lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Warsztaty: Neuroshima (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/16576-warsztaty-neuroshima.html)

Zombianna 01-11-2016 21:41

Cytat:

Napisał Leminkainen (Post 670283)
Hmm jakby to miało wyglądać?

Jedyne co mi przychodzi do głowy to po prostu kooperacja z drugim MG przy prowadzeniu sesji, co akurat nie jest niczym nowym tylko że zazwyczaj nowy w temacie MG ma gotowy pomysł i prosi kogoś o wsparcie w przeprowadzeniu go.

Bo raczej hmm nie bardzo widze opcje sesji z kilkoma MG z których każdy ma swoją koncepcje o żadnym nie wiadomo ile zostanie i na kim byśmy to testowali? Potrzeba króli... graczy doświadczalnych

Warsztaty dla MG to akurat najmniejsza filozofia. Tak jak mówisz -kooperacja dwóch Mg - jednego szkolonego i jednego szkolącego. Historia nie musi być skomplikowana, można ją wymyślić wspólnie, zahaczając o najczęstsze problemy występujące na sesjach. Szkolony prowadzi sesję, szkolący pokazuje jak dany problem idzie rozwiązać, czy to mechaniczny, czy "klimatyczny', wskazuje alternatywy. Pokazuje jak sprawdzać karty pod kątem cyferek (i jak pomagać świeżym graczom ogarnąć temat), na co zwracać uwagę przy planowaniu scenariusza. Potrzeba ze dwóch graczy coby im utrudniali życie i można zaczynać :)

Pipboy79 01-11-2016 22:23

Cytat:

Dla mnie poznanie świata, antagonistów, protagonistów, jakieś organizacje, czego unikać i jak przeżyć chyba byłoby najważniejsze.
- Hmm... W sumie możnaby zrobić jakąś ściągę z opisem świata...



Cytat:

Jak napisała corax - ważne jest zapoznanie ze światem, mecha na razie jak najbardziej podstawowa. Przyswajalna- lepsze słowo
- Na upartego to Graczowi znajomość mechy nie jest niezbędna. Może poza tą co ma do zrobienia w KP. Ale ddobrze mieć chociaż na tyle świadomości w czym własna postać wedle tej KP jest mocna albo nie. Bo można grać, nawet długo i pernamentnie gdy MG kula wszystko czy prawie wszystko a Gracz składa deklaracje co ma zamiar zrobić jego postać. Więc da się bez znajomości mechy grać choć ma to swoje minusy. Ale plusy też ma :)


Cytat:

Ok, jak rozwiązać % i Suwaki? Wyjaśnić przy tworzeniu postaci czym są Suwaki, jak się je stosuje. Jak jest w podręczniku, jak w tym co powiedzmy jest "popularne" na LI aktualnie... chociażby działanie Suwaka w walce. Zestawić dwa obrazy, porównać. Odpowiedzieć na pytania, w razie potrzeby czynność powtórzyć.
- No ok, można tak zrobić. Też w jakiejś ściądze albo tym FAQ. W sumie mógłbym pomóc w majstrowaniu czegoś takiego jeśliby było trzeba. Bo chyba mogłoby być przydatne trochę przed samą grą/sesją/rekrutą.



Cytat:

Tak wracając do 1,5 i Ołowiu
- Ogólnie co do wersji w co jak grać zgadzam się z Lemim. Też uważam, że trochę szkoda czasu i wysiłku na oryginałkę jeśli i tak w tej chwili nikt na forum tak tego neuro nie prowadzi. Można wspomnieć, zaznaczyć czy co ale nacisk lepiej położyć na praktykologię sesyjną.



Cytat:

Warsztaty dla MG to akurat najmniejsza filozofia. Tak jak mówisz -kooperacja dwóch Mg - jednego szkolonego i jednego szkolącego. Historia nie musi być skomplikowana, można ją wymyślić wspólnie, zahaczając o najczęstsze problemy występujące na sesjach. Szkolony prowadzi sesję, szkolący pokazuje jak dany problem idzie rozwiązać, czy to mechaniczny, czy "klimatyczny', wskazuje alternatywy. Pokazuje jak sprawdzać karty pod kątem cyferek (i jak pomagać świeżym graczom ogarnąć temat), na co zwracać uwagę przy planowaniu scenariusza. Potrzeba ze dwóch graczy coby im utrudniali życie i można zaczynać
- Hmm... A może po prostu jakiś zestaw porad zrobić. Ale mnie sie wydaje, że to chyba każdy MG mógłby się chyba podzielić z innym MG taką praktykologią. Misiowanie neuro jakoś nie wydaje mi się wyjatkowe na tle innych systemów. Ma swoją specyfikę ale raczej pod kątem mechy i znajomości systemu ale to chyba z każdym systemem tak bywa.

- Albo jakiś w ogóle kącik porad dla MG gdzieś otworzyć (no chyba, że jest i ja jak zwykle zgapiłem :) ) i się tam by można podpytać mądrych głów.

Anonim 05-11-2016 10:21

Cytat:

Napisał Pipboy79 (Post 670456)
- Ogólnie co do wersji w co jak grać zgadzam się z Lemim. Też uważam, że trochę szkoda czasu i wysiłku na oryginałkę jeśli i tak w tej chwili nikt na forum tak tego neuro nie prowadzi. Można wspomnieć, zaznaczyć czy co ale nacisk lepiej położyć na praktykologię sesyjną.

W tej chwili może i nie prowadzę, ale jakbym znów prowadził neuro to z pewnością nie z zasadami ołowiu, a właśnie tymi oryginalnymi. Co do szczegółów broni palnej to wystarczy wiedzieć, gdzie jest spust i z której strony kula wylatuje, jak zmieniać magazynek i jak przełączać bezpiecznik (czy jak to tam się nazywa). Jak strzelać to najlepiej z minimalnej odległości. I tyle. Resztę wiedzą postacie, które przecież użytkują broń palną od co najmniej trzydziestu lat (lub całe życie jeśli mają mniej).

Nie dla Ołowiu! :-)

Zombianna 07-11-2016 03:10

Ok, widzę że znajdą się zarówno chętni na warsztaty, jak i mentorzy. Dobrze, bardzo dobrze. Postapo nigdy za dużo :mrgreen: Już wiemy mniej więcej na czym sytuacja stoi :) Bardzo Wam dziękuje za wzięcie udziału w dyskusji oraz ankiecie. Wychodzi na to, że trzeba się brać za przygotowanie materiałów i dogranie szczegółów.
Po nowym roku zaczniemy całą akcję, w razie pytań/sugestii/propozycji - proszę walić śmiało na pw. Nami, czyń honory i ładuj wątek do archiwum :)

Pozdrawiam serdecznie


Zombi


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:33.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172