lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Pozostałe systemy RPG (http://lastinn.info/pozostale-systemy-rpg/)
-   -   Wolsung (http://lastinn.info/pozostale-systemy-rpg/8104-wolsung.html)

Tadeus 16-10-2009 15:52

Herr McArthur, radzę zainwestować w gadżet "binokle" Wszakże wszystko zostało wytłuszczone na stronie 144, pod ramką "Moc nexusa" i w ramce w rogu na tej samej stronie.

W skrócie - po rzucie odzyskuje się tam liczbę mocy i zaklęć równą mocy nexusa (przy przesileniu, mocy z modyfikatorem przesilenia). Każde dodatkowe przebicie również pozwala odzyskać jedną moc/zaklęcie.

Niektóre potężne rytuały wymagają też obecności nexusa, by w ogóle mogły się odbyć (przykłady nie zawarte zostały w książce).

Potwór 16-10-2009 16:16

Panie Gerhardzie, dziękuję za zwrócenie uwagi mej skromnej osoby na właściwy fragment tekstu. Zmuszony jestem jednak zwrócić uwagę Waszmości na błąd w Pańskim rozumowaniu, otóż nie odzyskujemy punktów mocy równej poziomowi Nexusa, ale 1 punkt mocy + 1 za każde przebicie, ale nie więcej niż poziom mocy nexusa.

Muszę szybciej zorganizować drużynę bo już nie mogę siędoczekać sesji wolsunga :P

Tadeus 16-10-2009 16:52

Cytat:

Napisał Potwór (Post 225800)
Zmuszony jestem jednak zwrócić uwagę Waszmości na błąd w Pańskim rozumowaniu, otóż nie odzyskujemy punktów mocy równej poziomowi Nexusa, ale 1 punkt mocy + 1 za każde przebicie, ale nie więcej niż poziom mocy nexusa.

Prawda. Wyjątek stanowi oczywiście przesilenie, gdy moc nexusa wzrasta o odpowiedni modyfikator. Widać, że sam powinienem zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt optyczny.

Jeśli zaś chodzi o sesję, to mam nadzieję, że merill szybko upora się ze swoją wersją Quatermaina. Przyda się ktoś, kto użyczy nam, molom książkowym, silnego, zaprawionego w boju ramienia :>

Potwór 17-10-2009 10:10

Najlepiej silnego, zaprawionego w boju golemicznego ramienia.

Prowadził już ktoś może? Zastanawia mnie co lepiej się sprawdza w praktyce: turlanie konfrontacji w trakcie opisywania czy przed opisem?

Tadeus 17-10-2009 11:39

Prowadził. Turlasz po swoim opisie i deklaracjach graczy. I tak co turę konfrontacji.

opis > deklaracje/stawka > mechanika > opis > deklaracje > mechanika.

Oczywiście opis może następować po rzutach każdego gracza albo wszystkich - jak Ci akurat wygodnie.

Ja sobie tego przynajmniej inaczej nie wyobrażam.

Jeśli Twój golem ma pulę 1k10, to wolę Quatermaina :P

Potwór 17-10-2009 17:28

A to Quatermain golemicznego ramienia mieć nie może :P?

Tadeus 18-10-2009 21:16

Fakt. Może. Myślałem, że miałeś na myśli wytwór swojej specjalizacji.

Im więcej obcuję z systemem, tym bardziej podoba mi się ta mechanika. A to już coś znaczy. Zazwyczaj mechanikę olewam albo używam jej badzo szczątkowo.

Fajnie sobie to Garnki z luckami wykoncypowali :>

deMaus 19-10-2009 20:14

Mechanika jest fajna bo jest prosta i po stworzeniu postaci wystarczą karty, bo zawsze rzucasz k10. Cokolwiek by się działo k10.

No i podobają mi się podejście twórców do tego aby być pro-graczowym, nie trzeba być księgowym, i liczyć każdej sztuki amunicji, albo pisać co gracze biorą, co mają. System pozwala się skupić na fabule.

Warlock 21-04-2010 09:22

Zgadzam się z Tobą deMaus, autorzy podeszli do Wolsunga bardzo oryginalnie i co najważniejsze z daleko idącym sukcesem. Z podręcznika wylewają się tony pomysłów na przygody, łatwa mechanika i szybkie tworzenie postaci(brak losowania atrybutów poprzez rzut kością itp.). Sam osobiście nie spodziewałem się po Wolsungu wiele, kupiłem go w chwili premiery i po przeczytaniu odstawiłem na półkę, jednakże parę miesięcy temu zdecydowałem się z kumplem na rozegranie sesji - dla próby. Wolsung okazał się niezwykle intuicyjny, a sesja sama w sobie (chociaż wymyślona w biegu na 5 minut przed rozpoczęciem sesji) okazała się niezwykle ciekawa dzięki milionom pomysłów, którymi aż ocieka podręcznik do Wolsunga.

Macharius 21-04-2010 22:13

Ale w Wolsungu nie ma ani krzty oryginalności przecież ;)

Garnek i lucek powybierali z różnych źródeł wszystko co najfajniejsze, wymieszali i stworzyli świetny system. Wolsung jest super ale nie ma w nim nic oryginalnego.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:29.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172