lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   [D&D 3.5] Lochotłuk - Seria krótkich przygód (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/16555-d-and-d-3-5-lochotluk-seria-krotkich-przygod.html)

sunellica 20-10-2016 12:30

grałabym :D

Komtur 20-10-2016 12:57

Ja mam ambiwalentne odczucia. Raz że loch-tłuki to ogólnie fajna i klasyczna koncepcja, a z drugiej strony jest D&D 3,5, które jest przesadnie rozbudowane z milionem zasad które trzeba znać żeby nie wpędzić się w kanał. Dochodzi jeszcze ten grudzień w którym zazwyczaj nie mam czasu.

Gdyby był to Dungeon World albo Torchbearer to bym się specjalnie nie zastanawiał. To drugie w szczególności.

Kerm 20-10-2016 13:04

Cytat:

Napisał Komtur (Post 668276)
(...)a z drugiej strony jest D&D 3,5, które jest przesadnie rozbudowane z milionem zasad które trzeba znać żeby nie wpędzić się w kanał. (...)

Nawet wpędzenie w kanał może być ciekawe :)

Nami 20-10-2016 13:05

Cytat:

D&D 3,5, które jest przesadnie rozbudowane z milionem zasad które trzeba znać żeby nie wpędzić się w kanał. Dochodzi jeszcze ten grudzień w którym zazwyczaj nie mam czasu.
Czy ja wiem... Bierze się taki podstawowy podręcznik gracza i na jego postawie robi się postać. Reszta też nie jest jakaś skomplikowana. To oczywiście tylko moja opinia, bo ja sama nie planuję zagłębiać się w milion podręczników, podstawka wystarczy :)

Googolplex 20-10-2016 13:09

Cytat:

Napisał Kerm (Post 668280)
Nawet wpędzenie w kanał może być ciekawe :)

Skoro tak uważasz to podejmij wyzwanie i zagraj Truenamerem na pełnych zasadach, w sumie postać w twoim stylu, taki kapłanopodobny. :diabol:

Warlock 20-10-2016 13:24

Cytat:

Mnie ten pomysł mierzi. Fabularnie ładnie by wyglądał, tylko czy nie zamknąłby przy tym wielu ciekawych opcji? A według mnie jeśli by urealnić trochę obrót dobrami (to znaczy, że wioskowy handlarz nie sprzedaje mieczy +5 ) wówczas taka organizacja ma sporo sensu. Inne plusy to ochrona i renoma jaką się zyskuje. Szybciej przecież pracodawca wynajmie gildyjną zgraną grupę niż pojedynczych awanturników.
Miałem na myśli jakiegoś neutralnego boga, ale fakt, trochę by to ograniczało graczy. Chciałbym jednak, aby organizacja miała jakiegoś potężnego patrona (kogoś w stylu Paarthurnaxa ze Skyrima), który z tylnego siedzenia przygląda się światu i czuwa nad jego bezpieczeństwem, a zarazem nie wahającego się wykorzystać żadnych złota i innych materialnych korzyści awanturników dla wspólnego dobra. Zlecenia mogą wahać się od "pomogę krasnoludzkiemu królowi, który mierzy się z niebezpieczeństwem zagrażającym jego ludziom", aż po epickie batalie, gdzie ważą się losy połowy cywilizowanego świata. Gdzieś pomiędzy powinno znaleźć się miejsce na plądrowanie zapomnianych ruin dla czystych korzyści.
Członkami będą awanturnicy, którzy zwykle zajmują się plądrowaniem pozostałości po dawno zapomnianych cywilizacjach, ale gdy nadarza się okazja to ruszają na dwór jakiegoś władcy, aby pomóc mu w rozwiązaniu jego problemów. Później powinni stać się na tyle potężni i rozpoznawalni, że będą w stanie rzucić wyzwanie machinacjom bogów.

Co wy na to?

Cytat:

I jeszcze takie pytanie. Będziesz ograniczał magiczne przedmioty? Pytam ponieważ niektóre sprawiają, że pewne postaci stają się w drużynie zwyczajnie zbędne. Przykład: Healing Belt za 750sz praktycznie zastępuje postać skupiającą się na leczeniu.
To zależy od drużyny. Jeśli przyjmę jakiegoś uzdrowiciela, bo spodobała mi się taka postać to pewnie Healing Belt przestanie być dostępny. Gdyby jednak zabrakło tam kogoś od leczenia, to Healing Belt będzie dobrą alternatywą. Wstępnie i tak robicie postacie uzbrojone w przedmioty z SRD. Nie będę sporządzał listy przedmiotów, które można kupić na początku sesji lub między przygodami, a po prostu będę od was przyjmował zamówienia i każde osobno rozważał. Nie mogę więc powiedzieć czemuś nie, bo wszystko zależy od sytuacji i tak też będzie rozpatrywane.

