lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   [Traveller] Osadnicy - sandboxowa sesja survivalowo - kolonizacyjna (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/14295-traveller-osadnicy-sandboxowa-sesja-survivalowo-kolonizacyjna.html)

Baird 13-06-2014 19:41

Googolplex, plan kolonizacyjny komandora Sheparda? :D

Po przeczytaniu mam pytanie odnośnie Wolnych Planet.
Z tego co przeczytałem to zostały one wcielone w Imperium, jednak ich mieszkańcy różnią się od Harlan. Możesz opisać ich mieszkańców w podobny sposób jak Harlan kilka postów wyżej?

Autumm 13-06-2014 22:17

uh. Czytanie ze zrozumieniem :p

Wszystko jest w materiałach.

Dla jasności:

Harlanie NIE stanowią większości nacji we Wszechświecie. Stworzyli tylko najbardziej efektywną strukturę - Imperium, które najpierw podbiło inne światy, a potem przez długi czas je okupowało. Coś jak Niemcy podczas II WŚ czy Rzymianie czasów Cesarstwa. Nie znaczy to wcale, że są oni jakoś specjalnie liczni w galaktyce ;)

Harla jest jedyną planetą/nacją "daną" przez MG. Dlatego została opisana szczegółowo. Reszta - czyli reszta planet Imperium i Ligi należy do wyobraźni graczy zgodnie z tym:

Cytat:

Możesz wymyślić dowolny sposób rządów, dowolną kulturę, religię, społeczeństwo - i znajdziesz to w Imperium. Oczywiście należy pamiętać, że długie rządy jednej władzy i w miarę równy poziom technologiczny "zunifikowały" społeczeństwo całego wszechświata do pewnego minimalnie wspólnego poziomu.
oraz:

Cytat:

W Travellerze piękne jest to, że można tworzyć własne światy. I tą możliwość macie - możecie sobie wymyślić prawie dowolną planetę, z której pochodzi Wasz bohater, tak samo jak organizacje, siły, ludzi, historię - wszystko się zmieści.
i

Cytat:

ludzkość jest zróżnicowana tak, jak pozwalają jej na to wrodzone geny - są ludzie niżsi, wyżsi, o różnych kolorach oczu, skóry, różnych przystosowaniach w budowie etc. ale nie bardziej niż to, co znamy z Ziemi. Żadnych różowych włosów czy trzech ramion. Wyjątkiem są psi +, ale wyglądem też zbytnio nie odstają od ogółu populacji.
Podczas tworzenia postaci możecie - a nawet musicie - wymyślić własny świat. I będzie on taki, jaki sobie wymarzycie ;)

Mam nadzieję, że teraz wszystko jasne, chyba że ktoś potrafi ująć to celniej.

Baird 14-06-2014 00:24

Mam nadzieje, że wiesz co robisz bo właśnie dostałem pozwolenie i praktycznie nieograniczoną ilość czasu na stworzenie własnej, zaawansowanej kosmicznej rasy/cywilizacji. :D

Python 14-06-2014 10:23

A jak zapatrujesz się Autumm na drobne kosmetyczne zmiany w wyglądzie ludzi wynikające z pochodzenia z powiedzmy nietypowych planet.
Nie chodzi mi o jakieś cztery pary rąk, czy też różowe ogony, ale na przykład obfite owłosienie na całym ciele, czy też sylwetka jak u neandertalczyków.
Nie chodzi mi zaznaczę od razu o jakieś mechaniczne ulepszenia, ale o kwestie fabularne i tworzenie klimatu.

Autumm 14-06-2014 11:06

Cytat:

zasu na stworzenie własnej, zaawansowanej kosmicznej rasy/cywilizacji
Przypominam o TL max 13 i tym że mają być to ludzie. Oraz jakoś muszą się mieścić w obrębie Imperium czy Ligi ;) Zresztą, właściwie jest to fabularne tło - które, jak już wspomniałam - do gry nie jest potrzebne. Ale tworzyć można ;)

Cytat:

le na przykład obfite owłosienie na całym ciele, czy też sylwetka jak u neandertalczyków.
Tak, takie rzeczy są dopuszczalne, jeśli mieszczą się "w plastyczności DNA" ludzi :)

EDT: Oczywiście musi mieć to jakieś uzasadnienie w warunkach panujących w ich świecie.

