Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Savage Worlds > Savage Hydepark
Zarejestruj się Użytkownicy

Savage Hydepark Pisz tutaj jeśli nie wiesz, w jakim dziale umieścić swoją wypowiedź.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-03-2013, 13:40   #1
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Ogólne rozmowy o systemie

Temat do ogólnych rozmów na temat Savage Worlds
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"

Ostatnio edytowane przez JPCannon : 20-04-2013 o 20:59.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-04-2013, 11:28   #2
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 1 Kelly ma wyłączoną reputację
Osobiście odnoszę wrażenie, że owe nowe przewagi wprowadzone przez Ciebie były niekiedy inspirowane przez chociażby bonusy rasowe z dodatku Nemezis. Tam mi się skojarzyło, kiedy przeczytałem na temat tych pazurów

Natomiast ogólnie mechanikę SW uważam za naprawdę zadowalająca. Mi się jedynie nie podobają przewagi wywołane wyciągnięciem joka podczas losowania kart. Zaś cała reszta jest ok. Możnaby co najwyżej podumać nad rola oraz sensownością przewag taktycznych wpływających na innych, najczęściej NPCów wojskowych, jednak to już kwestia prowadzenia sesji.
 
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-04-2013, 23:27   #3
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Trochę zmieniłem nazwę tematu, by poszerzyć jego zakres, skoro jak na razie większość pytań o mechanikę jest zadawana poza działem

Kelly przewagi robiłem motywując się wieloma rzeczami Akurat broń naturalną zrobiłem, bo analizowałem listę mocy pod kontem grania superbohaterami. Wychodziło na to, że używając jej, nie ma praktycznie opcji by zrobić bohatera np z pazurami, szponami, kamiennymi pięściami, czy czym kolwiek co było by czymś ala naturalną bronią Oczywiście do grania superherosami bardziej nadaje się Alamanach niż główny podręcznik, ale podoba mi się też pomysł słabych herosów, których moc nie raz zawodzi Chciałem więc trochę poszerzyć moce. Jeśli zaś chodzi o przywoływanie broni, to bardzo mi tego brakowało, bo w wielu grach fantasy magowie mają taki spell. Tak w sumie to można by wziąć taką księgę zaklęć do d&d i konwertować do woli uznałem jednak, że ten czar jest na tyle uniwersalny, ze będzie dobrze pasował.

Co do jokerów, to też podchodzę do nich sceptycznie, muszę jednak przyznać, że nie jest tak źle. Ja osobiście używam 3 jokerów w talii. Do tego talii nie tasuje się według zasad, dopóki nie wypadnie jok, więc prędzej czy później jakiś wypadnie. Licząc, że np graczy jest trzech i walczą z bossem i jego ludźmi, to losujesz 5 kart co turę. Wystarczy więc 10 tur, a na 100% wyjdą wszystkie jokery. Poza tym jak nie w tej walce, to na pewno w następnej Także w standardowej przygodzie, zawsze wylosuje się jokery, najpóźniej co drugi pojedynek. Jeśli jednak mimo wszystko trafiają się za rzadko, to ja polecam grać z zasadą, by w zamian za fuksa móc użyć przewagi wymagającej jokera Nie wydaje mi się by to zachwiało nadmiernie równowagę gry.

Jeśli zaś chodzi o przewagi przywódcze to ja ich nigdy nie stosuje u gracza w stosunku tylko do blotek. Dla mnie to idiotyzm, bo jak często zdarza się by gracz dowodził blotkami? Zwykle chodzi się w drużynie graczy i tyle, więc wszystkie te przewagi były by do niczego. Ja osobiście zawsze uznaję, że jeśli dana grupa w której jest gracz, chociaż trochę przejmuje się swoim towarzyszem i jakoś go ceni, to automatycznie działają na nich przewagi przywódcze. Więc jeśli w takiej grupie jest np gracz z przewagą "Baczność!" To w razie gdy ktoś z graczy dostanie i musi testować ducha by wyjść z szoku, uznaję, że gracz z przewagą rzucił coś w rodzaju "Nie poddawaj się! Nie możemy odpuścić! Damy radę, wstań i walcz!" motywując tym gracza i dodając mu +1 do wyjścia z szoku. Jednym warunkiem jak pisałem jest by reszta grupy chociaż trochę przejmowała się graczem, bo inaczej nie ma wielkich szans, by np elf w grupie krasnoludów nieznoszących elfów, był w stanie zmotywować ich do walki okrzykami Prędzej każą mu się zamknąć i tyle.

