lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Al-Qadim - znajdą się chętni? (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/14769-al-qadim-znajda-sie-chetni.html)

Lord Cluttermonkey 12-11-2014 16:59

Podręczniki w wersji .pdf są do zdobycia tu i tam. Nie zachęcam do niczego oczywiście, stwierdzam tylko fakt.

Dla osób, które się wahają z powodu nieznajomości mechaniki jeszcze mogę tylko dodać, że wybór klasy postaci sprowadza się do wojownika, czarodzieja, kapłana i złodzieja, a kits to swoiste profesje / backgroundy, precyzujące rolę w.w. klasy w świecie. Zupełni nowicjusze połapią się w tworzeniu postaci bardzo szybko.

Przejrzałem sobie proponowane przez Ereba scenariusze, najchętniej zagrałbym w następujące propozycje:

Cytat:

- Caravans - pustynia wielu wydaje się pusta i nudna. Podróżując wraz z karawaną przez piekielnie gorące piaski, BG przekonać się mogą, że także tutaj można przeżyć wiele intrygujących przygód;
Cytat:

- Reunion - BG będąc członkami jednego z nomadycznych plemion będą musieli stoczyć walkę w której ceną jest ich wolność i niezależność.
Cytat:

- Cities of Bone - w Zakharze często można usłyszeć o starożytnych grobowcach pełnych skarbów. BG będą mieli okazje zdobyć jeden z nich o ile wystarczy im odwagi, zaryzykować gniew mściwych duchów;
Najmniej chętnie wszystkie klimaty związane z morzem.

Ereb 12-11-2014 17:55

Skoro temat ożył i są chętni, to w ciągu tygodnia postaram się wysmażyć temat rekrutacji.
Co do przygody, to w tej chwili wybierałbym pośród następującej trójki: Cities of Bone, Ruined Kingdoms i Caravans.
Przygody z morzem w tle raczej odrzucam, bo w tej chwili jest piracki klimat w rekrutacji, więc nie będę dublował tematu.

Co do profesji, to ograniczeń nie przewiduję. Założeniem będzie klasyczna drużyna, która działa razem i tworzy zgraną ekipę.
Rasy jak najbardziej klasyczne, bo choć do Al-Qadima pasują różnej maści diabły, czy żywiołaki, to wolałbym uniknąć fearunowej menażerii. Wszak to ludzie dominują w Zakharze, a inne rasy to mniej więcej 10-15 % populacji.

Kapłani i magowie to temat dość wyjątkowy w Al-Qadimie, ale o tym już w temacie rekrutacji.

Lord Cluttermonkey 12-11-2014 18:57

Chyba takim scenariuszem w stylu Caravans byłoby najłatwiej wciągnąć do gry nowicjuszy.

E. Jak z atrybutami? Mogę wylosować sobie na kostnicy?

Proponuję odnośnie atrybutów metodę trzecią, czyli 3d6 x6 i przyznanie wyników do atrybutów. Point-buye są nudne, a inne metody są albo za surowe, albo za pobłażliwe. Rzuciłem sobie wskazaną przeze mnie metodą i wypadło 13, 8, 13, 15, 13, 13; nie jest źle. ;P

E2. Drugie pytanie - gramy na proficiency i weapon specialization prawda? Chciałbym zrobić sobie wojownika, który specjalizuje się jedynie w dwóch broniach - długim mieczu i lekkiej lancy.

Ereb 12-11-2014 22:13

Widzę, że zaczynamy wchodzić w detale :)
3d6 x6 to dobry pomysł. Trochę przypadkowości jeszcze nikomu nie zaszkodziło. Prawda?
I tak, oczywiście gramy z proficiency i weapon specialization.

Lord Cluttermonkey 12-11-2014 22:15

A jak z ekwipunkiem? Będzie jakiś standard za darmo, czy trzeba każdą pierdołę kupować? Póki co mam wielbłąda, kolczugę, długi miecz, lekką lancę, średnią tarczę i 7 gp w zapasie, nie wiem co z nimi zrobić. ;P

Z DEX na 15 wykręciłem AC 3. Ha!

