lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   Istota karczmy w rpg (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/301-istota-karczmy-w-rpg.html)

Mruf 26-01-2007 08:10

No - ciekawsze knajpy niż sztampowa :) Takie wprowadzenie brzmi już atrakcyjnie.
Choć skopania i obudzenia w rynsztoku graczy wolałbym uniknąć. Gracze bardzo nie lubią, kiedy zarządza się coś autorytaywnie, na co nie mają wpływu. Ot - leżysz bez kasy, broni i takie tam...

Darken 26-01-2007 13:25

Dwa ostatnie pomysły były dobre, a ostatni bardzo komiczny. Chyba go wrzucę na najbliższą sesję :P

Esco 26-01-2007 16:22

Cytat:

Napisał Digoxin
No - ciekawsze knajpy niż sztampowa :) Takie wprowadzenie brzmi już atrakcyjnie.
Choć skopania i obudzenia w rynsztoku graczy wolałbym uniknąć. Gracze bardzo nie lubią, kiedy zarządza się coś autorytaywnie, na co nie mają wpływu. Ot - leżysz bez kasy, broni i takie tam...

A kto kaze cos "zarzandzac" ? :D
Czekasz az sie nazra i nachleja a potem grzecznie prosisz o 10 rzutow obronnych przeciwko truciznie (nawet jak maja 90% to jeden statystycznie nie wyjdzie) :P

Ciesze sie ze Wam sie podobaja moje niesztampowe karczmy. Moze zrobimy z tego tygodnik p.t. "Karczmy Wszechswiata"? :D

nietunietam 07-02-2007 20:43

Co biedny chłop mógłby robić po zmroku, kiedy pola orać już się nie da. Jedyną rozrywkę (poza łóżkiem :p ) znajdował w karczmie. Żona pić z kolegami w domu nie pozwalała więc uciekało się przed wałkiem do karczmy :D.
A gdzie jest kochani źródło naszego pięknego folkloru jak nie w karczmie. Gdy tylko któryś grać na czymś umiał to mu nawet pić pod groźbą nie pozwalali żeby nie daj boże nie zaprzestał muzykować :).
Karczma to jedyna ostoja cywilizacji na pustkowiach, miejsce gdzie sołtys wieczorami urzęduje. :)
Rynek nie wszędzie się znajdzie, ale miejsce na popijawę to chyba wszędzie :).

Więc każdemu komu karczma się przejadła mówimy NIE.

Już samo podróżowanie wymaga wizyt w zajazdach.
Każdy kto choć raz zaznał w realnym świecie klimatu zadymionego klubu, zrozumie że bez karczmy obyć się nie może :D.
Więc nie ma co kombinować jak się karczmy pozbyć, bo gdzie indziej pić się nie da. No chyba że abstynentem gramy :) (albo wolimy pod sklepem :lol2: ).

Po każdej skończonej przygodzie bohaterowie powinni się spotykać właśnie w karczmie, aby uczcić sukces, a nie po to żeby następną przygodę znaleźć. (no może być też remiza ;) ).

jacekjacek 26-01-2009 13:22

Cytat:

Napisał Digoxin (Post 43594)
No - ciekawsze knajpy niż sztampowa :) Takie wprowadzenie brzmi już atrakcyjnie.
Choć skopania i obudzenia w rynsztoku graczy wolałbym uniknąć. Gracze bardzo nie lubią, kiedy zarządza się coś autorytaywnie, na co nie mają wpływu. Ot - leżysz bez kasy, broni i takie tam...

No to karczmie można znależć żródło pieniędzy np. kradzież, wyzwać kogoś na pojedynek, szulerka, może szantaż (i różne których nie wymieniłem).

No więc nie ma co narzekać.

