lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   [Traveller] Osadnicy - sandboxowa sesja survivalowo - kolonizacyjna (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/14295-traveller-osadnicy-sandboxowa-sesja-survivalowo-kolonizacyjna.html)

Egaru 13-06-2014 00:26

Fajna historia, spójna i "wiarygodna":) może mogłabyś powiedzieć coś więcej o aktualnej sytuacji? Np. jak bardzo różnorodna stała się ludzkość? jak poważne mutacje? coś o kulturze najważniejszych planet, jakieś ciekawostki? Rzuciły mi się w oczy imiona mitologiczne/biblijne i w ogóle "starożytny" klimat, ale nie wiem, na ile mam rację (może to wszystko jest w podręczniku?)
w ogóle mam już podręcznik, więc mam nadzieję, że niedługo prześlę pierwszą wersję karty :)

//ok, widzę, że na większość moich pytań jest odpowiedź w podręczniku, ale i tak powiedz, jak Ty to widzisz:) przy okazji, moglibyśmy się dowiedzieć czegoś więcej o naszej misji poza tym, że jest prywatna? ciężko wymyślać motywację, gdy nie wiadomo, na co się zapisujemy ;)

Autumm 13-06-2014 11:40

No to po kolei.

Opinie o historii bardzo proszę pisać, zawsze warto wsłuchać się w głosy graczy :) Na pytania zadane w wątku będę regularnie odpowiadała, potem zbiorę je i też umieszczę w materiałach do sesji jako FAQ.

Cytat:

jesteśmy przytomni czy zamrożeni w chłodziarkach Cryo?
Część drogi - w obrębie znanego świata - statek pokonuje napędem konwencjonalnym, potem skacze i znów wlecze się długo prędkością międzygwiezdną (paliwa jest tylko na jeden Jump). Do momentu skoku - tydzień/dwa jesteście przewożeni "na żywca", potem zamrażani i budzeni dopiero na miejscu. Tak więc o nauce zapomnijcie :D

Cytat:

Np. jak bardzo różnorodna stała się ludzkość? jak poważne mutacje?
W sensie kulturowym - bardzo. Możesz wymyślić dowolny sposób rządów, dowolną kulturę, religię, społeczeństwo - i znajdziesz to w Imperium. Oczywiście należy pamiętać, że długie rządy jednej władzy i w miarę równy poziom technologiczny "zunifikowały" społeczeństwo całego wszechświata do pewnego minimalnie wspólnego poziomu.

Co do mutacji i zmian. Harlanie dbali o "czystość" rasy i tępili "mutantów"...ale także poczynili duże postępy w technologii medycznej, która wyrównywała szanse i leczyła choroby. Krótko mówiąc - ludzkość jest zróżnicowana tak, jak pozwalają jej na to wrodzone geny - są ludzie niżsi, wyżsi, o różnych kolorach oczu, skóry, różnych przystosowaniach w budowie etc. ale nie bardziej niż to, co znamy z Ziemi. Żadnych różowych włosów czy trzech ramion. Wyjątkiem są psi +, ale wyglądem też zbytnio nie odstają od ogółu populacji.

Oczywiście "kulturowe" i technologiczne modyfikacja - bionika, cybernetyka - są używane czy to do celów lepszego przystosowania, czy wyłącznie estetycznych. Sami Harlanie - którzy, mimo wszystko, wciąż nadają ton światu - promują jednak ascetyczny styl i unikają głębokich zmian ciała.

Cytat:

coś o kulturze najważniejszych planet, jakieś ciekawostki?
W Travellerze piękne jest to, że można tworzyć własne światy. I tą możliwość macie - możecie sobie wymyślić prawie dowolną planetę, z której pochodzi Wasz bohater, tak samo jak organizacje, siły, ludzi, historię - wszystko się zmieści. Jedyną "daną" planetą jest Harla - jest to bogaty, industrialny świat, właściwie jedna wielka fabryka, posiadająca największe we wszechświecie stocznie i zakłady przemysłowe (na potrzeby mechaniki jest to świat typu Industrial, Rich). Reszta - to wasze pomysły :)

Cytat:

w ogóle "starożytny" klimat
Historia Imperium sięga setek lat wstecz, a historia świata - tysięcy. Mam nadzieję, że to jest odczuwalne. Coś jakby Rzym nie upadł i trwał do dziś ;)

Aczkolwiek technologicznie jest to cywilizacja bardzo zaawansowana...Ze wszystkimi z tego wynikajacymu konsekwencjami.

