lokacja w lewo. :D

keczup2000 17-12-2005 22:37

Moje miasto nazywa się Wildrock i znajduje się w górach .pozdrawiam graczy i oczywiście szanowne grono mistrzów

Glyph 18-12-2005 11:07

Miasto: Sunshine Valley :wink:

Na mapce zaznaczyłem 3 miasta których nazwy zostały podane. LMGray podaj nazwę dużego miasta jeszcze. Dałbym coś samemu, ale to przeca Wasze (MG) miasto :wink:
Mapka niestety dalej prowizoryczna, najlepiej to nie wygląda, ale jest czytelna mam nadzieję, a przeciez o to głównie chodzi :wink:

Bladowicz 18-12-2005 11:24

Hmm. Najbliżej mam do SW, WR i tego najbardziej na lewo... może już jakieś noty dyplomatyczne?
A tak ogolnie to czekam z niecierpliwoscia na gre :]

Glyph 18-12-2005 11:31

Poustawiałem nas w miarę blisko siebie, żeby się nie szukać i zmusić do wzajemnej interakcji między graczam :wink: i

A co do paktów hmm... ja jestem otwarty na propozycję :D Ale to już w trakcie gry będziem ustalać. :wink:
Pozdrawiam!


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:19.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172