lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Świat Mroku - zagrałbyś/zagrałabyś? (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/13831-swiat-mroku-zagralbys-zagralabys.html)

Wojan 27-01-2014 18:32

Świat Mroku - zagrałbyś/zagrałabyś?
 
Witajcie
Po klęsce mojej rekrutacji do Geista pojawiła się sugestia, aby poprowadzić coś innego ze Świata Mroku.
Od razu zaznaczę, że może od tzw. starym świecie mroku. Nowe podręczniki czytałem tylko raz i na dodatek nie ma ich w swoim posiadaniu, więc w grę wchodzą tylko stare zasady.

Pytanie moje jest czy są na forum osoby chętne zagrać sesję w takich klimatach.
Jestem otwarty na propozycję, więc można ten temat traktować jako swoistą listę życzeń.
Mogę poprowadzić:
- Wilkołaka;
- Wampira;
- Maga;
- Odmieńca;
- Mumię;
- Rodzinę Wschodu;
lub jakieś crossovery lub inne wariacje na temat.
Z kilku rzeczy, które tak na szybko przychodzą mi do głowy, to:
- granie ghoulami;
- łowcami lub jakąś sektą ludzi, która jest powiązana z jakimś nadnaturalnymi;
- ŚM w cyberpunkowych realiach;
- ŚM w czasie II wojny światowej;
- ŚM w czasach zbliżającej się apokalipsy;

Proszę w ankiecie odpowiedzieć tak lub nie, wskazać system z wymienionych lub w tym temacie podać interesującą was wariację lub własne pomysły.

Brilchan 27-01-2014 23:18

Ok zagłosowałem tak na wampira, wilkołaka i Odmieńca.
Cytat:

granie ghoulami;
Mam dość fajną postać Ghola Detektywa, postać silna grałem nim w dwóch sesjach

Ma własną agencje detektywistyczną w Chicago. Jakby go przyjąć to powinno mi się udać namówić do gry Rodryga który grał tam pracownikiem Łowcom \ detektywem ex policjantem link do tamtej niestety niezakończonej sesji Forum POLTERGEIST • Zobacz wątek - [World of Darkness] Ulewa

To tak jak byś chciał zobaczyć jaki mam styl pisania w ŚM i jakim typem postaci jest Pan Aleksander Black :)

Jest niezależnym guholem ale ma opiekunkę wampirzyce która robi za jego "brodę" żeby starszyzna nie martwiła i nie próbowała go zabić co już planowali w przeszłości

Tu jest karta postaci Aleksander Black :: (Read-Only) - Myth-Weavers

Jest tu trochę silniejszy bo jest to po sesji solowej KMT przygodzie w San Francisko gdzie miał kontakt z magami napił się nieco krwi starszych wampirów i zyskał nieco kontaktów min. dołączył do organizacji Arcanum więc można to łatwo wykorzystać jako uzasadnienie żeby posłać go w dowolne miejsce z dowolną misją z daleka od Chicago aby nie był za silny :P

Tamta solówka była rozgrywana w 2011 i od tamtego czasu planuje zrobić notatki. Jakbyś był tą postacią zainteresowany to ci prześlę o nim więcej info.

Stary Mag

Od dawna chodził mi po głowie pomysł na Maga DJ który poprzez muzykę próbuje obudzić masy śpiących za pomocą mixsowania muzyki. Postać oparta byłaby na teorii spiskowej że od czasów Elvisa Technokracja wpisuje w muzykę przekazy podprogowę i moja postać wykorzystała by miksowanie żeby zamiast usypiać rozbudzać słuchaczy:D

Z Magiem mam trochę problem bo podoba mi się metaplot ale nie podoba mi się ograniczenie Sfer do wąskich specjalizacji tradycji bo ten mój magł w założeniu byłby gdzieś pomiędzy kultem ekstazy a Verbenami. Tyle że z nowego Maga podobają mi się wieżę strażnicze i wykołowanie swojego prawdziwego imienia w jej wnętrzu. Myślałem o takim przebudzeniu że wziął za dużo narkotyków i obudził się w Dziczy rytm pierwotnych bębnów zaprowadził go do Strażnicy i od tego czasu poszukuję fragmentów tego świętego rytmu w muzyce stara się być neo szamanem