AC. 26-01-2009 15:38

Cytat:

Napisał Van (Post 4229)
Jak zapewne wielu zauważyło karczma jest nierozłącznym elementem w świecie rpg
a zwłaszcza w światach fantasty. Niewiele sesji może obejść się bez tego pomieszczenia chocby tylko na chwilę ale zawsze się pojawia. Dlaczego tak jest ?? Jaki jest fenomen karczmy?? :?:

Ludzie nie mający pomysłów lubią kopiować pomysły innych. Ja osobiście nie używam karczmy, choć zdarzyło mi się raz czy dwa, ale za każdym razem "karczma is no more". Za pierwszym razem ktoś zaczepił graczy, a oni wymordowali wszystkich, zabrali po dwie butelki i odeszli.

Za drugim razem... z karczmy i okolicy został jedynie krater, choć gracze chyba nawet niezorientowali się, że to była karczma pełna uchodźców...

I jeszcze raz, gdy ja byłem graczem: wzięliśmy właściciela na męki, uroczyście przekazał nam interes po czym zniknął w tajemniczych okolicznościach (trzeba było kupić łopatę, żeby zakopać go w piwnicy). Ogółem w końcu i ta karczma stanęła w płomieniach. Dużo prochu strzelniczego zresztą tam zmagazynowaliśmy... no i dzięki zamieszaniu można było rozkraść targ.

Reasumując: karczma jako kwatera główna, kryjówka czy też miejsce zamachu terrorystycznego to całkiem niezłe miejsce. W innych przypadkach jest tylko ciągłym powtarzaniem i kopiowaniem cudzych pomysłów. Jeszcze w Dzikich Polach czy na Dzikim Zachodzie takie miejsce ma rację bytu...

MrYasiuPL 26-01-2009 17:27

Cytat:

Napisał Digoxin (Post 43594)
No - ciekawsze knajpy niż sztampowa :) Takie wprowadzenie brzmi już atrakcyjnie.
Choć skopania i obudzenia w rynsztoku graczy wolałbym uniknąć. Gracze bardzo nie lubią, kiedy zarządza się coś autorytaywnie, na co nie mają wpływu. Ot - leżysz bez kasy, broni i takie tam...

To pewnie jakieś moje postapokaliptyczne naleciałości ale lubię zaczynać sesje bez niczego, dajmy na to w kilkuletnich szmatach i z patykiem jako bronią miotaną i do walki wręcz. Z dobrym MG ekwipunek sam się znajdzie. :)

jacekjacek 27-01-2009 13:26

Cytat:

Napisał AC. (Post 186148)
Reasumując: karczma jako kwatera główna, kryjówka czy też miejsce zamachu terrorystycznego to całkiem niezłe miejsce. W innych przypadkach jest tylko ciągłym powtarzaniem i kopiowaniem cudzych pomysłów. Jeszcze w Dzikich Polach czy na Dzikim Zachodzie takie miejsce ma rację bytu...

Żeby karczma pełniła taką rolę trzebą ją trochę obudować w dogłębszy opis (może są jakieś skrytki albo tajny korytarz gdzieś tam itp.).

Arango 27-01-2009 14:44

To jaka będzie i czym się stanie karczma w waszych sesjach jest odzwierciedleniem umiejętności, oraz chęci MG i graczy. :)

Roslin 30-01-2009 21:23

Może my dziwni jesteśmy, ale moja ekipa nie robiła syfu po karczmach. Kulturalnie na piwie siedzielismy. A MG rzucal tekstem: "siedzicie sobie w karczmie, aż tu nagle otwierają sie drzwi, a tam jakaś tam postać" (quest giver) Ja osobiście unikam karczm jak prowadze i staram sie zawsze zapodać jakieć inne miejsce do rozpoczęcia. Nie będę sie rozpisywać bo nie mam worda i nie będzie kto miał mi robić ogonkow do literek. Ale warto czasem zacząć inaczej niz właśnie tak oklepanie :) Choć nie powiem, kilka fajnych scenariuszy sie wlasnie tak zaczelo "siedzicie sobie w karczmie ...."


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:36.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172