Wiesz, najprostszy system to AO&R. Czyli Advanced Orzeł i Reszka. Tu naprawdę nie trzeba wiele tłumaczyć :P |
Cóż - dziadzuś zawsze mówił mi - nie ma dobrej i złej mechaniki. Są tylko fajni i niefajni MG. Widzałem ludzi świetnie bawiących się w Zły Cień - Kruki Urojenia, sam czasem bawię się świetnie przy D&D mimo d20. Jak byłem w szkole podstawowej to faktycznie graliśmy czasem na Orła i Reszkę żeby rostrzygnąć kto oberwał ognistą kulą. A poważnie. Jeśli kogoś interesuje magia to zdecydowanie najlepszą mechaniką opisującą sią w grze RPG posiada Ars Magica. Polecam gorąco zarówno sam system, jak i przeniesienia samej magii do innych gier (świetnie pasuje np. do magii u Sapkowskiego). Tym bardziej że podręcznik do 4 edycji można darmowo i legalnie pobrać z sieci. pod adresem: http://www.rpgnow.com/product_info.php?products_id=774 |
Ostatnio po dogłębnym zbadaniu mechaniki Fate, zakochałem się w niej. Ma potenciał i jest prosta :P Oto link do tłumaczenia tej jakże wspaniałej mechaniki. http://aleja-fantasy.9g.pl/fate/fate.html Nie przeczytałem Ars Magica, ale propozycje na magię autorów FATE już teraz mi się podobają. Zresztą już wymyśliłem jak to się kantuje i szamanuje i wynalazkuje i księdzuje na tej mechanice, i to do szczęscia mi wystarcza. |
Systematyka Zgadzam się z tym, że trudno o uniwerslaną systematykę. Każdy system wypracował własne rozwiąznia równierz ze względu na to w jakim klimacie był tworzony, bo czy ktoś wyobraża sobie na przykład pojedynki mechów na (jakże świetej moim zdaniem) systemayce pojedynków szermierczych w Monastyrze? W każdym systemie systematyka ma spełniać nieco inne funkcje, tyle. To co bym zaproponował to, zgłaszanie propozycji dla mega totalnie uniwersalnej bombowej najlepszej w historii hybrydy, czyli czegoś łączącego w sobie najlepsze elementy z różncyh systematyk... Innymi słowy czegoś co zapewne w praktyce okaże się zupełnie niepraktyczne ale miło jest sobie pomarzyć :) Proponuje następujące kategorie (zachęcam do zgłaszania własnych propozycji), od razu też zgłaszam własne typy: Magia - Bezkonkurncyjnie Ars Magica Pojedynki Szermiercze - Po jednogłośnym zdetronizowaniu Dzikich Pół mistrzem bezsprzecznie jest Monastyr Walka Strzelecka - Tu rządzi Cyberpunk Wykorzystywanie Umiejętności - Równierz obstawiłbym Cyberpunka, mimo wszystko ze względu na prostotę i to, że łatwo dodawać w razie czego dodatkowe elementy do testu, szybko, łatwo i logicznie. Mordobicie, czyli bijatyka improwizowana w stylu wolnym - Może kiedyś powstanie RPG o Luchadores i wtedy zobaczymy na czym polega prawdziwa walka, a ja póki co dam tu pole do popisu innym, bo z tego co widzę to jest tu na forum sporo ludzi, którzy ćwiczą rózne sztuki walki, więc niech oni napiszą coś mądrego :) Dogfight, czyli pojedynli statków - Tu nie będę się wymądrzał bo na dobrą sprawę znam tylko Star Wars i póki co to może być mój jedyny typ. Sytuacje Nieprzewidziane - Ze względu na to, że w gruncie rzeczy jest to system opisowy wybrałbym Amber, w końcu jak nie wiadomo o co chodzi to uratować sytuację może tylko wyobraźnia MG lub BG. Zgłaszajcie swoje propozycje to może na końcu uda się zrobić głosowanie i zobaczymy co z tego wyjdzie i czy będzie się to do czegokolwiek nadawało. |