Jego magia byłaby wulgarnym połączeniem Umysłu i technologii przejmowałby nad wrogiem kontrolę za pomocą muzyki np. Zmuszał do odtańczenia z nim całej sekwencji z thrillera :) miałby też inne rodzaje czarów ale wszystkie używałby melodii jako katalizatora

Byłby śmiertelnym wrogiem technokracji a celem nadrzędnym (obok walki z technokracją i budzeniem śpiących) byłoby odnowienie kontaktu z nastoletnią córką problem byłby w tym że ex - żona utrudniała by kontakt uważając swego byłego męża za ćpuna i dziwaka :P

Odmieńca


Tu może być problem bo bardzo chciałbym zagrać dziewczyną, Amandą pół irlandka pół murzynka. Masażystka, tancerka instruktorka. Miała świadomość nadnaturalnego pracowała jako sekretarka w agencji Pana Blacka. Klubowiczka podczas jednego z wieczorów zostaje porwana przez Fey. Po kilku latach tańczenia i bycia lalką dla swojego władcy udaję jej się zbiec.

Po powrocie odkrywa że jej Kukła wyszła za mąż za Spooka informatyka z agencji urodziła mu dziecko, popadła w alkoholizm i umarła. Przez jakiś czas Amanda próbowała żyć zgodnie z zasadami Wiosennego Dworu i ukrywać się między śmiertelnikami ale nie dała rady

Wyjechała więc do Japonii przystąpiła do Court of the South została krótkotrwałą gwiazdką muzyki po. Zarobiła nieco pieniędzy a teraz pracuję jako masażystka w różnych specyficznych lokalach i nauczycielka tańca.

Miałaby przyjaciółkę Geista tą Japoneczkę przygniecioną przez Manekineko.

Ostatnio dotarły do niej pewne informacje które mogą zmusić ją do powrotu do Ameryki i dawnego życia, dotarły do niej informacje że jej Kukła urodziła drugiego syna chorego na FAS alkoholowy zespół płodowy który PODOBNO dziecko to potrafi przejrzeć przez płaszcz rzeczywistości i widzi to co para naturalne, przerażony zaczął zabijać te istoty...

Czy to Prawda ? A może podstęp Władcy Fey który chcę odzyskać swoją ulubioną tancerkę ?


- ŚM w czasie II wojny światowej; \ Wampira;


Mam fajny pomysł polskiego bibliotekarza walczącego z nazistami który można by dostosować zarówno do gry w czasie 2 W światowej jak i współcześnie nadawałby się zarówno do sesji nowego jak i starego starego wampira. Mam trochę notatek :)

Jeszcze chodzi mi po głowie postać Lwowskiego Złodzieja Ravanosa który też by się nadawał do tych klimatów.

- ŚM w cyberpunkowych realiach;


Tech Infantery ? TabletopGame/Tech Infantry - Television Tropes & Idioms

Jest tam sporo fajnych pomysłów które dało by się wykorzystać na sesji :D na pewno wymyśliłbym coś fajnego

Mumia może być ciężka do prowadzenia bo prawie nic nie ma o tym settingu musiałbyś sporo rzeczy powymyślać


w Wilkołaka z chęcią zagrałbym świeżo przebudzonym szczenięciem które nie przeszło jeszcze inicjacji mam kartę Homida który wychował się wśród ludzi w naprawdę wstrętnym domu poprawczym. Mógłbym rozbudować go do wilka po inicjacji

Najchętniej zagrałbym na szczątkowej mechanice albo według zasad Mind's Eye Theatre. Wydaje mi się że i ty nie pałasz jakąś szczególną miłością do mechaniki więc może ci się spodobać :)

Mind's Eye Theatre (WOD) - White Wolf Wiki - World of Darkness, Exalted, Trinity Universe and Sword & Sorcery

Wojan 27-01-2014 23:28

Widzę Brilchan, że do każdego mojego luźnego bardzo pomysłu masz już postacie lub pomysły na postacie. To świetnie.
Można by pomyśleć o jakiś konkretnym crossoverze tylko, że to przeważnie wiązałoby się z pvp. Mogę, co prawda osadzić fabułę wokół jakiegoś problemu, który dotyczy wszystkich nadnaturali, ale to wymaga doświadczonych i dojrzałych graczy, a na forum to czasami trudno zweryfikować, jak się ludzi nie zna. Poza tym z mojego doświadczenia wynika, że nawet mimo chwilowych sojuszy i tak w którymś momencie dochodzi do konfliktu. Tak, to już jednak specyfika ŚM.

