lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Pierwsze Mistrzowanie (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/17078-pierwsze-mistrzowanie.html)

Gerappa92 25-05-2017 17:29

Cytat:

1) Jak długo się w to gra?
2) Czy są jakieś restrykcje odnoście postaci?
3) Ilu będzie graczy?
Na pierwsze pytanie bardzo trudno odpowiedzieć ^^. Myślę że całą przygodę można by w kilka godzin pyknąć na żywo. Czas w rzeczywistości forumowej potrafi się jednak wyjątkowo rozciągnąć. A ile chciałabyś żeby taka sesja trwała?

Ilość graczy? Wziąłbym maksymalnie 5. Pytanie czy by się tylu uzbierało ^^.

Przygoda rozpoczyna się od pierwszego poziomu i teoretycznie kończy się na poziomie 3. Biorąc pod uwagę fakt, że zaczyna się postaciami na poziomie podstawowym to stworzenie postaci od strony mechanicznej byłoby raczej proste. Moni miałaś styczność już z DnD?

Zastanawia mnie jeszcze jeden fakt. Bo nie jestem znawcą ale przygoda jest teoretycznie przygotowana dla DnD 3.0 ale wyszły podręczniki DnD 3.5 i nie mam bladego pojęcia jaka jest różnica w mechanice między tymi częściami. Jednak myślę że biorąc pod uwagę fakt, że do mechaniki będę podchodził raczej z dystansem nie będzie miało to dużego znaczenia ^^.

Lord Melkor 25-05-2017 17:38

Myślę, że dla początkującego MG oparcie się na gotowej przygodzie to dobry pomysł.

Mechanika dnd 3.0 i 3.5 jest bardzo podobna, różni się detalami jak np opis niektórych atutów, czarów i kilka zdolności klasowych.

Według mnie ta mechanika jest w niektórych aspektach nadmiernie skomplikowana w porównaniu do innych wersji jak np 5 edycja, która niedługo ma wyjść po polsku (np niepotrzebne skomplikowanie systemu umiejętności) ale myślę że na 1 poziomie i przy rozsądnym podejściu MG nie powinien być to problem.

E - w mojej opinii w dnd lepiej nastawic się na krótkie ale w miarę częste odpisy bo tempo akcji jest ważne, nie widzę sensu długiego opisywania przeżyć postaci przy walce z orkami. Google Documents ewentualnie do dłuższych dialogów.

Lord Cluttermonkey 25-05-2017 18:30

Cytat:

Napisał Gerappa92 (Post 719838)
Czy Bezsłoneczna Cytadela to dobry pomysł?

Sama historyjka jest ciekawa, ale oparty na niej scenariusz bardzo przeciętny i niestety liniowy (spojler: co dobrze zobrazowano na tym wykresie). W PBF masz tyle czasu na zastanowienie, że nawet jako początkujący MP możesz prowadzić sesje bardziej otwarte i dające graczom ciekawsze decyzje niż "w lewo / w prawo" i "tak / nie".

Zaproponować coś mógłbym, ale raczej anglojęzycznego, np. In Search of the Unknown. :) Najlepiej nie przejmować się brakiem doświadczenia czy czyjąś oceną i prowadzić to co nam w trzewiach gra, a z gotowców korzystać jako inspiracji.

Moni 25-05-2017 19:16

Tak ze dwie gotowe karty i do tego jedną nieskończoną. Gier zero. ;-; I jak mówiłam, ten system jest złem w czystej postaci i nie ma plusów jeśli chodzi o KP. :/ <Może poza tym, że są schematy do niej>
Dlatego też mogę pograć, jeśli ta mechanika zostanie sprowadzona do normalnego poziomu. :( Albo jeśli chociaż będzie się dało zrobić taką postać, na jaką ma się ochotę...

