lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Pozostałe systemy RPG (http://lastinn.info/pozostale-systemy-rpg/)
-   -   Wolsung (http://lastinn.info/pozostale-systemy-rpg/8104-wolsung.html)

Tadeus 21-04-2010 23:15

Wszystko już kiedyś było.

Liczy się oryginalne dobranie składników mieszanki i zalanie tego miodnym, mechanicznym sosem :)

Wolsung to system, który praktycznie pod każdym względem odbiega od mojej dotychczasowej wizji dobrego erpega, a mimo wszystko jestem nim zachwycony:)

Qumi 22-04-2010 18:36

Dokładnie, nie treść a perspektywa czyni system wyjątkowy. WoW to też nic nowego, nawet jak się ukazał - wszyscy pisali, że to gra która łączy wszystko co najlepsze w MMO, nic o nowych elementach, ale o oryginalnym wykorzystaniu tych istniejących. Kupiłem właśnie podręcznik do Wolsung, trochę się gubię w zasadach jeszcze, ale wygląda ciekawie ;)

Warlock 23-04-2010 18:57

Cytat:

Ale w Wolsungu nie ma ani krzty oryginalności przecież
Fakt, ale na ubogiej polskiej scenie RPG Wolsung jest oryginalny. Bo jakby nie patrzeć nie mamy zbyt wiele systemów, a moim zdaniem najciekawsze już dawno przeminęły(kiedy MAG zawiesił swój plan wydawniczy gier RPG - a przynajmniej części z nich).

deMaus 24-04-2010 05:20

Jak to mało, a Monastyr? A Neuroshima? Dzikie pola? Jak na rozmiar naszego kraju to procentowo mamy chyba całkiem niezły wynik dobrych systemów.

Warlock 24-04-2010 14:47

To spójrz na Niemcy, kraj z dwa razy większą populacją i dziesięciokrotnie większą zasobnością systemów RPG. Jeśli chodzi o gry RPG to jesteśmy daleko w tyle wbrew twoim oczekiwaniom. An Encyclopedia of Role-Playing Games Niestety, polska scena kuleje i to bardzo w porównaniu do innych krajów. To już nie te czasy co kiedyś, planszówki biorą teraz górę nad grami RPG, nawet w naszym kraju, a już lepiej nie wspominać jak duża jest ta przepaść u zachodnich sąsiadów. Systemy, które wymieniłeś w skali światowej są słabe. Dzikie Pola chociaż naprawdę niesamowity RPG nie przyjęłyby się nigdzie indziej poza Polską, chociaż to zrozumiałe. Monastyr ma źle skręconą mechanikę (np. zasady szermierki), chociaż druga edycja jest już w drodze więc miejmy nadzieję, że poprawią się względem podstawki. A Neuroshima? Zaiście ciekawy RPG, ale ma bardzo (jak dla mnie) nieintuicyjny system walki wręcz. Fabularnie tworzymy świetne gry, ale aby system się dobrze sprzedał musi mieć równie dobrą mechanikę (patrz: D&D).

Diriad 24-04-2010 21:37

No nie, akurat na tej encyklopedii Polska ma niecałe 3 razy mniej RPG-ów niż Niemcy (Polska 11, Niemcy 29). A nie wypisali Wolsunga, Klanarchii, Monastyru, Trójcy, Arkony, Crystalicum, Poza Czasem... Owszem, kwestia starych danych, ale nie tylko. Jasne, że mamy mniej RPG-ów niż po angielsku i francusku, czyli zdecydowana czołówka, ale poza tym jesteśmy na całkiem niezłej pozycji. Myślę, że dość ładnie się dzieje na polskiej scenie RPG-owej. Jakby więcej gier powstawało, to żadnej nie kupiłoby tyle osób, żeby wydawanie jej było w jakikolwiek sposób opłacalne - po prostu nie ma nas tu tylu RPG-owców ;)

Wracając do samego Wolsunga. Jak grałem na Zjavie u Garnka i lucka, to stwierdzam, że system jest niesamowicie grywalny i bardzo mi się podoba (choć wersja bardzo bardzo uproszczona mechaniki używana na pierwszej sesji dużo bardziej mi przypadła do gustu niż ta nieco mniej uproszczona z drugiego podejścia ;)).
Ale bardzo, ale to bardzo nie lubię, kiedy mamy - w tym przypadku - taką Wanadię, która niby nie jest Europą, ale tak właściwie to nią całkowicie jest. Jak dla mnie - albo robimy coś, co jest zupełnie innym światem, i tak też to nazywamy, albo robimy Europę o nazwie Europa i istniejących państwach, tyle że ufantastycznioną wedle woli. Może Garnek z luckiem nie chcieli tego zrobić przez to, że wtedy Wolsung (jeszcze) bardziej przypominałby Victorianę? No, nie wiem. W każdym razie mapa Wolsunga działa na mnie jak płachta na byka. "Weźmy mapę Europy i okolic i każdy punkt wybrzeża przesuńmy w jakieś miejsce nie dalej niż 100 km od jego oryginalnego położenia. Mamy inną mapę." Odnośnie samej mapy, to samo denerwuje mnie w Warhammerze.

Shawn 26-09-2010 22:10

Cóż. Osobiście nie miałem okazji zagrać sesji w tym świecie, jednak trochę o nim wiem. Za to grałem LARPa w świecie Magii Wieku Pary i to jest niesamowite. Autorzy powinni napisać poradnik "Wolsung - czyli jak połączyć nasz świat i świat fantasy". Co do twórców: Miałem okazję osobiście poznać jednego z nich. Macieja "lucka" Sabata. Co ciekawe: Wraz z kolegami mieliśmy prawo nazywać go ksywką. :D Mam zamiar niedługo sprawić sobie podręcznik do tego systemu i prowadzić sesje kolegom.

Soth 10-02-2011 12:00

Interesujący, nowatorski polski system, do którego dość regularnie wychodzą dodatki. Czego chcieć więcej? Podręcznik przeczytałem bardzo szybko i zrobił na mnie kolosalne wrażenie.

Lusbader 12-02-2011 14:17

Witam.
Skusiłem się ostatnio na Wolsunga i nie żałuje wydanych pieniędzy.
Podręcznik bardzo dobrze się czyta. Mogę się tylko przyczepić do braku stron z ważniejszymi tabelkami,umiejętnościami i atutami. Teraz trzeba wertować podręcznik ,aby znaleźć to czego się szuka.

P.S I. Szukam sesji Wolsunga.
P.S II. Szukam ekipy z Rzeszowa lub Jarosławia do Wolsunga. (mogę grać i być MG)

Sayane 28-05-2011 19:10

Tak jako ciekawostkę dodam, że Kuźnia Gier podpisała umowę ze Studio 2 Publishing na wydawanie linii Wolsunga w USA.
Cytat:

Gra jest tłumaczona od dłuższego czasu, zaś do nas dotarła już umowa zza Oceanu, więc lada chwila możecie oczekiwać gorących informacji o naszych podbojach w Stanach.
Znalezione na fb kuźni Kuźnia Gier | Facebook


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:07.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172