lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Al-Qadim - znajdą się chętni? (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/14769-al-qadim-znajda-sie-chetni.html)

Ereb 08-11-2014 22:14

Al-Qadim - znajdą się chętni?
 
Al-Qadim, jeden z settingów do dedeków wzorowany na baśniach z 1001 nocy. Latające dywany, zakrzywione szable, spiski kalifów, dżiny i złodzieje o złotych i szczerych sercach. To świat, gdzie gościnność i honor nie są tylko wartościami wyznawanymi przez pojedynczych ludzi. To pojęcia, które kształtują i wpływają na cały świat i czynią go wyjątkowym i oryginalnym.
Tutaj przeznaczenie kieruje życiem bohaterów. Jedni z nim walką, inni przyjmują jego decyzje i poddają się im. To w tym świecie, bardziej niż przynależność rasowa liczy się fakty, czy pochodzi się z nomadzkiego plemienia, czy jest się osobą zamieszkującą w mieście.

Mam pytanie, czy znajdą się chętni na grę w takich klimatach?
Proponuję do wyboru, albo jedną z oryginalnie wydanych przygód lub mój autorski pomysł.

Do wyboru mamy, co następuje:
- Golden Voyages - przygody inspirowane i czerpiące pełnymi garściami z historii Sindbada żeglarza;
- Assassin Mountain - w tej przygodzie BG staną na przeciwko jednej z najpotężniejszych sekt Zakhary;
- A Dozen and One Adventures - to seria trzynastu przygód łączących się w kampanię, gdzie BG będą mieli okazję przemierzyć drogę od Muluk, miasta królów, aż do tajemniczej twierdzy płomieni i w czasie wędrówki poznać wiele sekretów Zakhary;
- Secrets of the Lamp - przygoda o dżinach, ich tajemnicach, magii i potężnych władcach;
- Ruined Kingdoms - dziewięć przygód pełnych intryg i niebezpieczeństw w czasie, której BG będą mieli okazje poznać sekrety jednego z upadłych królestw;
- Cities of Bone - w Zakharze często można usłyszeć o starożytnych grobowcach pełnych skarbów. BG będą mieli okazje zdobyć jeden z nich o ile wystarczy im odwagi, zaryzykować gniew mściwych duchów;
- Corsairs of the Great Sea - epickie przygody korsarzy i mameluków;
- Caravans - pustynia wielu wydaje się pusta i nudna. Podróżując wraz z karawaną przez piekielnie gorące piaski, BG przekonać się mogą, że także tutaj można przeżyć wiele intrygujących przygód;
- Reunion - BG będąc członkami jednego z nomadycznych plemion będą musieli stoczyć walkę w której ceną jest ich wolność i niezależność.

To są oficjalne materiały, a ode mnie macie dwie opcje:
- Na służbie kalifa - BG wcielają się w rolę zaufanych sług jednego z kalifów, który powierza im bardzo specyficzną misję. Zaważy ona nie tylko na życiu samych postaci, ale także na losach całej Zakhary;
- Ostatnia wola - na łożu śmierci bliski przyjaciel BG, ich mentor i nauczyciel, powierza im pewną tajemnicę i prosi o przysługę. Ostatnia wola, to rzecz święta, więc BG zrobią wszystko, aby ją wypełnić.

Slan 12-11-2014 08:39

A jaka wersja dedekq?

Ereb 12-11-2014 08:53

Nad tym się jeszcze zastanawiam. Najbliżej mi do oryginalnej mechaniki z ad&d, czyli wersji zwanej 2.0. Pod uwagę biorę jeszcze konwersję która wyszła swego czasu na d20 oraz pathfindera. Tego ostatniego znam jednak najsłabiej.
Biorąc jednak pod uwagę ilość głosów w sondzie, to nie wiem, czy oryginalna mechanika to dobry pomysł.

