lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   Gra RPG bez walki (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/6418-gra-rpg-bez-walki.html)

Arango 17-11-2008 18:40

Miałem przyjemność zetknąć się z AMBEREM i zapewniam ze jest to ostatni system jakiego poszukuje założyciel tematu.

kaellion 19-11-2008 07:37

Są systemy nastawione na coś innego niż walka, choć ona (konflikt niekoniecznie siłowy) występuje chyba w każdym systemie.

Polecić mogę np. "Burning Empires" w którym jest mechanika walki jeden na jeden, ale mocną stroną systemu jest Duel of Wits czyli utarczki słowne, Firefight (konflikty zbrojne od małych oddziałów po ogromne bitwy kosmiczne) czy będąca trzonem gry mechanika manewrów.
Jest "Esoterrorists" oraz "Trail of Cthulhu" oparty na tej samej mechanice (GUMSHOE). Systemy które są nastawione na rozwiązywanie zagadek kryminalnych, rozpoznawanie śladów i poszlak a mechanika walki jest dodana jakby na doczepkę.
Poza tym jest kilka gier "indie" w których walka fizyczna jest zmarginalizowana a mechanika służy do przejmowana narracji przez uczestników a nie do "klepania" przeciwników.

Niestety wszystkie systemy o których napisałem powyżej są po angielsku.

Roslin 20-11-2008 13:14

A nie wystarczy Zew Cthulhu ? Zagrał bym w kampanie odnośnie infiltracji jakiegoś większego kultu na kilka sesji, a w końcu i tak wszyscy giną :) A ogólnie to polecam W:GW (tyle ze z inna mechanika) tylko trzeba prowadzić postacie kupców / szlachciców / kapłanów.

kaellion 27-11-2008 17:57

Cytat:

Napisał Roslin (Post 175077)
A nie wystarczy Zew Cthulhu ? Zagrał bym w kampanie odnośnie infiltracji jakiegoś większego kultu na kilka sesji, a w końcu i tak wszyscy giną :) A ogólnie to polecam W:GW (tyle ze z inna mechanika) tylko trzeba prowadzić postacie kupców / szlachciców / kapłanów.

No niby tak ale Maciass pytał się o system w którym walka i bestiariusz nie zajmują połowy podręcznika:
Cytat:

Napisał Maciass0 (Post 173987)
Szukałem na interecie wiele razy, lecz nie znalazłem żadnej gry RPG bez walki. Zero bitew, pistoletów, mieczy i innych przyrządów do głupiej sieki. Szukam gry gdzie inteligencja, logika i własne pomysły będą myślą przewodnią, intrygi różna kombinatoryka - tego właśnie szukam.

Drodzy użytkownicy, czy nie macie ochoty odpocząć od walki, koniec ze smokami, expieniem w D&D, a nawet sieką w Warhammerze. Po prostu świat bez walki. Znacie takie systemy?

Pomóżcie.

W systemach o których napisałem zasady walki są tylko jedną z wielu składowych. Wybranie postaci niewalczącej nie skutkuje odsunięciem mechaniki i sporadycznymi rzutami na "ogładę", "charyzmę" czy takie tam.

Te gry, jak i pewnie wiele innych dają narzędzia do rozstrzygania różnego rodzaju konfliktów, nie tylko walki. Handlu, intryg, śledztw, przekonywania.

Beamhit 27-12-2008 10:06

Połowa systemów Indie, o pierwszych randkach, operach mydlanych i nastolatkach z pryszczami.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:58.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172