lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Świat Mroku - zagrałbyś/zagrałabyś? (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/13831-swiat-mroku-zagralbys-zagralabys.html)

Wojan 29-01-2014 09:22

Opcja zbuntowanych ghouli brzmi nieźle. Można, by faktycznie to połączyć z motocyklowymi gangami i podróżami po Stanach. Taka sesja drogi he, he :)
Mieszanina sensacji i horroru mogłaby się dobrze sprzedać. Mocny wątek przewodni i mogłoby to pójść.

W sumie, jak wspomniałeś Brilchan o Straży Nocnej, to można, by też podejść do ŚM bardziej na luzie. Sensacyjny wątek, lekko komiksowe podejście (skakanie pod dacha, wybuchy na ulicach itd) jednym słowem obedrzeć Wampira z jego otoczki paramistycznej lub mocno ją ograniczyć, a na pewno wywalić cała siatkę spisków, knować i zakulisowych wojen.

Ogólnie skoro większość głosuje na kilka settingów, to rodzi się pytanie, czy potencjalna sesja ma być czystym Wampirem, Wilkołakiem, czy crossoverem, gdzie będzie możliwość zagrania dowolnym nadnaturalnem?

Nimitz 29-01-2014 10:07

Oh, ja też się dołączam i podpisuje obiema łapkami.

W sumie, wszystko ze świata mroku raduje moje serduszko, ale przyznam, że Mumii, Maga i świata wschodu, aż tak nie znam.

A i jeżeli Cię to pocieszy, to ta sesja Brama Cmentarna, którą rekrutowałeś, wydawała mi się świetnym pomysłem.

W każdym razie.

Dobre też są motywy z rozpoczynaniem śmiertelnikiem, który o świecie mroku nie ma pojęcia, a kurtyna dla niego dopiero lekko się uchyla, sam dochodzi do wyjaśnień. Reaguje na nie odpowiednio..
Cóż, co by nie było z mojej strony chętnie ^,^

Wojan 31-01-2014 10:38

Z sondy wynika, że spora grupa osób zagra w cokolwiek ze ŚM.
Pomysł mój pomału się krystalizuje i nabiera materialnych kształtów. Być może przez weekend pojawi się rekrutacja, choć nie obiecuję.
Ogólnie założenia będą następujące:
Miejsce akcji - współczesna Rosja, a dokładnie Moskwa;
Fabuła - nastawiona na akcję, spiski i rozterki moralne w tle lub całkowicie odstawione na bok
Inspiracja - Straż Nocna, Blade, Nieśmiertelny, rosyjska literatura fantastyczna Strugaccy, Bułyczow, Łukjanienko.
Postacie graczy - nadnaturale wszelkich gatunków, działające jako jedna koteria
Świat - lekko złamana konstrukcja ŚM. Konflikty i animozje klanowe i rasowe nie są tak silne, jak to przedstawiają podręczniki. Większa siła i władza ludzi, a przez to jednym z głównych antagonistów nadnaturali stają się śmiertelni.
Szczegóły wkrótce.

Narib 31-01-2014 11:42

A jak zrobimy z dysproporcją sił nadnaturali? Jakoś to wyrównujemy, czy zostawiamy tak jak jest?

Brilchan 31-01-2014 12:00

Fajnie to pewnie zagram Aleksandrem Black, w wolnej chwili usiądę i go ci pokrótce rozpiszę. Razem z jego paroma ważniejszymi kontaktami do większości z nich nie będzie miał dostępu ale mogą ci się przydać jako zahaczki :)

ale nie martw się nie zarzucę cię 10 stronami A4 historii żeby łatwo ci było wszystko odnaleźć zamierzam użyć tego szablonu Jak pisać historię postaci - Gry fabularne - RPG - POLTERGEIST

ewntualnie potem coś rozszerzę :)

Cytat:

A jak zrobimy z dysproporcją sił nadnaturali? Jakoś to wyrównujemy, czy zostawiamy tak jak jest?
Trzeba wyrównać bo magowie i wilkołaki zamietliby resztą podłogę :P jeżeli używamy mechaniki to proponuje po prostu wziąć mechanike Nowego ŚM z fluffem ze klasycznego bo w nowym jest większa równowaga sił i jest bardziej kompatybilny do crossoverów

Pozwolę sobie "skraść" bardzo fajne haouse rule których używał mój znajomy MG Alborix do crossoverów w ŚM nie mówię żebyśmy używali ich tutaj ale może coś komuś pomoże takie food for taught w ramach ciekawostki:

Cytat:


Świat mieszany

Podstawowe systemy Starego WoDa są pomyślane jako osobne gry. Wilkołaki zajmują się sobą, magowie sobą, wampiry sobą itd. Maskarady, Zasłony i inne Tajemniczości działają tak super dobrze, że prawie nikt nic o niczym nie wie poza swoim poletkiem - gdzie dla odmiany każdy wie wszystko i co drugi wampir zna moce 70 egzotycznych linii krwi. Godzenie tych systemów wymaga pewnych szlifów żeby to się trzymało kupy.

W efekcie:

Wszystkie nadnaturale są ogólnie słabsze a te najsilniejsze - występują w mitach a nie w polityce.

Wszystkie grupy które "rządzą światem", "są największym złem świata" albo "mają w kieszeni całe finanse świata" albo "wiedzą wszystko" - są mniej wszechogarniające niż w swoich oryginalnych książeczkach. Technokracja, Pentex, Przedpotopowcy, Giovanni i inne superklany, Nephandi itd itp - mają ograniczenia.

