lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   GURPS Sonda (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/18910-gurps-sonda.html)

Anonim 18-06-2020 09:42

Cytat:

Napisał Stalowy (Post 883428)
Mocne postacie za 100? Uch. To chyba słabo ogarniam tworzenie postaci - zwykle przy 150 trzeba się było specjalizować ostro by być mocnym, a reszta rzeczy wtedy kulała.

W podręczniku (ed4, basic cz. 2, str. 487) napisali, że 75-100 to "nadzwyczajny": "seasoned cops, star athletes", a 100-200 to "heroic": zwyczajowy początek ścieżki awanturników (150), ale na współczesność to ktoś w rodzaju Navy SEAL, milioner, światowej klasy naukowiec.

Zwykła osoba ma 25-50
Kompetentna 50-75
itd

Proponowałbym zacząć tak w okolicach 50-100. Co pewien czas by był "checkpoint", w którym będzie można awansować postać lub bez problemowo pożegnać się z grą.

Stalowy 18-06-2020 10:03

To pozostaje tylko czekać na rekrutkę i ogarnąć co będzie potrzebne a co nie.
Kiedy planujesz z nią wystartować?

Dhratlach 18-06-2020 10:23

To ja powiem, że podręcznik jest w moich łapkach i po pobieżnym przeglądzie... mało go rozumiem, jeszcze, ale popieram Stalowego jeśli chodzi o punkciki. W skrócie, im więcej, w granicach rozsądku, tym lepiej. Im mniej, tym młodsza postać w moim przypadku.

Przyznam, że eksploracja świata i rozwój postaci było by miodkiem dla misia w moim serduszku. Misie lubią miodek. Tak więc im dłużej sesja by trwała, czasu w sesji i czasu tutaj, tym lepiej, ale się podporządkuję. Wiele zależy od założeń, bo od tego leży cały koncept postaci. Ten fabularny i mechaniczny.

Nie, nie jestem fanem optymalizacji. :D

Edit: My bad... nie odświeżyłem strony przed odpowiedzią. Czekam na więcej informacji, a w wolnej chwili biorę się za rozkminianie podręcznika.

Pytanko. Opieramy się na jakich podręcznikach? Tylko podstawka czy coś jeszcze jest do wyboru?

Anonim 18-06-2020 10:39

Rekrutacja w przyszłym tygodniu.
Podręcznik (jak kto ma, jak nie to jakoś to będzie): podstawka i low-tech.
Zasady (do negocjacji, dlatego ten temat):
- magia niedostępna na początku gry, bardzo trudna do zdobycia w czasie gry
- psionika tak, ale jeszcze myślę, czy od początku gry (uśpiona we współczesności, ale aktywowana przez samo pojawienie się w świecie fantasy), czy później do wykupienia

Wymagania fabularne dla postaci graczy:
- na początku gry mają bardzo ważne powody, żeby wrócić do współczesności i rezygnacja z nich (o ile nastąpi) będzie bardzo ciężkim wyborem
- bez gracz kontra gracz, ale mogą pojawić się momenty fabularne uzasadniające to, ale raczej na koniec etapu/gry albo w pobliżu (jak np "poświęć kumpla to wrócisz do współczesności")
- planowany koniec gry to dotarcie do możliwości powrotu do współczesności i podjęcie wyboru czy zostać czy wrócić

Aktualna koncepcja (też do negocjacji):
- postacie to znajomi (mniejsi lub więksi) z naszej współczesności,
- na początku gry są przeniesione do świata fantasy, mojego autorskiego w okolicę z nieoznaczoną granicą trzech odmiennych społeczeństw - każde z nich oferuje inny rodzaj przygody i to już do wyboru przez postacie graczy w czasie gry, w którą stronę udadzą się; pierwsza przygoda powinna zapewnić dość informacji (trochę jak początek gry Arcanum)

Someirhle 18-06-2020 11:55

Szkoda że nie zauważyłem tego zanim się koncept skrystalizował, fajniej by było jednak móc zagrać czym dziwnym, no ale jeśli startujemy ze świata współczesnego to będzie raczej trudno, chyba że z motywem a'la Studnia Dusz.

Natomiast jestem bardzo za tym żeby jakoś znać się od początku.

Nie bardzo mam ochotę na światotworzenie, przyznam.

Kaworu 18-06-2020 13:41

Hm, jak dobrze postaci powinny się znać? Paczka przyjaciół? Studenci na tym samym kierunku i roku? Sąsiedzi?

Someirhle 18-06-2020 13:53

Wszyscy są z Ozorkowa.

Dhratlach 18-06-2020 15:54

Jak bardzo postacie powinny się znać... hmm...

Patrząc po tym jak nasz świat jest sformułowany widzę tylko możliwości. Każda postać może być z innej bajki, dosłownie, a to co ostatecznie je połączyło to na przykład wspólni znajomi, miejsce zamieszkania, edukacja, praca, jakieś hobby nawet jeżeli było przelotne, albo zwykły głupi zbieg okoliczności. Jedyne co się liczy, to to, że nawet w tym momencie się spotykają, gdzieś, coś, po czasie.

