lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   GURPS Sonda (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/18910-gurps-sonda.html)

Brilchan 19-06-2020 16:27

Alborix kiedyś zrobił coś na polterze sesja parę lat wstecz tam się rozpadła i była mniej ciekawa bo w Grayhawk a nie autorskim ale piszę o tym tutaj bo był tam jeden ciekawy myk że każda postać mogła sobie wziąć 1 przedmiot z naszego świata np. xsiądz wziął biblie, harcerz który celował w zostanie bardem miał gitarę, facet który był nerdem wziął zegarek nakręcany żeby pomóc sobie przy warzeniu mikstur itp.

Zastanawiam się pomiędzy Rudym wysokim harcmistrzem budowlańcem gitarzystą który by chciał wrócić do żony i dzieci. Może za dużo zainteresowań ale znam takich ludzi z hobby się nie wyżyje z muzyki ciężko utrzymać samego siebie a tym bardziej rodzinę nie byłby jakimś architektem ale pracownikiem fizycznym niższego szczebla ale fachowiec że umiałby układać cegły rozrobiłby beton itp ale domu od ręki nie zbuduje. Tak samo jako harcmistrz miałby jakieś podstawy sztuki przetrwania ale żaden z niego Bear Grills co od ręki upoluje kolacje :P

Drugim pomysłem to byłaby trochę zdrowsza / podrasowana wersja mnie samego (bo ja nie przetrwałbym bez leków ) generalnie ciekawy jest dla mnie koncept osoby z lekkim porażeniem mózgowym albo przerwaniem kręgów rdzenia kręgowego generalnie bardziej samoobsługowego wózkowicza w świecie fantasy problemów które się z tym by wiązały i prób poradzenia sobie z nimi czy późniejszego ich obejścia. Tu motywacją też byłby powrót do rodziny tym razem do chorej matki która potrzebuje wsparcia.

Choć to takie luźne przemyślenia :P jak zobaczę rekrutacje może jeszcze coś nowego przyjdzie do głowy.

Cytat:

Wiek raczej 25-30, żeby jednak trochę punktów było w umiejętnościach. Z drugiej strony im młodsi to można jako "checkpoint" robić większe przeskoki w czasie. Obawiałbym się jednak, że trzydziestolatek, który ostatnie 10 lat był w fantasy będzie pamiętał współczesność jedynie jako element swojego dzieciństwa.
Hmm nie sądzę jeżeli miałoby się wystarczająco dobrą motywacje to dalej by się starało o powrót wręcz odwrotnie wydaje mi się że młodsi BG mogliby mieć problem z przystosowaniem przy 25-30 nasze umysły są już raczej ukształtowane i ciężej jest się przystosować do drastycznych zmian oczywiście są od tego wyjątki ale generalnie tak to wygląda z punktu widzenia ewolucyjnego większość BG by jednak chciała wrócić do tego co znane.

BoYos 20-06-2020 06:46

Da sie wylosowac postac, czy nie masz zadnych NPCkow do obsadzenia :D?

Dhratlach 22-06-2020 20:59

Wiem, że jeszcze wcześnie, ale... lubię się orientować...

Szacowany, wstępnie przewidywany start rekrutacji? :)

Anonim 22-06-2020 21:28

Cytat:

Napisał Dhratlach (Post 883834)
Wiem, że jeszcze wcześnie, ale... lubię się orientować...

Szacowany, wstępnie przewidywany start rekrutacji? :)

Jutro albo w środę - otwarta na tydzień, ruszamy 1 lipca. Będzie dysproporcja między wiedzą graczy, a wiedzą postaci graczy (gracze będą wiedzieć trochę więcej). Szczegóły opiszę w rekrutacji. Na początku gry gracze/ postacie graczy wybiorą, w którym kierunku (nawet dosłownie) podążą w fabule:
  • (wschód) państwo prymitywów wywindowane do poziomu cywilizacyjnego nibyśredniowiecza przez wampiropodobnych ludzi, którzy przejęli nad nimi władzę setki lat wcześniej,
  • (zachód) Świat Snów i graniczące z nimi lasy na jawie,
  • (północ) antycznopodobna cywilizacja położona nad morzem śródlądowym, która rzekomo ma kontakt z bogiem,
  • (południe) wybrzeże oceanu ze swoimi nieskończonymi możliwościami.

Trzy pierwsze opcje dają postaciom graczy realną możliwość powrotu do swojej rzeczywistości, a czwarta zawróci do drugiej. Każdy z kierunków umożliwia również podróż dalej (oczywiście), choć na początku gry nie będzie to miało uzasadnienia fabularnego (tak jak w/w południe).
Cytat:

Napisał BoYos (Post 883622)
Da sie wylosowac postac, czy nie masz zadnych NPCkow do obsadzenia :D?

