lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Najemnicy + "zombie" (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/16171-najemnicy-zombie.html)

Elas 18-05-2016 22:39

@Eryk
Cytat:

Dlaczego "perełki"?
Kwestia osobista, dla mnie to perełki :P

Cytat:

Sposobów na wprowadzanie ograniczeń jest mnóstwo, ale chyba najgorszym z nich jest robienie z postaci biedaków, bo to po prostu nie jest fajne.
Ale nie muszę tego robić :d poza tym, ograniczenie czasowe to jest też kwestia settingu całego świata, czyli konflikt zachodu i wschodu.

Cytat:

Więc po co się przejmować takimi drobiazgami? Wyjaśnienie zawsze można znaleźć.
Ale równie dobrze można po prostu cofnąć czas, mając ciekawy okres historyczny i pukawki, które mi (jako MG) po prostu pasują, żeby gracze je mieli ;)

@Buka
Sesja będzie poważna, zapewne nawet bardzo.

A co do tego odnośnie wybrania jednostki - ja wybieram ;) po prostu sesja dopiero się tworzy, więc mam wybór. Rekrutacja pewnie pojawi się na dniach i wtedy wszystko będzie ustalone :)

Kejmur 18-05-2016 22:50

Oba brzmią dobrze.

Eryk 18-05-2016 23:13

Cytat:

Kwestia osobista, dla mnie to perełki :P
Ale co rozumiesz przez to określenie?

Cytat:

Ale nie muszę tego robić :d poza tym, ograniczenie czasowe to jest też kwestia settingu całego świata, czyli konflikt zachodu i wschodu.
A mi się wydawało, że wybierając przedział czasowy głównie bierzesz pod uwagę kwestie przepakowania i realizmu. Tak to wyglądało, zwłaszcza w ostatnim punkcie dotyczącym smartfonów i satelitów.
Nie wiem o jakim settingu mowa, bo jeżeli o żadnym konkretnym, to chyba nic nie stoi na przeszkodzie wymyślić jakikolwiek konflikt, lub tylko go nawet zarysować na potrzeby gry, jeżeli miałby być tylko tłem.

Cytat:

Ale równie dobrze można po prostu cofnąć czas, mając ciekawy okres historyczny i pukawki, które mi (jako MG) po prostu pasują, żeby gracze je mieli
Ale pasują z jakiego powodu? Bo jeżeli tylko z racji widzimisię, to może należałoby pomyśleć o komforcie graczy przede wszystkim. ;)
Choć nic nie stoi na przeszkodzie po jakimś czasie gry pozbawić bohaterów ich uzbrojenia idąc im znaleźć jakiś szmelc pochowany w kryjówkach przemytników. Jak mówiłem, sposobów jest mnóstwo.
Tutaj znowu mam wrażenie że przy doborze okresu kierujesz się szczegółami, które są najmniej istotne. :cso:

Eryk 20-05-2016 15:11

Jeszcze raz sobie przeczytałem tamten post i chyba rozumiem, w jakim kontekście użyłeś określenia "perełki". Nie kasuję poprzedniego posta, żeby było wiadomo o co chodzi. Możliwe też, że wszystko mogłem źle rozumieć. W takim wypadku proszę moich postów nie brać pod uwagę, bo ich wartość merytoryczna będzie znikoma bądź żadna. :p

Cytat:

Bo pojawiają się już takie perełki jak FN Fal, M14, AK47, G3 czy nawet M16, ale wciąż z tą najbardziej podstawową optyką (albo muszka i szczerbinka albo lunety).
Nie znam się na tym, ale z informacji w sieci wynika, że jet to broń która była dostępna w latach 70' czy 80', zatem uznanie ich za perełki nie jest kwestią osobistą, tylko zachowaniem realizmu bądź jego braku.
Choć czepiać się szczegółów technicznych będą pewnie tylko puryści, dysponujący konkretną wiedzą z danej dziedziny, od której najmniejsze odstępstwa będą ich zwyczajnie kłuć w oczy.