Cytat:

Jak lochy będą oldskoolowe to mnie kupiłeś
Wybacz, że wcześniej nie odpisałem, ale jestem w drodze to roboty i ciężko to wszystko ogarnąć (nawet nie wiem czy zrozumiale piszę, bo nie mogę się skupić w miejskim autobusie :p).
Czy będą to lochy oldskoolowe to trudno mi powiedzieć. Będzie niebezpiecznie, będą śmiercionośne pułapki i nietypowi przeciwnicy, ale nie spotkacie dwóch gigantów w pomieszczeniu 4 metry na 5, a na końcu lochu niekoniecznie będzie czekać na was porwana księżniczka ze skarbem przywiązanym do kostki. :p Może pojawią się oficjalne przygody z AD&D, ale na razie chcę przetestować nieco innego dungeona, aby ustalić ile jestem w stanie zrobić w ciągu trzech miesięcy aktywnej gry.

@Komtur
Wystarczy, że większość z tego "miliona reguł" zna MG. W 3.5 nie ma tylu specjalnych zasad (wyjątków odchodzących od reguły) co w PFie, a klasy postaci są prościej skonstruowane, więc jest to łatwiejsze do ogarnięcia. Pewnie na początku grudnia wystartuje rekrutacja, która potrwa góra dwa tygodnie, a przez święta zwolnimy lub zrobimy sobie przerwę, więc chyba nie będzie tak źle. :)

Googolplex 20-10-2016 13:43

Cytat:

Napisał Warlock (Post 668286)
Chciałbym jednak, aby organizacja miała jakiegoś potężnego patrona (kogoś w stylu Paarthurnaxa ze Skyrima), który z tylnego siedzenia przygląda się światu i czuwa nad jego bezpieczeństwem, a zarazem nie wahającego się wykorzystać żadnych złota i innych materialnych korzyści awanturników dla wspólnego dobra.

Ja jestem pięcioma kończynami za. Nawet dosłownie za smokiem. W którymś podręczniku jest ładnie opisana smocza gra (nie pamiętam nazwy w tej chwili) będąca jednym ze sposobów na zyskanie prestiżu wśród smoków. Gra ma ponoć przypominać szachy ale zamiast pionków i figur używa się niższych istot (czyli na przykład postaci graczy). Właśnie usiłuję sobie przypomnieć jak się gra nazywa i w jakim podręczniku ją opisano, jak znajdę to wyedytuję post i dołączę te informacje.

PS Daje to też możliwość wzięcia dla postaci ciekawego szablonu (e. Xorvintaal Exarch).

Edit:
O znalazłem, gra nazywa się Xorvintaal a opisana jest w Monster Manual V na stronie 38.

Asmodian 20-10-2016 13:56

Cytat:

Będzie niebezpiecznie, będą śmiercionośne pułapki i nietypowi przeciwnicy
Ideolo.

brody 20-10-2016 14:43

Ograniczenie podręczników i ras do jakiegoś rozsądnego minimum, byłby moim zdaniem bardzo wskazane. Właśnie, aby uniknąć przeglądania miliona zasad (niejednokrotnie sprzecznych ze sobą), wyrównać szanse aby nie odstraszać nowych graczy, czy też osób nieobeznanych z systemem.
Wiem, że tutaj oburzą się dedekowi wyjadacze i powergamerzy, ale co tam.

Googolplex 20-10-2016 14:57

To ja może podejdę do problemu od innej strony niż brody.
Bardzo chętnie służę swoją niedoskonałą ale jednak sporą wiedzą na temat edycji 3 i 3.5, każdemu zainteresowanemu. Zgodzę, się z Warlockiem, że ta edycja daje ogrom możliwości i trzeba się naprawdę postarać by wymyślić postać której mechanika nie będzie wstanie wspierać.
Wiec jeszcze raz, masz koncept postaci ale nie wiesz jak go poskładać mechanicznie, pisz, chętnie Ci pomogę.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:34.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172