Tu się rozbijamy o wiek... co powiecie na np. przestrzał między 18 a 22 lata życia? Postacie nadal młode i na tyle wolne, że mają jakiś czas wolny i hobby, a z drugiej strony na tyle dorosłe, że mają swoje powody by wrócić do naszej rzeczywistości? Przyznajmy się, kiedy ludzie kończą edukację ich krąg znajomych bardzo często się mocno kurczy, a tak każdy mógłby grać kim chce i mieć po prostu znajomych z różnych ścieżek życia. Ścieżek które najpewniej by się wykruszyły im postać byłaby starsza?

Edit: Założenie jest takie, że to pozwoli na to, że postaci graczy będą mogłbyć być dowolnie rozsiane po całym kraju.

Anonim, Twój głos Towarzyszu jest najważniejszy! Bo nie wiem, że czym pytaniem nie krzyżuję planów... ale myślę, że spotkanie grupowe gdzieś na mazurach, w górach czy gdzie tam, byłoby dobrym wytłumaczeniem dlaczego wszyscy (z postaci graczy) zniknęli.

Anonim 18-06-2020 16:55

Cytat:

Napisał Someirhle (Post 883449)
Nie bardzo mam ochotę na światotworzenie, przyznam.

W rekrutacji zaznaczę o co chodzi.
Cytat:

Napisał Someirhle (Post 883456)
Wszyscy są z Ozorkowa.

Znałem kogoś z Ozorkowa.
Cytat:

Napisał Kaworu (Post 883454)
Hm, jak dobrze postaci powinny się znać? Paczka przyjaciół? Studenci na tym samym kierunku i roku? Sąsiedzi?

Na tyle dobrze, żeby mieć trochę zaufania. Członkowie jednego klubu planszówkowego, ekipa spotykająca się od lat raz na miesiąc na sesji RPG. Ustalimy to w czasie rekrutacji.
Cytat:

Napisał Dhratlach (Post 883468)
Jak bardzo postacie powinny się znać... hmm...

Patrząc po tym jak nasz świat jest sformułowany widzę tylko możliwości. Każda postać może być z innej bajki, dosłownie, a to co ostatecznie je połączyło to na przykład wspólni znajomi, miejsce zamieszkania, edukacja, praca, jakieś hobby nawet jeżeli było przelotne, albo zwykły głupi zbieg okoliczności. Jedyne co się liczy, to to, że nawet w tym momencie się spotykają, gdzieś, coś, po czasie.

Tu się rozbijamy o wiek... co powiecie na np. przestrzał między 18 a 22 lata życia? Postacie nadal młode i na tyle wolne, że mają jakiś czas wolny i hobby, a z drugiej strony na tyle dorosłe, że mają swoje powody by wrócić do naszej rzeczywistości? Przyznajmy się, kiedy ludzie kończą edukację ich krąg znajomych bardzo często się mocno kurczy, a tak każdy mógłby grać kim chce i mieć po prostu znajomych z różnych ścieżek życia. Ścieżek które najpewniej by się wykruszyły im postać byłaby starsza?

Edit: Założenie jest takie, że to pozwoli na to, że postaci graczy będą mogłbyć być dowolnie rozsiane po całym kraju.

Anonim, Twój głos Towarzyszu jest najważniejszy! Bo nie wiem, że czym pytaniem nie krzyżuję planów... ale myślę, że spotkanie grupowe gdzieś na mazurach, w górach czy gdzie tam, byłoby dobrym wytłumaczeniem dlaczego wszyscy (z postaci graczy) zniknęli.

Tak, wchodzi w grę również spotkanie po latach. Postacie wcześniej dobrze znały się, kontakt trochę urwał się, ale po 5-10 latach to przecież nadal twój dobry znajomy... choć trochę inny.

Wiek raczej 25-30, żeby jednak trochę punktów było w umiejętnościach. Z drugiej strony im młodsi to można jako "checkpoint" robić większe przeskoki w czasie. Obawiałbym się jednak, że trzydziestolatek, który ostatnie 10 lat był w fantasy będzie pamiętał współczesność jedynie jako element swojego dzieciństwa.

Nie krzyżujesz planów, dopiero tworzymy plany. Tak wspólnie, solidarnie.

Dhratlach 19-06-2020 15:37

Cytat:

Napisał Anonim (Post 883471)
Wiek raczej 25-30, żeby jednak trochę punktów było w umiejętnościach. Z drugiej strony im młodsi to można jako "checkpoint" robić większe przeskoki w czasie. Obawiałbym się jednak, że trzydziestolatek, który ostatnie 10 lat był w fantasy będzie pamiętał współczesność jedynie jako element swojego dzieciństwa.

Hm, Fakt. O tym nie pomyślałem. Masz całkowitą rację.

10 lat w fantasy może okazać się zaledwie paroma chwilami w rzeczywistości... albo całymi wiekami, jeśli wejdziemy w podania o Fey Realms ;)

Może tak zdrowa liczba punkcików w formie 75? Lub ciut więcej? Na ten wiek to i tak dobrze, a że postacie nietuzinkowe... może starzy erpeowcy-LARPowcy? Tolkienowcy? Tylko to trochę mogłoby być lekko przegięcie z ekwipunkiem, no ale... jak by było w granicach zdrowego rozsądku...

Nawet nie myślę o porzucaniu postaci w trakcie sesji! Misja: przeżyć i wrócić, więc albo śmierć, albo do końca sesji! :D


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:05.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172