Wszystkie nadnaturale są bardziej ludzkie a mniej ze schematu, tj większe znaczenie ma ich historia przed "znadnaturalnieniem"

Egzotyczne linie krwi, zapomniane odmiany zmiennokształtnych, mumie i inne stwory które teoretycznie występują bardzo rzadko - naprawdę występują bardzo rzadko.

Zamiast tego różne rodzaje nadnaturali wiedzą o sobie nieco, walczą czasem o te same strefy wpływów i/lub współpracują tam gdzie im wygodnie.

Kosmologia jest pewnikiem z podstawki - jest zbiorem mitów. Większość wampirów, wilkołaków i magów pozostaje agnostykami lub wierzącymi (a nie wiedzącymi) w kwestiach przedwiecznych kosmicznych sił i porządku wszechświata.

Polityka jest bardziej dynamiczna i złożona.


Mechanika nWoD/oWoD

Gramy w świecie Starego WoDa ale używamy mechaniki Nowego WoDa, bo jest bardziej kompatybilna między systemami i prostsza.

Z nWoDowej mechaniki wynika kilka rzeczy:

Postaci tworzy się zaczynając od śmiertelnika, później nakłada się na nią "szablon" nadnaturala (jeśli w ogóle). Ponieważ jest to nadnatural oWoDowy, szczegóły mechaniczne są szlifowane w locie.

System liczenia siły woli nWoDa sprawia, że jest ona u postaci zwykle mniejsza niż u oWoDowych munchkinów.

Każdy nadnatural ma moc liczoną w skali 1-10 (pokolenie, ranga, arete etc) i dodaje mu się ona do odporności na supermoce innych nadnaturali każdego rodzaju.

Wygląd nie jest atrybutem tylko zaletą za 2 lub 4.
źródło cytatu Forum POLTERGEIST • Zobacz wątek - oWoD mieszany - rekrutacja

Wydaje mi się że część z tych koncepcji można zaadoptować do naszej sesji, po zmieniać to co nam mniej pasuje żeby wszyscy dobrze się bawili :D

Wojan 31-01-2014 12:34

Moim zdaniem każdy ma swoje plusy i minusy. Mechanika nie będzie odgrywać jakieś dominującej roli i nie będziemy się w turlactwo bawić,.
Będziecie mieli pełną swobodę wyboru, więc jak ktoś sobie wybierze teoretycznie słabszą postać to pretensje będzie mógł mieć tylko do siebie.
Poza tym z założenia będziecie tworzyć grupę, która z konieczności sobie ufa. Nie wykluczam jakiś tarć pomiędzy dajmy na to wilkołakiem i Kainitą w grupie, ale nie będzie to na pewno sesja nastawiona pvp. Moce postaci, jej siła, to jedno, ale myślę, że nie będzie problemem stworzenie postaci śmiertelnika, który jest cennym nabytkiem dla grupy składającej się z Lupinów i Kainitów.
Wybór będziecie mieli praktycznie nieograniczony. Ktoś chce zagrać śmiertelnika proszę bardzo, ghoula nie ma przeszkód, wampira, wilkołaka, czy nawet mumię - nie ma przeszkód. Jedynie Odmieńcy mi troszkę nie pasują do klimatu, ale jakby ktoś się zgłosił, to ich też jakoś upchniemy.
Wy będziecie kształtować swoje postacie i wpasowywać je w początkowe założenia. Opcji będzie multum, więc tylko od waszej pomysłowości zależeć będzie siła i możliwości waszych postaci. Proszę się jednak nie nastawiać na tworzenie szefów mafii, czy dowódcy siatki terrorystów. Będziecie tylko jedną z wielu grup nadnaturali, które walczą o wpływu i władzę w stolicy wielkiego imperium.
Sesja ma być w założeniach przyjemna i pełna funu dla graczy dlatego nie nastawiałbym się na jakieś mega mechaniczne rozkimnki. Nie chciałbym, aby stała się też ona powodem do jakiś sporów, która opcja lepsza, kto silniejszy i mocniejszy.
Tak to widzę.

EDIT:
Brilchan
Wygląda to bardzo sensownie i prawie w 100% pokrywa się to z tym, jak widzę tę sesję.

Brilchan 31-01-2014 12:50

Mi tam pasuje :) moja postać będzie jedną z tych słabszych, bo będzie na obcym terenie bez swojej siatki znajomości. Ale za to będzie miał kilka przydatnych umiejętności np. znajomość prawa albo zdolności detektywistyczne czy sociale :)

O ŚM nie wie za dużo, bo wampiry trzymały go raczej w niewiedzy, niedawno miał swój pierwszy kontakt z magami i wilkołakami bo wtrącił się w walkę terytorialną w SA i napuścił na siebie Sabat i technokracje więc ma jakieś szczątkowe informacje ale nie do końca wszystko pojmuje i we wszystko wierzy :P

Szczegóły opiszę w tej KP

Nimitz 31-01-2014 13:10

W przypadku Garou, dopuszczałbyś innych zmiennokształtnych ? Oraz czy pozwoliłbyś na kogoś "z lupusa" ?

Wojan 31-01-2014 13:30

Pewnie tak, choć musiałbym pewnie poznać szczegóły.

Narib 31-01-2014 20:31

Naprawdę musimy kombinować? Nie lepiej pododawać/odejmować kropek?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:21.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172