lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   W odmętach pustki i braku pomysłów... (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/13367-w-odmetach-pustki-i-braku-pomyslow.html)

Adr 23-02-2014 12:58

Odpoczynek od sesji nie jest dobrym pomysłem., bo traci się kontakt z fabułą sesji, co często przekłada się na brak zainteresowania sesją.

Gotowce i dobre przygotowanie do sesji pomaga przebrnąć przez spadki weny.

Wenę pobudza czytanie to chyba oczywiste. Nie chodzi o kradzież pomysłów ale o inspirację.

Dobrym pomysłem jest pogadanie w komentarzach z MG i innymi. Nie mam weny pomysłu na rozwój akcji wciągnijcie mnie w interakcję.

behemot 23-02-2014 13:00

Metoda rzemieślnika:
Napisać w punktach jakie informacje chcemy zawrzeć w poście. Każdy z punktów rozwinąć w 3 zdania. Dodać muzyczkę i obrazek.

Zwykle w poście można wrzucić:
- Reakcję na działania drugiej strony.
- Informację o nowych elementach (opis pomieszczenia, potwora) lub dodatkowe informację o czymś co już znamy.
- Wypowiedź, nawet jak nie jest wymagana to ludzie(a już zwłaszcza w fantastyce i anime) gadają przy każdej czynności.
- zakończenie, które skłania, wymusza, daje możliwość reakcji drugiej strony.

To nie będzie wiekopomny post, ale posuwa akcję naprzód, może za rogiem będzie sytuacja bardziej motywująca do artystycznych postów. A jak się długo czeka to oczekiwania rosną (choćby własne) i nie będzie łatwiej. Też o sesji z przerwami i długimi kolejkami, można zapomnieć o co chodziło i stracić zapał. W PBF jest o tyle łatwiej (względem opowiadań), że można skupić się na grze i też będzie fajnie.

Inna sztuczka: zacznij od środka. Czasem problem jest pierwsze zdanie i byle zacząć, ale ogólna koncepcja jest. Można opisać to co mamy już w głowie. U mnie (działa) pozwala się rozpisać i potem jest z górki, albo te brakujące elementy piszę po prostu, bo jest już dość tekstu.

Komunikat "chce grać, post w piątek" zawiera wszystkie potrzebne informacje.
Tylko kurcze, to nawet miłe jak ktoś się czasem upomni o posta. ;-)

Tadeus 25-02-2014 14:53

Ja, jako wyjątkowy grzesznik na tym polu mogę doradzić, co (czasem) u mnie działa. Najczęściej łapię doła, gdy mam już w głowie super-epicki dalszy ciąg zawiłej fabuły, zaplanowane dokładnie zwroty akcji, świetne możliwości awansu i rozwoju dla postaci, i ogólnie jestem zachwycony tym, co ja tam nie wymyśliłem genialnego na następne miesiące...

... a gracze jak na złość tkwią już od dłuższego czasu w jakimś dość nudnym miejscu i nic nie idzie do przodu. Najczęściej z mojej winy, bo są to przygotowania, to tego, co gdzieś tam w przyszłości będzie super, ale póki co, by było logicznie i spójnie musi być trochę nudne i ciężko to przyspieszyć bez rozbicia wiarygodności...

Jedyne, co wtedy parę razy mi pomogło, to powołanie się na mądrość dawnych mistrzów klasycznego D&D i zrzucenie im na głowę ogromnego, niszczącego miasto smoka albo walącego rakietami psycho-robota, wpadającego do pomieszczenia przez rozwaloną wybuchem ścianę. Może być też flota inwazyjna obcych/mrocznych elfów itd. Byle było super efekciarskie i zupełnie od czapy. A że jest bez sensu? Cóż, potem się do tego domyśli jakąś w miarę sensowną fabułę. Podejrzewam, że podobnie pisano scenariusz do serialu Lost :mrgreen:

Gracze najczęściej od razu robią się aktywniejsi (albo - co bardziej przerażające - bawią się dużo lepiej, niż przy moich dopracowanych intrygach!), a i ja nie czuję nareszcie jarzma ciężkiej, mielonej setki razy w myślach fabuły.

Niestety, najczęściej jestem zbyt dumny, by zastosować ten beznadziejnie tani, ale zabójczo skuteczny trik i się zniechęcam.

Bakcyl 25-02-2014 15:44

Ta metoda zapewne nigdy nie straci na efektywności.

Chociaż jeżeli już mowa o byciu w nudnym miejscu, to czasami można "pominąć rozdział". Po prostu przejąć narrację i popchnąć graczy trochę dalej, skoro sami nie za bardzo wiedzą, co mają robić i po co. W końcu nie ma sensu, żeby i oni, i MG się przez to męczyli.

Aschaar 07-03-2014 09:04

Dla porównania proponuję jeszcze zapoznanie się z tematem:
Klik:


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:57.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172