lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   Rozpoczynanie sesji (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/2796-rozpoczynanie-sesji.html)

denis 27-03-2007 07:48

Rozpoczynanie sesji
 
Chciałbym w tym miejscu rozpoczac mała dyskusje ( ktore młodym MG moze nieco pomoc ) dotyczacą rozpoczynania sesji .

Czytajac ( i grajac ) na tym forum zaczynam dochodzic do wniosku ze rozpoczecie sesji jest najwiekszym problemem . Mistrzowie spiesza sie olewajac najwazniejszy elemenet kształowania sie druzyny - czyli poczatek .

Niektore systemy ( lub załozenia przygody ) same sie zaczynaja z racji miejsca lub typu postaci , ale "zwykłe " sesje w ktorych wystepuja postacie przypadkowe - zbitek ras , kultur profesji - wymaga solidnego ( nawet krotkiego ) intro ... Nie wspomne juz o takich podstawach jak w jakiej częsci swiata znajduje sie druzyna ...

bartekq 27-03-2007 14:55

Hej! Postaram się rzucić kilkoma pomysłami. Nie będzie ich wiele ale zawsze coś :-)

1. Stara jak świat gospoda/bar/pub/tawerna etc. To chyba najłatwiejszy ze wszystkich sposobów zaczęcia sesji. Po prostu stykasz graczy ze sobą i zazwyczaj oni sami "wpadają na pomysł" by połączyć się w drużynę.

2. Wspólne kłopoty. Ładujesz graczy w niezłą kabałę, totalny bardak, z którego będą mogli się wydostać tylko poprzez współpracę ze sobą. To najczęściej skutkuje :-)

3. Podobne poglądy. Masz dwóch paladynów? Może gangerów? To przecież idealne połączenie! I mniej więcej idee te same :-)

4. Wspólny cel. Gracze (osobno) dostają cel (taki sam). W trakcie rozgrywki dołączasz kolejnych do drużyny. To trochę trudny, ale ciekawy sposób.

5. Zaczynasz mocno np. od jakiejś walki, pościgu czy czegoś podobnego. Gracze w wirze walki nawet nie zwrócą uwagi jak się do siebie zbliżą osłaniając się ogniem z karabinu/tnąc mieczem. Potem głupio będzie się rozstać( "Ten krasnolud uratował mi życie. Lepiej zostać razem. Będzie bezpieczniej" )

Oczywiście to tylko kilka szczątkowych pomysłów, które każdy MG może wykorzystać (oczywiście po wcześniejszych modyfikacjach) na wprowadzenie sesji. Jednak zawsze można się pokusić o o wiele bardziej rozbudowany początek wplatając w niego kilka intryg, zadań, najgorszych wrogów i najlepszych przyjaciół drużyny. Im bardziej zagmatwany początek tym większe MG ma pole do popisu potem (mowa tu o możliwości utworzenia dziesiątek wątków pobocznych).

Pozdrawiam i mam nadzieję że te kilka pomysłów się przyda.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:58.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172