Googolplex 14-06-2014 12:06

Cytat:

Napisał Autumm (Post 503146)
Tak, takie rzeczy są dopuszczalne, jeśli mieszczą się "w plastyczności DNA" ludzi :)

Plastyczność tego naszego DNA jest dość spora, w dodatku i na naszej kochanej Ziemi żyją ludzie z dwom różnymi (choć podobnymi) DNA w różnych częściach ciała (jako płody wchłonęli swojego bliźniaka - ech ta walka o przetrwanie ^^). Inna sprawa to to, że mówię o cechach osobniczych. Z rasą jako całością nie jest tak łatwo.

secutor 14-06-2014 23:09

Autumm, chyba chodzilo oto ze zmiany owszem, ale takie ktore nieprzekladaja sie na korzysci w mechanice.

Mam pytanie:
Czy zakladamy ze nasze postacie oprucz wykonywanej pracy wiedza to co my?
Czyli jezeli zrobie sobie postac gornika, a wyladujemy na pustyni, czy moge byc hutnikiem wyrabiajacym szklo?
Albo moja postac to gornik, a swiat jest podwodny, czy moja postac moze pelnic funkcje spawacza glebinowego?
itd. itp.

Bo jesli nie, to niema mowy o karierze, a co za tym idzie, zadnej wladzy.
Bo jak sie ktos niezna na poszczegolnych zawodach i dziedzinach zycia, to go inni latwo beda robic w konia.
Ktos kto chce zostac dowodca podczas kolonizowania, musi byc wszechstronny i znac sie na wojskowosci, ekonomi, bisnesie, kobietach, chemi, gornictwie, metalurgii i pieron wie czym jeszcze.
A zeby bylo zbawniej, musi to wszystko ogarniac calosciowo.
Dam przyklad.

Rzymianie podbili kawal swiata bo zolnierze byli wszechstronni, ale senatorowie niedosc byli wszechstronni by nieuledz zniszczeniu od wewnatrz.

Ja myslac o inzynerii genetycznej bardziej myslalem o czyms takim:

Człowiek epoki ocieplenia - www.Focus.pl - Poznać i zrozumieć świat

Bielon 15-06-2014 10:02

To już 11 strona omawiania, jak będzie wyglądała przyszła, możliwa sesja?

A nie lepiej zagrać i w praniu dograć szczegóły? :p

Pozdrawiam
LB

Anonim 15-06-2014 10:06

Cytat:

Napisał Bielon (Post 503275)
To już 11 strona omawiania, jak będzie wyglądała przyszła, możliwa sesja?

A nie lepiej zagrać i w praniu dograć szczegóły? :p

Pozdrawiam
LB

Ja myślałem, że ten temat to sesja. Jest fabuła, są zwroty akcji...

Autumm 15-06-2014 11:17

A nawet są gracze-trolle.

Bardzo dowcipne. Prawie się uśmiechnęłam, następnym razem musicie się postarać bardziej, chopaki...

Prawda jest taka, że taka sama dyskusja i tak toczyłaby się w temacie rekrutacji/komentarzach gry, więc lepiej, by odchodziła tutaj, a nie niepotrzebnie zajmowała czas.

Drugą sprawą jest to, że sesja zaczęła się ob bardzo ogólnego pomysłu - i nie miała sprecyzowanych wielu spraw. Tocząca się tu rozmowa i pytania potencjalnych graczy pozwalają mi ta dopasować/wymyślić wszystkie kwestie, żeby gra była dla wszystkich ciekawa i interesująca, a nie by potem podnosiły się głosy że "jak to, to ja sobie inaczej wyobrażałem" czy by gracze się nudzili.

---

Z ogłoszeń parafialnych: drugim - "technicznym" - MG został Uzuu. Bardzo dziękuję mu za pomoc ;) Uzuu nie zajmuje się - na razie - fabułą (na pytania w wątku będę odpowiadała ja), ale ma za to mnóstwo pomysłów jak utrudnić wam życie...eee..sprawić by gra była ciekawsza za pomocą mechaniki i ekonomiczno-logistycznej części rozgrywki. Tak więc zajmie się Wam na planecie...a co do planety: jej opis, mapa i materiały *gdzie* lecicie pojawią się w ok. przyszłego tygodnia.

p
A.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:49.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172