Co do grania kobietą, to jak Ci na tym tak strasznie zależy, to zawsze można się dogadać. Zobaczymy, jak sprostasz wyzwaniu ;)

Mumia to w sumie takie lekkie dziwadło, ale też można spróbować. W razie konieczności mogę jednak przybliżyć setting.

Ogólnie poczekam na głos społeczeństwa, zbiorę ewentualne pomysły i coś wymyślę, aby zjednać sobie ludzie :)

archiwumX 28-01-2014 14:34

Ja mógłbym z kolei grać wampirem. Wymyśliłem sobie nietypowego przedstawiciela Tremere, który za życia był "pragmatycznym" ekspertem laboratoryjnym, który pracował różnych hitlerowskich programach badawczych (tzn. prace okołoarcheologiczne dla Himmlera, budowa różnych stanowisk dla eksperymentów z cudownymi broniami itp.). Jak się dorwę to chętnie się zapoznam z postaciami magów.

Jeśli mogę to zadam 2 pytania:
- W którym settingu można poczytać o technomaniakach? Na pierwszy rzut oka z perspektywy wampira-maskarada trochę mnie odrzuca chociaż jako postać może być ciekawy.
- Gdzie można poczytać cyberpunkowym świecie mroku? Zdany na własną wyobraźnię wymyśliłem parę technologii związanych z krwią, wykorzystanie przez technomaniaków swoich włosów i paznokci jako trucizny (dla nich samych nieszkodliwych, bo noszą w sobie dużo więcej toksyn) i gmeranie w niektórych programach kosmicznych przez magów, ale nie wiem czy to nie jest przypadkiem przeginanie.

Brilchan 28-01-2014 16:04

Cytat:

- W którym settingu można poczytać o technomaniakach? Na pierwszy rzut oka z perspektywy wampira-maskarada trochę mnie odrzuca chociaż jako postać może być ciekawy.
Są antagonistami w starym ("klasycznym ") Magu. Chociaż można na nich patrzeć jako na tych dobrych gości w stylu facetów w czerni generalnie uważają że bezpieczniej będzie jeżeli ludzkość pozostanie w uśpieniu bo jeżeli każdy by się przebudził to skończyłoby się to masakrą, albo tyranią taką jak w średniowieczu, po za tym starają się trzymać innych nadnaturali pod kontrolą.

ogólnie o technokracji w formie Wikipedii masz tutaj Technocratic Union - White Wolf Wiki - World of Darkness, Exalted, Trinity Universe and Sword & Sorcery

O Magu bardziej fanowsko i fluffowo tutaj TabletopGame/Mage: The Ascension - Television Tropes & Idioms

Cytat:

- Gdzie można poczytać cyberpunkowym świecie mroku? Zdany na własną wyobraźnię wymyśliłem parę technologii związanych z krwią, wykorzystanie przez technomaniaków swoich włosów i paznokci jako trucizny (dla nich samych nieszkodliwych, bo noszą w sobie dużo więcej toksyn) i gmeranie w niektórych programach kosmicznych przez magów, ale nie wiem czy to nie jest przypadkiem przeginanie.
Zależy co przez to rozumiesz, jest fanowskie Universum cyberpunkowego świata mroku w którym napisano już ze 3 książki. Link dałem w swoim poprzednim poście. Co do statków i lotów kosmicznych to technokracja ma całą osobną gałąź która zajmuje się kosmosem i mają nawet sekretną bazę na księżycu :D

Void Engineers - White Wolf Wiki - World of Darkness, Exalted, Trinity Universe and Sword & Sorcery

Jeżeli chciałbyś pogłębić swoją wiedzę na temat WoDa masz konto Paypal i jesteś wstanie wydać kilka dolców na legalnego PDFa to polecam DriveTrugh RPG

DriveThruRPG.com - White Wolf - The Largest RPG Download Store!

