lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   Ciekawe zjawisko wśród graczy? (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/15098-ciekawe-zjawisko-wsrod-graczy.html)

Lord Cluttermonkey 12-04-2015 23:15

Cytat:

No to mam okazję zapytać co to znaczy szybka/sprawna mechanika.
Szybka mechanika to taka, którą masz w małym paluszku. Jak robię w GURPSie postacie w minutę, to lepszej alternatywy dla mnie nie znajdziesz. :mrgreen:

Widzę, że masz bardzo duże parcie na dociekanie prawd obiektywnych tam, gdzie ich nie będzie, więc żeby dać Ci jak najobiektywniejszą wypowiedź, pokusiłbym się o stwierdzenie, że sprawna mechanika to taka, która sama w sobie jest sprzedawana jako osobny produkt rynkowy. Taki warunek ogranicza nam towarzystwo do BRP, GURPS, FATE i paru innych tytułów. Bardziej obiektywnie się nie da. :D Chociaż sąd niesprawiedliwy, bo takie Savage Worlds chętnie wyrzuciłbym razem z d20 system, a są gry, w których ta mechanika jest jak dla mnie dobrze pomyślana, jak chociażby Traveller.

Ale przecież nie będziemy porównywać penisów i subiektywnych doświadczeń.

archiwumX 12-04-2015 23:16

Cytat:

Napisał Clutterbane (Post 553704)
Jak dobrze pamiętam, to nWoD miał podręcznik podstawowy, taki bez nadnaturali? To by się łapało pod generica

Stary też to miał:) Nawet ciekawie strzeliłeś, ale mi chodziło o co innego. Gdy czytam, że ta gra jest grą narracyjną to z miejsca zakładam, że jej mechanika ma takie cechy:
- w oparciu o cechę i umiejętność buduje się pulę k10
- koszty rozwoju cech rosną proporcjonalnie do ich aktualnego poziomu
- sukcesy zbiera się zazwyczaj z kości, na których padło więcej niż 7
- zazwyczaj mają system wad i zalet, które w sposób "nadnaturalny" modyfikują postać
- kości z wynikiem 10 się przerzuca dopóki wypada na nich taki wynik
- PD przyznaje się pojedyńczo na poszczególne kategorie oceniania
- punktuje się głównie za odgrywanie

Patrząc na tą listę przyznasz, że mam prawo twierdzić, że istnieje jakiś (może nieuświadomiony) generic gier narracyjnych?

Lord Cluttermonkey 12-04-2015 23:19

Cytat:

Patrząc na tą listę przyznasz, że mam prawo twierdzić, że istnieje jakiś (może nieuświadomiony) generic gier narracyjnych?
Pogooglowałem i to nawet ma swoją nazwę. :)

Raist2 12-04-2015 23:26

Kiedy zaczynał przygodę z RPG, jakieś 12lat temu, to zaczynałem od Warhamca nie widziałem żeby mechanika była zła i nie dobra w nim, u nas wszystko ładnie pięknie śmigało, nie stosowaliśmy w 100% tego co było w podręczniku, tylko mg (w swoim podręczniku z którego wszyscy korzystaliśmy) ołówkiem powykreślał jakieś durnoty, a powpisywał jakieś inne rozwiązania (mniej więcej), potem był Earthdawn, podobna sytuacja jak w Warhamcu, nie 100% podręcznikowej mechaniki, tylko jakieś dajmy na to 80%, reszta zmieniona, i też nie było problemów, w DnD tak samo jak wyżej. Chodzi mi teraz po prostu o to, że zawsze, jeśli mechanika wydawała się zła w jakimś aspekcie, ten aspekt był zmieniany/modyfikowany przez mg, i nikt nie miał o to do niego pretensji, wszystko szło gładko i przyjemnie. Dopiero w oWoD'zie i Klanarchii nic nie było zmieniane, bo mechaniki w obu systemach dla nas są dość jasne i klarowne. Także kulawa mechanika to nie problem, jeśli mg pomyśli z głową o zmianach i o nich wszystkich graczy uprzedzi (trafiłem raz na takiego mg który tego nie robił...... zupełnie inaczej postać bym i mechanicznie i fabularnie zrobił gdybym wiedział o tych zmianach wcześniej a nie dowiadywał się nagle w trakcie sesji gdzie chcę coś zrobić związanego z tymi zmianami "których nie ma" bo nic o nich wcześniej nie wspominał......).
Także dla mnie mechaniki "wolne"..... niee, jakoś wolę mechanikę do systemu dobraną. Grałem też na jednej mechanice w różnych światach i średnio mi się to podobało.

archiwumX 12-04-2015 23:26

Cytat:

Napisał Clutterbane (Post 553717)

Tylko, że ten StoryTell występuje też w produkcjach po za grami z tej stajni. Większość tych narzędzi znajdujemy w np. Legendzie pięciu kręgów, 7th Sea, Klanarchii...

PS. Już polska gra "Stalker - gra fabularna" implementowała część takich pomysłów.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:12.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172