1. Walka mechów a pojedynek szermierczy w monastyrze. To dość skrajne spojrzenie na temat, gdyż mym skromnym zdaniem mechanika monastyru nadaje się tylko do tego przedziału czasowego. Już w rzeczywistości odpowiadającej naszym czasom nie będzie się sprawdzać. Myślę że prawdziwszym powodem dla którego nie moża wyłonić uniwersalnej mechaniki jest nie świat (bo dobrą mechanike w każdym świecie możesz wykorzystać) ale o klimat. Np. mechanika cyberpunk 2020 jest szybka i przyjemna ale nie nadaje się do gry w np. wampira (IMHO) i maga. Natomiast pomysł wyboru najciekawszych elementów z różnych systemów uważam za intrygujący. :P Magia - Mag: Wstąpienie. Szermierka - Monastyr. Walka strzelecka - CP 2020. (wiecznie żywy) Wykorzystywanie umiejętności - neuroshima (brak potrzeby dodawania czegokolwiek. mistrz mówi "trudny test" a ty już wiesz o co chodzi). Walka wręcz - był kiedyś jakiś system Portalu który polegał na mordobiciu, ale też chyba nie był najlepszy. Myślę że mechanika nie jest ważna. Prędzej opis. Dog fight - bez systemu. Mechanika nie jest w stanie tego oddać. Można co najwyżej porównać osiągi maszyn i uwzględnić to w opisach. Zakucie tego w mechanikę to tak jak próba opisu poszczególnych elementów jazdy konnej. Tylko opis jest w stanie to załatwić. Sytuacje nieprzewidziane - TOON. |
Co do mechów: Dajcie mi tydzień to wsadzę mechanikę szermieki do mechów :P I będzie grywalne Magia: Deadlands bo mam bzika na punkcie kart Szermierka: Znam tylko jeden system z rozbudowaną szermierką: Monastyr Walka strzelecka: Fate Walka wręcz: Właściwie to dowolnie, ale dam znowu Fate Dog fight: Znam tylko z Przebudzenia Ziemi Sytułacje nieprzewidziane: Nie wiem co pod to podciągnąć. Bo teoretycznie wszystko co ma tabele spotkań jest nieprzewidywalne :P |
Cytat:
Innymi słowy wyobraźcie sobie sytematykę magii o bardzo podobnych założeniach jak ta w Magu tyle, że stworzonej nie po to by ją (i te założenia) dopasować do reszty Świata Mroku, tylko po to by tą magią się zajmować i o niej opowiadać :magic: |
Same nazwy nie są niczym dziwnym. Hermetyczność pochodzi od Hermesa Trismegistosa, ale po Twojej wypowiedzi domyślam się iż jest Ci to dość znany temat. Natomiast o ArsMagice wiem niewiele, chociaż Twój opis powoduje że chyba sie nią zainteresuje. :] P.s. No tak. Darken musze Ci to powiedzieć. Jeżeli przystosujesz mechanikę Monastyru do walk mechów to jesteś maniakiem. :> |
Amber Zgadzam się, co do nazwy Zamonu Hermesa. Lepszym przykładem faktycznie są Tremere, pamiętacie historię powstania tego Klanu opisaną w Wampirze? Otóż została ona opisana pierwotnie w Ars Magice, możliwe też, że rozpoznacie kilka imion, jak na przykład Etrius :) A dla wszystkich zainteresowanych: http://www.rpgnow.com/product_info.php?products_id=774 Można stąd ściągnąć za darmo i legalnie czwartą edycję ArsM (w tej chwili w sprzedarzy jest piąta), link dzięki uprzejmości Małego Misia (kilka postów wcześniej). [ Dodano: 2006-02-14, 13:39 ] Cytat:
Zamiast przerabiać Mechy na Monastyr, spróbuj może przerobić Star Wars na Monastyr? Dokładnie chodzi tu o walki na miecze świetlne, czyli problem jak oddać tu specifikę force sensitiva i Mocy? Jeśliby udało się coś takiego sklecić, to pojedynki na miecze świetlne mogłyby wyglądąć bardzo ciekawie... :idea: A co do tzw. Uniwerslanej składanki to w tej chwili wygląda ona następująco: Magia: Ars Magica (1głos), Mag (1), Deadlands (1) Szermierka: Monastyr (3) Walka Strzelecka: Cyberpunk (2), Fate (1) Walka Wręcz: Fate (1) Wykkorzystywanie Umiejętności: Neuroshima (1), Cyberpunk (1) Dogfight: Star Wars (1), Earthdawn (1)... to tam latają statkami? Sytuacje nieprzewidziane: Amber (1), Toon (1) :D |
Widziałem wiele prób sporządzenia uniwersalnej mechaniki, czy to ogólnie, czy fechtunku. Np. na polterze, na APLUSie. Żadna z tych prób nie zakończyła się sukcesem. Po pierwsze autorzy, którzy angażowali się w tworzenie nie zgadzali się w fundamentalnych kwestiach, a jeśli już w czymś się zgodzili, to wszystko jakoś tak się w szwach rozłaziło... Za duzo jest różnych spojrzeń na mechanikę i oczekiwań wobec niej by pogodzić wszystkich jedną mechą. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:13. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0