Bo my tu jesteśmy grzeczni i nikt nie ma pojęcia o złodziejach ;)


Cytat:

Widzę Brilchan, że do każdego mojego luźnego bardzo pomysłu masz już postacie lub pomysły na postacie. To świetnie.
To tak naprawdę moja wersja "luźnych pomysłów" mam sporo takich konceptów i gdyby nie sytuacja zdrowotna i generalne słaba organizacja pewnie sam bym parę sesji poprowadził ;) nawet mam trochę notatek oraz pomysłów do własnych sesji ale nie czuję się na siłach żeby Mistrzować po ostatnim fiasku takiej próby :P .

archiwumX 28-01-2014 18:25

Dzięki! Będzie co poczytać, gdyby Wojan chciałby zrobić rekrutację to będę bazował na niemieckim wydaniu Tremere (kto nie powiedział, że za kulisami są inne narody:))

Wojan 28-01-2014 18:56

Jakaś sesja, a raczej rekrutacja zapewne powstanie. Na razie zbieram informacje, na co byłoby najwięcej chętnych.
Pierwsze spostrzeżenie jest takie, że Świat Mroku ma jakieś grono wielbicieli i teoretycznie zagraliby oni we wszystko, co się tylko by ukazało.
Oczywiście to raczej mylne wrażenie, a klęska mojego Geista pokazuje to aż nazbyt dobitnie.

Chętnie poznałbym wasze opinie, jaki typ przygody was by interesował.
Z takich kilku rzeczy, które obmyślam pomału bardziej szczegółowo, to tak:
- crossover, postacie graczy to wampiry, wilkołaki, magowie i ewentualnie inni nadnaturalne, po uprzednim dogadaniu się.
Mamy miast X (zapewne coś w Ameryce, choć kusi mnie też Europa Wschodnia lub Rosja). Miasto jest na tyle duże i znaczące w świecie nadnaturali, że żyją tutaj ich całkiem spore społeczności. Panuje kruchy pokój, bo każdy panuje swoich interesów, stara się unikać otwartych konfliktów i wchodzenia w cudzą domenę. Wiem, że sytuacja troszkę naciągana, ale jako wstępne założenia może być.
W mieście jednak pojawia się coś pewna obca siła, która zaczyna atakować w ten czy inny sposób wszystkie frakcje. Siła ta jest nie tylko na tyle potężna, że rzuca wyzwanie wszystkim na raz, ale też jej natura jest na tyle tajemnicza, że wzbudza niepokój i zainteresowanie wszystkich nadnaturali. Dochodzi do spotkania na szczycie :) i zapada decyzja, aby utworzyć coś na kształt spec grupy, której zadaniem będzie zbadanie tego kto lub co stoi za atakami i oczywiście zgładzenie go lub wypędzenie z miasta.
Założenia podobne, jak w sesji którą już prowadzę, ale zarówno zagrożenie, jak i sposób prowadzenia fabuły byłyby zupełnie inne.
- psychologiczny Wampir, czyli zamiast klasycznych spisków, walce frakcji skupiamy się na psychologii przemienionego, jego rozterkach i wewnętrznej walce. Sesja raczej dla małego grona i zapewne radykalnie ograniczyłbym listę klanów do wyboru, aby jakoś uzasadnić wspólną egzystencję wampirów. BG byliby oczywiście świeżo przemienionymi postaciami.
Kusi, aby rozegrać to w oparciu o Sabat, ale to wydaje się zbyt proste.
Na pewno musiałbym mocno przemyśleć fabułę, aby stworzyć wiarygodne konflikty moralne;
- crossover, II wojna światowa, BG to wszelkiej maści nadnaturale, które zostały schwytane przez specjalny oddział SS. Zostają zamknięci w podziemnym laboratorium. W pierwszej fazie przygody, nadrzędny cel to oczywiście wydostać się z niewoli, do czego będzie niezbędna współpraca różny, czasami nieprzepadającymi za sobą frakcji. W późniejszym czasie grupa może skupić się na poznaniu celu tajnego kompleksu, jaki i całego programu wyłapywania nadnaturali.
- cyberpunkowy Wąpierz w oldschoolowym stylu, czyli w oparciu o CP2020. Bez jakiś szaleństw technologicznych. Grupa wampirów, punków, jakiegoś niskiego pokolenia. Ich krew jest słaba i niewiele warta, ale czują się i tak lepsi od wszystkich wokół. Wyjątkowi i naznaczeni.
Przygoda to jakiś klasyczne "wynajmę grupę uliczników do..." Z zadania oczywiście wynikają konsekwencje, których nikt nie przewidział, a młode wampiry mają szansę i okazje nie tylko sporo zarobić, ale i wypłynąć na szersze wody świata nadnaturali i wybić się z wampirzego getta :D