Polecam dla klimatu takie pozycje jak komiksy "Kasta Metabaronów" czy "Biocosmosis" czy - trochę - RPG "Gasnące Słońca". Albo grę EVE Online.

Poziom technologiczny mamy w sesji nieco niższy, ale w/w pozycje dobrze oddają klimat olbrzymich galaktycznych imperiów-molochów.





Cytat:

na większość moich pytań jest odpowiedź w podręczniku
Świat jest niejako "autorką", z Travellera została zaczerpnięta ino mechanika, więc proszę sie za bardzo nie sugerować tym co tam jest. Wszystkie fabularne wątpliwości rozwiązujcie na tzw. zdrowy rozsądek i frajdę z grania (coś, co jest nielogiczne, ale ciekawe, ma pierwszeństwo nad logicznym, ale nudnym), a dopiero potem pytajcie MG. ;)


Dhratlach 13-06-2014 13:39

Skoro statek ma Jump-drive umożliwiający tylko jeden skok to co ze statkiem jak dotrzemy na naszą planetę? Rozumiem, że transport ziemia<=>statek-matka odbywa się za pomocą promu to jak wrócimy z naszymi zdobyczami do najbliższego zamieszkałego układu, by powrócić z lepszym sprzętem i większą ilością ludzi dla naszej kolonii?

Czy może nasz statek jest wyposażony w Streamlining i układ do którego zmierzamy ma gazowego giganta (czytać kosmiczny odkurzacz chroniący naszą planetę przed deszczem skalnych kosmicznych odłamków)?

PS. Gasnące Słońca... Zakładamy, że sesyjny podział kastowy jest podobny do tego w GS? Nie żeby to miało jakiekolwiek znaczenie dla sesji. I tak mniej więcej wszyscy będziemy równi na nowej planecie i tylko nasze umiejętności będą zdatne.

Autumm 13-06-2014 13:55

Cytat:

jak wrócimy z naszymi zdobyczami do najbliższego zamieszkałego układu ?
Eh. I każecie mi spojlerować fabułę, zamiast grzecznie czekać! Zamorduję normalnie...

"Wasz" statek jest drugi - pierwszy poleciał jakiś czas temu z misją "zwiadowczą" i przygotował podstawowe zabezpieczenie terenu. Trzeci statek - właśnie z większą ilością ludzi i sprzętem - wystartuje po was i będzie za jakiś czas. Nie ma sensu pchać wszystkiego w jednym rzucie ;)

I tak, układ ma gazowego giganta i można "zatankować" jak trafnie przewidziałeś ;)

Docelowo kolonia ma być bazą wypadową do dalszej eksploracji kosmosu - tzw. ostatni przyjazny dom w tym rejonie.

Cytat:

Zakładamy, że sesyjny podział kastowy jest podobny do tego w GS?
Nie. Chodziło mi raczej o tradycję i "imperialność". Tak jak pisałam, z oryginalnego systemu kastowego ocalała właściwie "krew" - tytuły i pozycje w społeczeństwie, nie ma on innego praktycznego zastosowania.

WSZYSTKO TO BĘDZIE W DALSZYCH MATERIAŁACH, DAJCIE ŻYĆ!!! ;p

Python 13-06-2014 16:33

Jak już wspomniano bardzo przemyślana i spójna wizja świata. Może nie jakaś na siłę odkrywacza, ale to w niczym nie przeszkadza. Mi się bardzo podoba, takie settingowe tło.
Co dla mnie ważne obecność psi fajnie wkomponowana i bardzo mi to odpowiada.