Gerappa92 25-05-2017 19:53

Cytat:

W PBF masz tyle czasu na zastanowienie, że nawet jako początkujący MP możesz prowadzić sesje bardziej otwarte i dające graczom ciekawsze decyzje niż "w lewo / w prawo" i "tak / nie".
Myślałem swego czasu o sandboxie i o AD&D, o którym chyba dowiedziałem się z jakiejś Twojej rekrutacji Clutterbane :) . Duże pole do popisu niespodziewane zwroty akcji itp. Brzmi interesująco. Ale ja chcę po prostu przeprowadzić graczy przez jakieś lochy. Chętnie wymyśliłbym coś autorskiego ale na próbę skorzystam najpierw z gotowca.

Moni co Ty taka marudna ? ^^

Zormar 26-05-2017 00:02

Wszystkie sesje mi się zakończyły/zawiesiły (wprawdzie niedługo wracam do Cywilizacji, ale to zupełnie inny typ rozgrywki), a mam głód D&D.

Co do mechaniki, to nigdy się jakoś w jej meandry specjalnie nie zagłębiałem. Ot wykorzystywałem ją praktycznie tylko do walki, rzadziej w wydarzeniach poza nią, chyba, że akurat ludzie mieli ochotę się tym pobawić i porzucać sobie kostkami ;)

Niemniej jeżeli będzie to D&D 3.0/3.5 to masz moją buławę, włócznię, czy czego będziesz potrzebował :nordic:

Cytat:

E - w mojej opinii w dnd lepiej nastawic się na krótkie ale w miarę częste odpisy bo tempo akcji jest ważne, nie widzę sensu długiego opisywania przeżyć postaci przy walce z orkami. Google Documents ewentualnie do dłuższych dialogów
Sama długość odpisów za bardzo nie przeszkadza utrzymaniu tempa o ile to jest na tyle szybkie/żwawe, że jest co opisywać. Przez tempo akcji rozumiem tutaj szybkość rozwoju fabuły, niekoniecznie samych odpisów (aczkolwiek może mieć wpływ na poziom immersji). Dobrym przykładem takiej sesji jest Awangarda: Obsydianowa Maska.

CHurmak 26-05-2017 00:17

Cześć. O ile jeszcze jest dostępne miejsce dla gracza, zgłaszam się na granie po raz pierwszy w sesji mistrzowanej po raz pierwszy. Kto wie, może wszechświat zadrży w posadach?

W dnd grałem raz (jednostrzałówka), ponad 3 lata temu na żywo, niestety nie pamiętam która to dokładnie była edycja. Dlatego w dnd jestem zielony, czy stanowi to duży problem? Rzecz jasna dokształcę się w wymaganym zakresie.

Bounty 26-05-2017 09:39

Nie wiem czy zmieniane nazw w gotowcu ma sens, bo jeśli ktoś w niego grał to i tak skojarzy fabułę.

Raga 26-05-2017 10:08

Cytat:

Napisał Bounty (Post 720228)
Nie wiem czy zmieniane nazw w gotowcu ma sens, bo jeśli ktoś w niego grał to i tak skojarzy fabułę.

Mylisz się drogi Wattsonie. Wystarczy, że raz będą mieć perspektywę czerwonego kapturka (kurier, konwój opancerzony), za drugim gajowego (policja, ochrona, wojsko) a za trzecim wilka (mafia, wroga korporacja, najemnicy) to gwarantuję że zmieniając nazwy, lokacje i krajobraz nikt się nie zorientuje :D

Amon 26-05-2017 10:25

Cytat:

Napisał Bounty (Post 720228)
Nie wiem czy zmieniane nazw w gotowcu ma sens, bo jeśli ktoś w niego grał to i tak skojarzy fabułę.

Nazwy to tylko wierzchłek góry lodowej. Coś co w module było na przykład kopalnią, może być np zamkiem, pozostawiasz plan lokacji, rozmieszczenie spotkań losowych itp ale możesz wymienić wszystko inne.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:34.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172