@ F.leja - smokiem...? Nie, ale "podstawowe" rasy są i tak wg. mnie wystarczająco ciekawe :) Mechanika oczywiście po stronie MG, inaczej też tego nie widzę. Kładę na to nacisk, bo przy założeniu "epickości" historii, samo rozwiązywanie storytellingowe bardzo szybko spłyciłoby opowieść do nudnego ciągu zwycięstw ;) |
Cytat:
Może Nieśmiertelne Elfy, smocze potomstwo, też są zabronione? ;) |
Nigdzie w podręczniku nie znalazłem ile punktów legend trzeba wydać, żeby przejść na następny krąg. |
Bo o wejściu na kolejny krąg dyscypliny nie decyduje ilość punktów legend jakie się ma tylko inne wymagania, a konkretnie minimalna ilość talentów i ich minimalny poziom -> Tabela awansu str. 223. Potem trzeba jeszcze znaleźć mistrza i przejść szkolenie. W EDku mechanika jest nierozerwalnie związana z samym światem. To nie D&D, gdzie mechanika istnieje w zasadzie poza światem. Smoki w ED są ubergraczami politycznymi, więc... teoretycznie niby można takie zagrać ale na poziomie uberepickim:lol2: W końcu Vergijorma byle adepci nie ubiją ;). Cytat:
|
Cytat:
|
Zawsze się da ^^ Ale wg. mnie po prostu nie ma to sensu. Mechanika jest owszem, wolna, ale można ją "przyciąć" (i używać tylko do walki na przykład). I jest na tyle kompleksowa, że paradoksalnie chyba łatwiej jest niektóre rzeczy (magia!) nią rozwiązywać niż storytellingiem....[nie, nie ma się o co bać, też będę jej unikała] System zakłada, że BG są BOHATERAMI (trochę jak w Exalted, choć nie ten level mocy na start) i tworzą Legendy - czyny wielkie i zmieniające oblicza świata. I taka by była sesja. Oczywiście gracze zaczynaliby tą legendę tworzyć... A czemu ze względu na mnie? <boisię> |
Cytat:
A w EDku adept czwartego kręgu z magicznym mieczem z dwoma wplecionymi w niego wątkami to osoba która była szkolona przez mistrza (lub mistrzów) i przeżyła przygody oraz poznała nieco historię swego oręża ;). Jak najbardziej da się nie skupiać na mechanice, choć początkujący gracze powinni zaczynać od pierwszokręgowych adeptów, by załapać ducha samego świata ;) |
Cytat:
|
Ja się zastanawiam co takiego jest trudnego w tej ED-kowej mechanice, przecież wszystko sprowadza się do jednego rzutu zestawem kostek. |
Obsydianin mi się chyba gdzieś kurzy, ino muszę sobie mechanikę odświeżyć ;) |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:17. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0