lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   Autorskie modyfikacje (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/383-autorskie-modyfikacje.html)

Darnok 07-03-2005 20:46

Autorskie modyfikacje
 
Jako, że w niektórych przypadkach naprawdę niezłe zasady L5K wypadają łyso, proponuję pod tym skromnym postem zamieszczać autorskie modyfikacje. Za jakiś czas zamieszczę tutaj modyfikację szkoły Kakita wykorzystującą Ryoto- jutsu. Czekam na propozycje.... :magic:

Moryc Żółw 07-03-2005 20:56

Byle szybko z Kakita! Sam trenuję ryoto-jutsu, więc chętnie zapoznam się z przłożeniem tego na l5k.

Darnok 09-03-2005 19:26

Dobra. Jak na mój gust tylko Kakita i Mirumoto mają prawo do Ryoto- jutsu. ja to widzę tak:

Ryotojutsu=kenjutsu drugiej ręki
uzycie ryotojutsu oznacza za każdy atak drugą ręką zmniejszenie ST trafienia używającego o pięć.
Do wybrania Szkoły z Ryotojutsu trzeba wziąć zalety inna szkoła/Sensei na maksa i oczywiście oburęcznosć.
:kill:
Kakita Ryatojutsu według starożytnych nauk Kakita Mikamaro :kill2:
1.Iaijutsu zamiast kenjustu /Ryotojustu bez zmian/ Dodajesz iaijutsu do inicjatywy
2.Niespodziewany cios- w pojedynku iaijutsu podnosisz ST o dowolną wartość a nie tylko o pięć.
3. Błysk- po wykonaniu ataku Ryotojutsu bushi może wykonać prosty test refleksu o ST 20. Jeśli mu się uda, unika kary do ST bycia trafionym w następnej turze. Za każdy atak Ryotojutsu trzeba wykonać osobny test.
4.Wewnętrzna siła- Wydając punkt pustki Bushi może przeprowadzić dodatkowy atak, ale suma ataków nie moze przekroczyć 4. Iaijutsu zamiast Ryotojutsu. (jak zapewne widać, ustalenie, którą ręką jest wykonywany atak jest juz zbędne, ale dla porządku przyjmijmy, że ręce są używane na przemian).
5.Instynktowny atak. Przed rzutem na inicjatywę Bushi może przeprowadzić przeciwstawny test pustku przeciwko pustce przeciwnika. Jeśli się powiedzie, może zaatakować przed walką. St trafienia celu wynosi 5. Uwaga!! Wydając 2 punkty pustki bushi może wykonać także instynktowny atak 2 ręką.

Arigato FRONCHUS SAN!! Kataną przez łeba, kamikadze seppuku sajonara!! :kill: :kill:

Moryc Żółw 10-03-2005 15:39

Nie uważasz, że to trochę przepakowane? Po za tym jest trochę nie logiczne. Walczyłeś kiedyś ryoto? Nie dość, żeciebie jest trudniej trafić (tak jak w daisho-+5 do PT), to tobie też jest łatwiej zadawać cięcia.

fronchus 10-03-2005 15:51

Zgadzam się z morycem, przepakowane. Ryoto ogólnie jest przepakowane. Wątpię czy komuś uda się to opracować odpowiednio. Jeżeli autor gry chciałby Ryoto w rokuganie już dawno byśmy je mieli, jednak dalej próbujcie :) może kiedyś ...

Darnok 10-03-2005 17:30

Panowie... spokojnie. To jest wersja beta. Musze ją jeszcze dopracować i czekam na sugestie.

Tak. Walczyłem w ryoto. I o ile znacznie ciężej trafić kogoś, jak trzyma dwa miecze, o tyle łatwiej go sięgnąć, jak oboma mieczami zaatakuje.

Bladowicz 10-12-2005 09:30

Jezeli chodzi o zmiany w L5K to uwazam ze sa konieczne bo stwierdzenie ze mechanika nieraz wychodzi lyso to eufemizm. Znalalzlem kiedys na necie kilka fajnych pomyslow na modyfikacje. Znajduja sie one na http://republika.pl/l5kwm/zmiany.htm . Mam nadzieje ze sie z nimi zapoznacie i skomentujecie.

Kulek 08-01-2006 06:16

L5KWM jest świetne, ze sporej części korzystam sam od jakiegoś czasu. Również polecam.