Cytat:

Ale równie dobrze można po prostu cofnąć czas, mając ciekawy okres historyczny i pukawki, które mi (jako MG) po prostu pasują, żeby gracze je mieli
O ile ma to jakieś mechaniczne uzasadnienie, a nie jest tylko kwestią osobistych preferencji mistrza gry.


Gracz: Mogę wziąć tego Smith&Wesson Model 15?
MG: Nie.
Gracz: Ale dlaczego? Przecież wszystko się zgadza.
MG: Tak, ale ja nie lubię tej broni.



No i pod warunkiem, że gracze będą mieli jakiś wybór co do używanego wyposażenia. Bo jeżeli nie ma to znaczącego wpływu na mechanikę rozgrywki, to stanowi różnicę jedynie estetyczną różnicę.

Chyba nie ma też sensu uzależniać czasu, miejsca akcji i dostępnego sprzętu od syndromu jaskiniowca. ;)

Gracz: To ja zagram sobie rodowitym Rosjaninem, byłym agentem NKWD i wezmę tego SWD z lunetą...
MG: Nie możesz mieć SWD.
Gracz: Ale dlaczego, przecież ta broń była wtedy dostępna.
MG: Bo ma lunetę, to jest zbyt OP.


Zombianna 21-05-2016 02:03

Zaznaczyłam trupy współczesne. I czy II Wojna Światowa, lata 70te, albo inne wynalazki, nieważne. Byle w okolicach terminu "nasze czasy" :)

Anonim 21-05-2016 10:10

Navy Seals vs. Zombies (2015) - Filmweb obejrzałem, film słaby, ale może twoja gra będzie lepsza.

Elas 22-05-2016 01:31

Rekrutka ruszyła, zapraszam! :)

Cytat:

Nie znam się na tym, ale z informacji w sieci wynika, że jet to broń która była dostępna w latach 70' czy 80', zatem uznanie ich za perełki nie jest kwestią osobistą, tylko zachowaniem realizmu bądź jego braku.
Cytat:

O ile ma to jakieś mechaniczne uzasadnienie, a nie jest tylko kwestią osobistych preferencji mistrza gry.
To raczej kwestia tego, że w okresie, który mi najbardziej pasuje pod względem realiów do prowadzenia sesji, te perełki już były. A przez perełki mam na myśli, że kiedy myślę "najemnicy" lub "partyzanci", to te bronie pojawiają mi się przed oczyma. Ot, po prostu je lubię i mi się kojarzą z tym, co chce poprowadzić - ale nie mam zamiaru zmuszać do nich graczy.

Cytat:

Nie wiem o jakim settingu mowa, bo jeżeli o żadnym konkretnym, to chyba nic nie stoi na przeszkodzie wymyślić jakikolwiek konflikt, lub tylko go nawet zarysować na potrzeby gry, jeżeli miałby być tylko tłem.
Cóż, setting jest już w rektutce, do której zapraszam :)

Cytat:

Ale pasują z jakiego powodu? Bo jeżeli tylko z racji widzimisię, to może należałoby pomyśleć o komforcie graczy przede wszystkim.
Pukawki to sprawa poboczna, chodzi głównie o resztę technologii, która ma być na takim poziomie, żeby pozwolić na trzymanie się takiego klimatu sesji, jaki zaplanowałem. Po prostu tak się składa, że te dwie rzeczy da się umieścić w okresie historycznym, który mi odpowiada pod plan sesji.

Cytat:

Chyba nie ma też sensu uzależniać czasu, miejsca akcji i dostępnego sprzętu od syndromu jaskiniowca.
Ograniczenia są spowodowane głównie realiami historycznymi czy wojskowymi. Na jakiś setting, niestety lub stety, zdecydować się trzeba ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:21.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172