lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   [Mafia] Świątecznie (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/19057-mafia-swiatecznie.html)

Rewik 17-11-2020 18:50

Cytat:

Napisał pi0t (Post 897580)
Pomysł i temat ciekawy, ale na razie bez deklaracji. Potrzeba więcej szczegółów.

Konkrety pewnie pojawią się na początku grudnia, bo teraz się trochę zakorkowałem.

Ale będę kombinował pewnie coś w klimatach godfather'a w święta.

Zaś mechanicznie nastawiam się na brak zróżnicowanych ról. Tylko podział na frakcje i wspólne pule umiejętności dla frakcji. Dla wtajemniczonych: trochę tak jak to miało miejsce u mnie w Ankh Morpork z Audytorami Rzeczywistości. Myślę, że to też da trochę swobodę graczom w odgrywaniu. Przykład - jeśli chcą grać kimś w stylu ochroniarzem to tak się będą kreować i o ile są z miasta mogą korzystać z umiejki ochroniarz. Myślę, że jest w tym tez spory potencjał taktyczny.

Oczywiście dam jakieś ograniczenia, żeby nie każdej nocy można było harcować.

To trochę pomoże mafii w ukrywaniu się pośród ról, bo nie musza wskazywać na/udawać konkretną rolę, tylko wystarczy zaśpiewać.

No i zobaczę co na to Traveller

hen_cerbin 22-11-2020 14:47

Bardzo ciekawy pomysł Flecka i fajne rozwinięcie w dyskusji. Zapowiada się świetnie. Nie wiem czy się zgłoszę, ale obserwował będę na pewno.

Rewik 12-12-2020 11:03

Mała, cicha aktualizacja przed (oby) burzą.

Trzon zasad mamy opracowany. Sesja będzie w klimatach mafii z Chicago, lata 60-te. Gracze wcielą się w mafiozów pośród których będą zdrajcy. Więcej szczegółów dot. fabuły mam nadzieję opowie Traveller w swoim czasie.

Co do mechaniki. Będzie to znów coś innego niż standardowa mafia. Chyba już tak mam...

Gracze mają swoją przynależność (mafia lub "szczur" - nazwa robocza) i dostępne dla swoich przynależności akcje (jedna pula dla jednej przynależności), które opłacają punktami akcji.

Każda akcja używana jest w jednym z miejsc na mapie - tu przykładowa, dopiero zaczęta.

Miejsca są podzielone na "rewiry" (kolory na mapie). Każdy gracz (także szczur) ma swój jawny rewir w którym akcje kosztują go mniej.

Trudność rozgrywki dla szczurów polega nie na tym by odstrzelić konkretne, silniejsze role, ale na tym by "zorganizować" morderstwo w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie oraz najlepiej by odstrzelić tych z większa ilością pozostałych im punktów akcji.

Nie ma roli ukrytej. Poniekąd miejsca stanowią takie "role" , ale każdy gracz może odwiedzić każde miejsce (tyle ze w swoim rewirze taniej). Nie ma więc problemu z ujawnianiem roli, a szczury mają łatwiej by się schować pośród reszty. Dość istotnym elementem będzie ekonomia punktów akcji - na tej podstawie można starać się przewidzieć ruchy przeciwnika, a poprzez analizę poprzednich działań być może odnalezienie "szczura".


Same akcje jeszcze opracowane nie są. Wymagają jeszcze balansu i zmian. O tym innym razem...


Jesli są uwagi/pomysły słucham.

Anonim 12-12-2020 11:47

Cytat:

Napisał Rewik (Post 900182)
Trudność rozgrywki dla szczurów polega nie na tym by odstrzelić konkretne, silniejsze role, ale na tym by "zorganizować" morderstwo w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie oraz najlepiej by odstrzelić tych z większa ilością pozostałych im punktów akcji.

Nie ma roli ukrytej. Poniekąd miejsca stanowią takie "role" , ale każdy gracz może odwiedzić każde miejsce (tyle ze w swoim rewirze taniej). Nie ma więc problemu z ujawnianiem roli, a szczury mają łatwiej by się schować pośród reszty. Dość istotnym elementem będzie ekonomia punktów akcji - na tej podstawie można starać się przewidzieć ruchy przeciwnika, a poprzez analizę poprzednich działań być może odnalezienie "szczura".


Rewik 15-12-2020 18:00

Trochę się tego obawiałem, ale mniejsza o to, bo to tylko skrót.

Po przemyśleniu - sesja nie wystartuje przed świętami z uwagi na zasoby czasowe. Wciąż sobie będziemy ją tworzyć, ale w swoim tempie.

Temat aktualny, ale odłożony w czasie ( no i pewnie pozbędziemy się otoczki śniegowo-zimowej)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:06.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172