Ale tu z innej beczki: W L5K drażnią mnie pojedynki Iaijutsu przypominające mi raczej pojedynki rewolwerowców niż starcie samurajów. Dlatego w moim Rokuganie samurajowie rozgrywają pojedynki jak zwyczajną walkę.

Dla osób które uważają podobnie zamieszczam moją wersję technik Akademii Szermierki Kakita

Ranga 1: Dziób Żurawia. Korzystając z Iaijutsu żuraw może w teście obrażeń rzucić i zatrzymać dodatkową liczbę kości równą swojej randze, może też dodać swoje Iaijutsu do wyniku testu Inicjatywy. Z techniki tej wolno skorzystać tylko raz podczas jednego starcia.
Ranga 2: Kroki Żurawia. Jeśli przeciwnik szermierza Kakita chce zadeklarować podbicia, zawsze musi dodać do tego jedno puste podbicie za każdą rangę żurawia ponad pierwszą.
Ranga 3: Uderzenie z Pustki. Bushi może wydawać więcej niż jeden punkt Pustki naraz podczas pojedynku. Jeśli pojedynek zakończy się zwycięstwem natychmiast odzyskuje wszytskie punkty pustki.
Ranga 4. Bez zmian
Ranga 5. Bez zmian

Demosthenes 09-01-2006 23:17

Coś jest trafnego w twoim porównaniu do pojedynków rewolwerowców, ale mimo to :P :

Te pojedynki są tak rozpisane ponieważ w okresie rozkwitu dworskiego rycerstwa, tak własnie wyglądały.
Dwóch Samurai stawało na przeciwko siebie, dłuższa chwila wzajemnego "mierzenia wzrokiem" oceny, koncentracji i cios z dobycia. Nawet jezeli przeciwnik nie umarł to i tak w najlepszym dla niego wypadku nie nadawał sie do dalszego użytku.
Ulubioną "zabawą" mistrzów iaijutsu było, zamist zabijania, obcinanie dłoni przeciwnikowi w trakcie pojedynku. Dowodziło to zarazem mistrzostwa zwyciężcy jak i nieudolności przegranego.
Japończycy mieli (mają?) manię na punkcie doskonałości. A czyż jest doskonalszy pojedynek niż taki który kończy się jednym, idealnie wypracowanym ciosem ?

Lektura:
"Sekrety Samurajów" Oscar Ratti; Adele Westbrook
a jako "żywa ilustaracja" pojedynku kończoncego się na jednym ciosie walka z filmu
"Siedmiu samurajów" Kurosawy

Obydwie lektury polecam jako skarbnice pomysłów do L5K.
Pozatym może się jednak przekonasz do iaijutsu :)

Kulek 10-01-2006 03:41

Nie mam nic przeciwko szlachetnej sztuce Iai, ale uważam ją przede wszystkim za umiejętność zadania śmierci jednym płynnym ciosem - nie pojedynku.

Poza tym w "moim" Rokuganie większość klanów ma własne tradycje pojedynków - i tylko żurawie używają do tego Iaijutsu - jako iż jest to najbardziej dworski klan mam nadzieję że złagodzi to twoje obiekcje. Jeśli staje do walki dwóch samurajów z różnych klanów będzie to klasyczna walka.
Pozdro i zapraszam do dalszych dyskusji.

P.S. Aby żaden z adminów nie zdenerwował się że ględzę bez sensu i nie w temacie podrzucam kolejny efekt moich wojaży po Rokuganie. Żurawiom się przyda.

SZKOŁA IAIJUTSU KAKITA FUKIRA -"STYL DWÓCH ODDECHÓW"
Kakita Fukira, słynny z tego że pokonał kolejno 50 samurajów nie odnosząc przy tym żadnej rany założył szkołę iaijutsu już w podeszłym wieku, kiedy to tajemnice przekazał trzem najstarszym uczniom.
Położenie: Zamek Błyszczącego Żurawia
Wymagania: Refleks 3, Iaijutsu 4
Ranga 1. Ostatnie Tchnienie. Atakując przeciwnika przy pomocy Iaijutsu możesz użyć Refleksu zamiast Siły do określenia Obrażeń.
Ranga 2. Wiatr z Zaświatów. Jeśli powalisz przeciwnika kożystając z Iaijutsu, możesz (nie chowając broni) natychmiast wykonać dodatkowy atak Iaijutsu w przeciwnika stojącego nie dalej niż 3 kroki od pierwszego. Nie możesz jednak w dodatkwoym ataku kożystać z dobrodziejstw innych szkół.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:19.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172