Co do pytań to mam następujące:
- czy istnieje jakaś oficjalne religia/bóstwo w Imperium?
- ogólnie jaki stosunek do religii mają mieszkańcy Imperium? Rozumiem, że może to być zależne od konkretnej planety, ale czy istnieje jakaś oficjalna wykładnia, model świadomości ludzkiej?
- czy to BG będą tworzyć trzon grupy kolonizacyjnej, czy jednak będzie jakiś NPC nad nami, który ma wobec tej misji jakiś plan?

Autumm 13-06-2014 16:54

Cytat:

czy istnieje jakaś oficjalne religia/bóstwo w Imperium?
Cytat:

ogólnie jaki stosunek do religii mają mieszkańcy Imperium? Rozumiem, że może to być zależne od konkretnej planety, ale czy istnieje jakaś oficjalna wykładnia, model świadomości ludzkiej?
Nie. Harlanie byli/są społeczeństwem ateistycznym, opartym na logice. Religię zwalczali jako "zabobon", ale obecnie, po Ciemnych Wiekach, nastąpiło swoiste "odrodzenie" się kultów i religijności jako takiej. Niemniej jednak większość mieszkańców Imperium nie bierze udziału w jakimś zorganizowanym kulcie, ale także nie odrzuca tego jako czegoś złego - wciąż pamięta się o tym, do czego prowadzi ślepy fanatyzm. Można powiedzieć, ze dominuje agnostycyzm/ateizm, ale oczywiście są światy na których rządzi teokracja. Oficjalna wykładnia mówi o "neutralności Imperium" w tych sprawach.

Cytat:

czy to BG będą tworzyć trzon grupy kolonizacyjnej, czy jednak będzie jakiś NPC nad nami, który ma wobec tej misji jakiś plan?
Zależy od kart. Jeśli nie będzie wśród BG kogoś odpowiedniego, dam NPC'a. Dodatkowo, nad całą wyprawą formalny zarząd sprawuje Fundacja, która także wyznaczy jakieś początkowe, odgórne zadania i cele, określone w programie kolonizacyjnym.

Wnerwik 13-06-2014 19:11

A jak właściwie wyglądają Harlanie? Żeby potem nie było, że ktoś stworzy skośnookiego Harlana, a ktoś inny afroharlanina. No chyba, że tak można :p

Baird 13-06-2014 19:21

Jeśli chodzi o NPC to myśle że mala ich grupa powinna być wśród kolonistów. Żołnierze "mięso armatnie" dla ochrony, cywile od roboty w polu czy budowy, czy asysteńci laboratoryjni. Nawet jeśli będzie 20 graczy to jest to śmiesznie mała grupa do kolonizowania planety.

Autumm 13-06-2014 19:22

Cytat:

A jak właściwie wyglądają Harlanie?
Są niscy (planeta ma nieco wyższą grawitację niż ziemska) i silnie zbudowani, o jasnej, białej skórze, niebieskich oczach i blond włosach. Sylwetka raczej "kwadratowa", mocne, "prostokątne" rysy twarzy, zarówno u mężczyzn, jak i u kobiet. Zwykle ubierają się na wojskową modłę; jeśli chodzi o charakter, to są ciężko pracujący, dumni, raczej szorstcy w obyciu i bardzo pragmatyczni - do granic okrucieństwa. Są dobrymi organizatorami, metodycznymi, konsekwentnymi i cierpliwymi. Cenią sobie porządek, więźli rodzinne i pracę własnych rąk oraz siłę, opanowanie i dyscyplinę.

Obecnie "ideał harlański" nieco się zatarł, ale nadal jest pewna społeczna presja na to, by wiązać się w obrębie własnej rasy.

Krótko mówiąc: taka krzyżówka krasnoludów z nazistami.


Cytat:

Jeśli chodzi o NPC to myśle że mala ich grupa powinna być wśród kolonistów.
Zobaczycie...

Googolplex 13-06-2014 19:23

No chyba, że 19 postaci kobiecych i mój bohater, to jakoś byśmy dali radę ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:38.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172