W Savage Worlds podoba mi się najbardziej zakres możliwości, owej mechaniki. W każdym systemie widzę różne plusy i minusy, różnica polega jednak na tym, że tamte ciężko się modyfikuje. Trudno wyobrazić sobie Warhammera bez jasno określonych profesji, D&D bez długiej listy skilli, których nie sposób spamiętać Czy WoDa w czymś innym niż, mroczny, współczesny świat z elementami paranormalnymi. Bardzo lubiłem i lubię, wiele różnych systemów, jednak to Savage Worlds najbardziej przypadły mi do gustu. W tym systemie mogę i grać i prowadzić co tylko sobie wymarzę, a do tego wprowadzać całe mnóstwo własnych zasad. Oczywiście i ten system ma swoje wady, osobiście uważam jednak, że są to wady settingów a nie samej mechaniki. Dokładniej chodzi mi o to, że np dany setting może zakładać zasady, które nie do końca mi pasują, albo czegoś mi w nich brak, mogę jednak wtedy z łatwością je pozmieniać i uzupełnić o własne W ten sposób dana mechanika i realia stają się idealne same w sobie. Nawet mini gra z LI Marine Corpse ma w sobie wiele modyfikacji. Głównie są to uproszczenia, wycinające wiele zasad głównych, mimo to system ani trochę nie stracił na atrakcyjności, a rozgrywka jest jeszcze lżejsza i szybsza. W sam raz do totalnej rozwałki z zombie, bez fabuły i innych szerszych elementów. Savege przypominają mi wręcz worek z masą dobrych klocków, z których mogę zbudować co zechcę, a konkurencją do tego są gotowe, zrobione już i mimo, że fajne, to nie za bardzo modyfikowalne zabawki
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"

Ostatnio edytowane przez JPCannon : 17-04-2013 o 23:34.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-04-2013, 00:02   #4
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 1 Kelly ma wyłączoną reputację
Przyznaję, że dla mnie SW to taka baaardzo uproszczona wersja GURPSa. może nie przez konstrukcję, ale właśnie uniwersalność. Masz klocki oraz rób co chcesz. Przyznaję, że według mnie GURPS jest lepszy, logiczniejszy, bogatszy, ale też znacznie bardziej skomplikowany. Lubię GURPSa, ale też lubię SW właśnie za jego prostotę, za możność nauczenia każdego gracza błyskawicznie systemowych podstaw. Grywalność SW jest naprawdę wysoka, zaś gracz z założenia dzięki fuksom, jest bohaterem sagi. Nie niezniszczalnym, ale przy zachowaniu zdroworozsądkowej postawy właściwie można utrzymać postać naprawdę podczas chyba każdej sytuacji. Bardzo mi się to podoba.
 
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-04-2013, 00:21   #5
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Prostota była dla mnie bardzo ważna, bo nigdy nie miałem głowy do pamiętania zasad. Masę razy musiałem wertować książki z zasadami podczas sesji, a w Savegu nie mam tego problemu prawie w ogóle Przynajmniej tutaj wszystkie modyfikatory są logicznie zależne od sytuacji. Co najwyżej czasem zapominam rozważyć czy walka dzieje się w mroku, czy w ciągu dnia i takie tam Poza tym SW przeważa dla mnie z racji polskiego wsparcia. Znam angielski i nie przeszkadza mi, jednak męczy mnie analizowanie zasad tylko w tym języku. Czasem czegoś dokładnie nie zrozumiem i bez polskiej wersji musiał bym zgadywać, albo kombinować o co mogło chodzić. Wystarczy mi jednak podstawka polska Jak potrzebuję, to porównuje polskie opisy i nazwy z angielskiej podstawki i już wszystkie zasady, przewagi, zawady, moce itp itd z różnych zagranicznych settingów (których jest cała góra, przy tych kilku polskich) stają się jasne i proste do zrozumienia Słyszałem, że GURPS ma również bardzo dużo zalet, chętnie go kiedyś spróbuję, jednak bardzo ułatwiła by mi to polska wersja
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-04-2013, 00:45   #6
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 1 Kelly ma wyłączoną reputację
GURPS mało jest popularny, cóż ma swoje lata. Chociaż bardzo go lubię raz ogólnie uważam, ze co do future to najlepszy system, jaki znam, jednak kiedy mam prowadzić, wybieram SW. Stanowczo nie chciałoby mi się tłumaczyć graczom kupy drobiazgów GURPowych, tym bardziej, że dawno się GURPSem nie bawiłem. Sam więc musiałbym sobie kupę przypomnieć. Tymczasem SW każdy ogarnia w lot.

Co do przewag typu baczność oraz innych strategicznych. Kierowanie grupami NPCów to fajna sprawa, ale bądźmy szczerzy, nawet jeśli niekiedy się zdarzy, to trudno, żeby gracz przestał się rozwijać osobiście, tylko brał przewagi taktyczne. osobiście myślę sobie, że ogólnie możnaby wyłączyć przewagi taktyczne, zaś GM powinien nadawać je graczom jako bonusy specjalne za free, jeśli wynika to właśnie z przeprowadzanej fabuły, dobrych pomysłów oraz odpowiedniego odgrywania.
 