Nie wiem czy ci się spodoba, dokładnie przeczytaj rekrutację, czy na to piszesz się.

Dhratlach 22-06-2020 21:51

@Anonim, supcio! Pytanko jedno. Z jakiego kraju pochodzą postacie?

@Wszyscy, prawdę mówiąc myślałem o farmaceucie/chemiku z średniowiecznym hobby... prymitywizm ma swoje plusy... tak, prymitywne niby średniowiecze jest niebezpieczne, trochę zacofane i w ogóle... plus wampierze, ale z drugiej strony prawie każdy coś tam wie o średniowieczu i to nawet całkiem dobrze. W końcu z niego się wywodzimy! Najbliższe nam chyba?

Względnie antycznopodobność z podobnego powodu... choć nie ukrywam, że przeraża mnie kontakt z "Bogiem"... czuję zło nosem. Nie mniej, to dość kulturalne i rozwinięte miejsce, ale pewnie przegniłe. Nie może być za kolorowo. Tym bardziej, że wydaje się za piękne!

Kraina Snów... jest... em... nie jestem pewny, czy dobrze jest wchodzić w coś co może być snem, bądź koszmarem, na jawie... co jeśli marzenia i strachy postaci spróbują się urzeczywistnić?

Brilchan 22-06-2020 22:06

Postaci o ile dobrze zrozumiałem pochodzą z naszego świata. Ja bym był za krajem śródziemnomorskim bo klimat a na boga niech sobie czczą kogo chcą ale nie wiem czy to będzie tak że musimy wszyscy grupowo

Zresztą przy rekrutacji się przekonamy.

Dhratlach 22-06-2020 22:32

Nie no... chyba grupowo... kumpli zostawić nie wiadomo gdzie? Mój ludzik trzyma się grupy!

Anonim 23-06-2020 07:46

Cytat:

Napisał Brilchan (Post 883842)
Postaci o ile dobrze zrozumiałem pochodzą z naszego świata. Ja bym był za krajem śródziemnomorskim bo klimat a na boga niech sobie czczą kogo chcą ale nie wiem czy to będzie tak że musimy wszyscy grupowo.

Grupowo. Odległości są zbyt duże, żeby obrać na początku gry różne kierunki - stworzyłoby to oddzielne gry (solowe?) o różnych prędkościach w sąsiednich "krajach". Będzie miało to wyjaśnienie fabularne, żeby postacie nie chciały oddalać się od siebie bardziej niż kilka kilometrów (nagle przestaną rozumieć języki w jakich tubylcy porozumiewają się, a ich sposoby bycia będą krzyczały tubylcom "obcy z innego świata!" - gdy w grupie będą mieli coś w stylu uniwersalnego translatora, a będzie wystarczyło przebrać się, żeby nie wzbudzać sensacji większej niż "podróżnicy z daleka").

Kaworu 23-06-2020 11:17

Heh :-P Skojarzyła mi się Mokona Modoki z Tsubasa Chronicle xD Dostaniemy coś podobnego? Taką małą kluchę z futerkiem co będzie nam tłumaczyła? xD

Brilchan 23-06-2020 11:57

Cytat:

Napisał Anonim (Post 883863)
Grupowo. Odległości są zbyt duże, żeby obrać na początku gry różne kierunki - stworzyłoby to oddzielne gry (solowe?) o różnych prędkościach w sąsiednich "krajach". Będzie miało to wyjaśnienie fabularne, żeby postacie nie chciały oddalać się od siebie bardziej niż kilka kilometrów (nagle przestaną rozumieć języki w jakich tubylcy porozumiewają się, a ich sposoby bycia będą krzyczały tubylcom "obcy z innego świata!" - gdy w grupie będą mieli coś w stylu uniwersalnego translatora, a będzie wystarczyło przebrać się, żeby nie wzbudzać sensacji większej niż "podróżnicy z daleka").

Ok zrozumiano ale to sądzę że już się dogadamy w trakcie sesji mojej postaci by bardziej odpowiadał klimat śródziemnomorski z opisu kojarzy się trochę z Grecją / Rzymem w okresie wczesnego chrześcijaństwa gdzie Cesarz się już ochrzcił. Bliskość morza oznacza też łatwe zdobycie taniego i zdrowego pożywienia oraz soli :)

Ale to już ustalimy sobie in game w dialogach pomiędzy postaciami.

Sądziłem że pierwszy miesiąc czasu in game właśnie spędzimy w jakieś wsi ucząc się języka miejscowych i geografii oraz historii świata ale widzę że masz ciekawsze rozwiązania.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:24.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172