EDIT:
Dopiero teraz zobaczyłem, że już cztery osoby są na tak. Zatem chyba zaryzykuje i zrobię w najbliższym czasie rekrutację.

Slan 12-11-2014 13:00

adnd raczej nie bo nikt nie ma podręczników. 3ed ma za to fajny sandstom i dobry zawsze jest pathfinder

Lord Cluttermonkey 12-11-2014 13:02

Na AD&D będzie ciężko znaleźć chętnych.
Na d20 odpadam, prawnikiem z wykształcenia nie jestem. :mrgreen:

Ereb 12-11-2014 13:28

Cytat:

Napisał Slan (Post 527721)
adnd raczej nie bo nikt nie ma podręczników.

Ja mam :) i ewentualnie mógł rozpisać jakiś poradnik, jak coś się z czym je.
Ogólnie myślę, aby zrobić to w ten sposób żeby na etapie wyboru graczy ograniczyć się do samego fabularnego stuffu, czyli historii, rasy i profesji. A dopiero z wybranymi osobami zająć się mechaniką. Wybrać odpowiadającą i rozpisać postacie.

Oryginalna mechanika byłaby o tyle dla mnie łatwiejsza, że nie musiałbym potem konwertować NPC-ów. Mowa oczywiście o sytuacji, gdy gramy w oficjalne materiały.

Warlock 12-11-2014 13:32

Dwa lata temu wyszedłem z podobną propozycją:

http://lastinn.info/sondy-rekrutacyj...z-setting.html

Był odzew, ale wszystko rozbiło się o kant tyłka, gdy miałem pisać tzw. "warsztaty" do AD&D 2.0. AD&D wręcz tonie w zasadach, na wszystko znajdzie się jakaś pieprzona tabelka i osobiście nie mam z tym problemu, ale pisanie na forum tutoriala nie wchodziło wtedy w grę...

W sumie, kiedy teraz tak o tym myślę, to nawet mam ochotę poprowadzić jakąś klasyczną sesję do AD&D 2.0, ale już zbyt wiele na siebie wziąłem i niestety nie mam na to czasu. Może następnym razem. :)

P.S.

Jeśli poprowadzisz do AD&D 2.0 to masz mój miecz. ;)

Slan 12-11-2014 13:41

adnd na podstawce jest chyba łopatologicznie proste?

Lord Cluttermonkey 12-11-2014 14:43

Przecież 80% tabelek w AD&D to zasady opcjonalne; mechanikę AD&D 2 można w nieskończoność upraszczać i nic się nie stanie. A wybór postaci w gruncie rzeczy można sprowadzić do 3d6 na atrybuty, wyboru klasy i kita (Al-Quadim pewnie jakieś fajne ma :> ). Podręczniki mam, jak stanie na AD&D to postać mogę zacząć ogarniać i mechanicznie, i fabularnie.

Jeśli MG nie ma nic przeciwko, będę kierował się w stronę postaci Human Warrior Desert Rider. Szykuj dla mnie wielbłąda. ;) Jeśli to Ci nie pasuje, mogę ewentualnie rozważyć Beggar-Thiefa albo pobawić się w Assasin's Creed Holy Slayerem. Na kapłana i czarodzieja nie dam się namówić.

Cytat:

Ogólnie myślę, aby zrobić to w ten sposób żeby na etapie wyboru graczy ograniczyć się do samego fabularnego stuffu, czyli historii, rasy i profesji. A dopiero z wybranymi osobami zająć się mechaniką. Wybrać odpowiadającą i rozpisać postacie.
Bardzo dobry pomysł.

Nie mam też nic przeciwko, żeby MG zajmował się całą mechaniką po stworzeniu postaci, nawet bez ujawniania rzutów.

A odnośnie scenariusza to ze względu na Desert Ridera wolałbym coś małomiejskiego, jeśli można. ;)

Slan 12-11-2014 16:15

Tylko podręczniki do setingu potrzebne


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:13.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172