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-04-2013, 08:28   #7
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Hmmy idąc tym szlakiem można zrobić zasadę świata która pozwala na coś na kształt profesji albo byłej profesji, w której to czegoś konkretnego można było się nauczyć Wtedy dostawało by się jedną przewagę za free która najbardziej pasowała by do zawodu, a z drugiej strony taka którą gracz żadko wybrał by sam Dało by się zebrać wystarczająco rozbudowaną listę by było z czego wybierać. W dodatku już w samym Nemezis jest tyle tych przewag, że nic tylko brać i brać aż trudno się zdecydować.

Jednak w innych grach chyba wystarczy jasno określić graczom na co mają się szykować Jeśli określi się, że gracze będą potrzebowali w sesji jakiegoś jasnego przywódcy, to przewagi taktyczne będą jak najbardziej pasować, zwłaszcza jeśli będą odnosić się do graczy. Ja osobiście używam ich np w Evernightcie u nas na forum Załatwiłem problem NPCem który jest równoważnym członkiem drużyny i wspiera ją przewagą taktyczną. To jest fakt, że ciężko jest przekonać gracza by stawiał na rozwój dla grupy, a nie dla siebie, jednak większość gier posiada elementy wspierające drużynę a nie bohatera samego w sobie. Typowi kapłani aż się proszą o takie elementy. Myślę jednak, że chęć użycia nowych przewag przychodzi z czasem. Ja im częściej grac w Savega jako gracz, tym bardziej stawiam na ciekawe i urozmaicone postaci, niż na stały schemat powergaimingowy, który pozwoli mi zebrać wszystkie wspierające się w walce przewagi Takim nawet Braxem z Evera gra mi się u nas w sesji z nieukrywaną przyjemnością Nie dość, że wspiera team bonusami, to jeszcze z zamaszystym cięciem ścina im po kilku przeciwników co każdą walkę Przewagi z jokerami też muszę kiedyś przetestować, bo mam przeczucie, że grając z nimi da się do nich przekonać. Na razie zwyczajnie za bardzo bałem się, że mi się nie przydadzą i wolałem brać inne które jasno pomogą mi w boju
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-04-2013, 22:00   #8
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 1 Kelly ma wyłączoną reputację
Według mnie jesteś zbytnim optymistą. Jeśli właściwie niemal wszystkie początkowe sesje gracze grają sami, bez NPCów jest rzeczą naturalna, ze biorą wszystko pod siebie, nie zaś przewagi taktyczne. Co do kapłanów oraz bardów wspomagających innych swoimi melodiami. Zauważ, ze to zapewnia nie tylko bezpieczeństwo innym, ale także albo głównie ich własnym postaciom. Zauważ także, że gracz lubiący grać kapłanem lub bardem stanowi specyficzny typ gracza wspomagającego, ale zdecydowana większość to czystej wody wojownicy, magowie, czyli postacie aktywne. Niby dlaczego taka osoba miałaby wziąć Baczność zamiast podwójnego uderzenia?
 
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-04-2013, 23:04   #9
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Cóż z optymizmem możesz mieć rację Masz sporo racji. Przystaje jednak nadal przy teorii w takim razie, że bardziej doświadczeni gracze, z czasem zechcą zagrać bardziej nietypową postacią Jest też jeszcze jeden wyjątek, a mianowicie, kiedy tworzy się postaci od razu na poziomie herosów, albo Legend. Wtedy dostaje się cały stos przewag i można jasno rozrysować sobie całą postać, nie musząc z niczego rezygnować Może to też ma znaczenie, że początkujący są za mało doświadczeni by chcieć wspierać drużynę zamiast siebie. Taki heros, czy legenda jednak, będą już tak doświadczeni w boju, że chętnie postawią też na taktykę grupy. W końcu w rzeczywistości dowódcami są doświadczeni wojskowi, a nie szeregowcy. Oczywiście mam na myśli dowódców polowych
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-04-2013, 09:28   #10
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 1 Kelly ma wyłączoną reputację
Ten wyjątek to jest fakt, ale co do doświadczonych graczy, to tez bywa różnie. Raczej kwestia osobistej aktywności, bowiem prosta sytuacja. Gracz wie, że keidys tam będzie miał jednostkę NPCów, ale póki co właściwie nic nie może zrobić, nie potrafi odegrać jakiejkolwiek roli przygodowej, nie potrafi właściwie nic przyzwoicie, tylko wozi się na plecach innych. Pytam: co to za przyjemność, zwłaszcza w SW, które bardzo skłaniają do gry heroicznej oraz zwłaszcza w fantasy SW, gdzie dowódca oprócz wydawania rozkazów, powinien dawać przykład męstwa swoim podwładnym. Przy future rzecz wydaje mi się nieco prostsza. Chyba takiemu graczowi - taktykowi, szczególnie, jeśli mamy do czynienia z wojskową kampanią lub jakimś statkiem wypełnionym NPCami.
 
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:39.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172