Ereb 12-11-2014 22:21

W sprawie ekwipunku jestem dość ugodowy. Zapewne jakiś zestaw podstawowy będzie dostępny, więc nie ma co się martwić.
Jak ktoś będzie chciał coś drogie, czy wyjątkowego to trzeba będzie ponegocjować.
Pewnie dorzucę jakiś bonus na start za pomysłową historię, czy jakiś powiązanie drużynowe.

Lord Cluttermonkey 12-11-2014 22:37

Super. Z mojej strony będzie pewnie postać młodzieńca, takiego brawurowego show-off (proficiency: Display Weapon Prowess! :mrgreen: ), który przez zbieg niemiłych okoliczności trafił na pustynię i znienawidził za swój los cywilizację. Chętnie widziałbym go w roli wychowanego przez jakąś gildię lub organizację militarną, ale za słabo znam setting - podpowiesz coś? Albo jakieś znane plemię nomadów - desert riderów. Alignment raczej dobry, chcę się pobawić w romantycznego bohatera ludu, a co. High fantasy pełną parą.

E. Z ekwipunku pewnie wezmę jeszcze drugi zestaw pancerza, coś lżejszego na pustynne podróże.

Ereb 12-11-2014 23:16

To jeszcze nie rekrutacja, więc nie chce się rozpisywać.
Ogólnie to z tych ważniejszych organizacji, to bardzo sformalizowani asasyni i mameluki, ale oni operują głownie w miastach.
Al-Badi, czyli właśnie nomadzi podzieleni są na dziewięć głównych plemion, podzielonych na poszczególne rody. Poza nimi oczywiście jest cała masa mniejszych niezależnych plemion, grup i band.
Najbogatszy jest dom Asada, zwany także Dziećmi Lwa. Bardzo dumni i aroganccy. Szczycący się wieloma stadami wielbłądów. Dosyć wywrotowy dom Dhi'b, zwany Synami Wilka. Ogólnie plemię rzemieślników i pasterzy. Jednak ich szejk utrzymuje kilka klanów, które trudnią się napadami na karawany. Nie lubiany i budzący strach i pogardę dom Tayif, zwany Widmowymi Wojownikami. Trudnią się napadami i grabieżami. Fanatycznie oddani swojemu szejkowi i doskonale wyszkoleni. W czasie walki wojownicy ubrani są na biało i mają zasłonięte twarze. Jedynie przywódca danej grupy i ich wezyr walczą bez osłon. Jest też dom Uqab, zwany Ligą Sępów. Pogardzany klan rabusiów i koniokradów. Są to wyrzutki pustyni, często outsiderzy z innych klanów i różne rodzaju czarne owce. Rekrutują kogo tylko się da, aby zwiększyć swoją siłę bojową. Dom Hanif, to największe plemię Zakhary. Jego członkowie kontrolują znaczne obszary pustyni. Niezwykle lojalni wobec Wielkiego Kalifa i z własnej woli strzegą jego praw. Chronią pielgrzymów i kupieckie karawany.

Miałem się nie rozpisywać, a wyszło co innego. To te najważniejsze, które chyba najlepiej będą pasowały do twojej koncepcji.

Mike 12-11-2014 23:59

A może odpuścimy sobie zabawy z mechaniką?
Po prostu wybierzmy zawód, cechy i tyle. Reszta zależy od historii i tego co MG zaakceptuje.

Mój pomysł na postać:
Złodziej, szermierz, podrywacz ale i porządny gość, choć dosyć irytujący w obyciu.

a tu fragment sesji gdzie grałem ta postacią:
Bissel ::
W takim stylu chciałbym nim grać. Jak to się wpasowuje w Twoją wizje?

Lord Cluttermonkey 13-11-2014 00:05

IMHO Jak mechanika ma być tylko podczas tworzenia postaci w przypadku graczy, to nikt nie ucierpi. All in all to gra, lubię mechanikę i to kolejna fajna płaszczyzna rozgrywki - storytelling tylko ją wyrzuca, nie oferując nic w zamian.

E. Odnośnie domów najbardziej interesowałaby mnie Liga Sępów, bo przygarnia wyrzutków. Ofc postać raczej Chaotic Good i na dłuższą miarę nie wytrzymała z takimi, szukając własnej drogi.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:46.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172