EDIT:
Właśnie naszła mnie jeszcze jedna myśl:
- Wąpierz sf, czyli wywalamy krwiopijców w kosmos. Jakiś statek, kosmiczna podróż, jakiś wypadek, awaryjne lądowanie. Duże pole do popisu dla wyobraźni. Na razie zupełnie luźna myśl, ale bardzo kusząca. :) A co.

Narib 28-01-2014 22:51

Wampir w każdej postaci, lecz ze zmniejszoną emo-warstwą. Wiadomo, akcent ten jest integralną częścią klimatu, ale bez przesady.
Co do Europy Wschodniej, Polski - 100% za. Podrzuciłbym też pomysł osadzenia gry w Jugosławii w latach 90' tych.
II WŚ też kusząca.
Fajnie byłoby też pograć ludźmi. Albo zbuntowanymi ghoulami. Tak czy inaczej, ja bym pyknął w Świat Mroku. Do Geista zupełnie nie miałem pomysłu na postać, chyba nie poczułem systemu.

archiwumX 28-01-2014 23:30

Cytat:

Napisał Wojan (Post 474605)
- crossover, II wojna światowa, BG to wszelkiej maści nadnaturale, które zostały schwytane przez specjalny oddział SS. Zostają zamknięci w podziemnym laboratorium. W pierwszej fazie przygody, nadrzędny cel to oczywiście wydostać się z niewoli, do czego będzie niezbędna współpraca różny, czasami nieprzepadającymi za sobą frakcji. W późniejszym czasie grupa może skupić się na poznaniu celu tajnego kompleksu, jaki i całego programu wyłapywania nadnaturali.

A wchodzi w grę przeistoczenie jakieś postaci człowieka w wampira (na etapie ucieczki taka zdominowana - ten fakt też może pomóc komuś w odgrywaniu - postać daje drużynie spore możliwości)?

Brilchan 28-01-2014 23:45

Cytat:

Chętnie poznałbym wasze opinie, jaki typ przygody was by interesował.
Z takich kilku rzeczy, które obmyślam pomału bardziej szczegółowo, to tak:
- crossover, postacie graczy to wampiry, wilkołaki, magowie i ewentualnie inni nadnaturalne, po uprzednim dogadaniu się.
Mamy miast X (zapewne coś w Ameryce, choć kusi mnie też Europa Wschodnia lub Rosja). Miasto jest na tyle duże i znaczące w świecie nadnaturali, że żyją tutaj ich całkiem spore społeczności. Panuje kruchy pokój, bo każdy panuje swoich interesów, stara się unikać otwartych konfliktów i wchodzenia w cudzą domenę. Wiem, że sytuacja troszkę naciągana, ale jako wstępne założenia może być.

Ten pomysł podoba mi się najbardziej Rosja mogła by być ciekawa, ostatnio oglądałem obydwie części Straży (dzienną i nocną ) nasi wschodni sąsiedzi mają naprawdę parę klimatycznych miejscówek.

Psychologiczny wampir odpada, dosyć mam własnych problemów, ciekawie odegrane dylematy egzystencjalne mogą być interesujące ale WoD jest zbyt blisko rzeczywistości a ja mam za dużo tego w realu :P więc popieram Nariba jak gram w wampira to chcę poczuć siłę a nie emować :P


Może granie gangiem guholi wsysaczy w stylu Amerykańskich gangów ? Życie na krawędzi przemieszczanie się z miejsca na miejsce polowanie ? W sumie to można by wrzucić takie coś w Cyberpunk taka banda szalonych runnerów samobójców :D


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:18.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172