JPCannon | 24-04-2013 10:01 | Ja w zagraniczne jeszcze w sumie nie grałem, więc nie oceniam na razie :) Kupiłem sobie właśnie Sundered Skies i czekam na dostawę. Myślę, że będzie naprawdę fajne i nietypowe :D U mnie podobnie w sumie z settingami, lecz dodał bym do tego Almanach Superbohaterów. Dla mnie genialny...no może nie do końca setting, ale ma też skrót opisu świata i fabuły na końcu, więc nie uznam tego też za czysty dodatek :) W każdym razie zawiera cała masę świetnych rzeczy :) Wszelkiej maści ekwipunek, w tym np pociski pozbawiające mocy. Sporą listę mocy na tyle elastycznie zrobionych, że możesz praktycznie zrobić każdą postać. Do tego cały system tworzenia siedzib, z możliwością dokupowania konkretnych pomieszczeń, typu biblioteka, sala treningowa itp. które dają prawdziwe bonusy, a nie tylko fabularne :) Dla mnie cudo, już nie wspominając o cenie, bo chyba kosztuje około 30zł. W pdfie było za 10zł z tego co pamiętam. Z pozostałych też baaaardzo lubię Nemezis i nie poprowadziłem go jeszcze tylko przez złożoność. Setting daje gigantyczną ilość opcji na przygody i ciężko mi wybrać coś co na pewno przyciągnęło by graczy. Silnie chodzi mi po głowie jednak pomysł na coś w rodzaju Firefly :) Załoga starego statku handlowego, która szuka okazji na zarobek :) Zaczęło mnie do tego strasznie kusić jak przeczytałem w podręczniku o cyberwszczepach mózgowych :D pozwalających zmieniać skille postaci. Ładujesz sobie super hackera i masz inny zestaw skilli, przestawiasz się na super wojownika i jedziesz :) W opisie napisali, że często ludzie z takim slotem właśnie przemycając w ten sposób chipy dla różnych osób :) Idealny kapitan statku handlowego, który towar na sprzedaż ma nawet w mózgu :D A do tego jaki wszechstronny. W Evernighcie trochę nie podoba mi się przymuszenie do tej całej kampanii. Mogli by dodać bogatszy bestiariusz i bardziej rozbudowany świat. Z drugiej jednak strony ma to w sobie spory potencjał, bo pozwala na przygody w trzech różnych klimatach. Można robić klasyczne fantasy przed kampanią, przypominające typowe d&d. Zresztą podobno setting ten był właśnie tworzony z myślą o świecie d&d opanowanym przez łowców umysłów. Można prowadzić katastroficzne sesje w trakcie kampanii, z misjami podziemia, walką o pretrwanie itp. lub typowe dark fantasy po kampanii. Wtedy świat jest wciąż zniszczony, pełen bandytów i łowców, niedobitków z inwazji i wszystkiego czemu daleko do cukierkowego świata :) Idealny świat dla graczy którzy nie chcą chować się po podziemiach, ale z drugiej strony nie chcą heroic fantasy. |