lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Planescape? (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/20225-planescape.html)

Aro 03-06-2022 19:12

Planescape?
 
Hejo LIcze :)

Będzie raczej krótko i na temat, w ramach rozeznania rynku. Chodzi za mną poprowadzenie sesji w (wielo)świecie Planescape'a, ale że to dosyć spory "blast from the past" i potencjalnie niszowy setting, wolę wpierw wybadać sprawę. :p

Dosyć generalnie - prosta przygoda mająca być wprowadzeniem do potencjalnie dłuższej rozgrywki (kampanii czy luźno powiązanych ze sobą jednostrzałów), osadzona w dużej mierze w samym Sigil. Taka, a nie inna lokalizacja umożliwiłaby grę zarówno osobom znającym i nieznającym setting. Z czasem rozszerzylibyśmy grę na inne plany i międzyplanarne eskapady. Przygoda oparta na śledztwie w pierwszych stadiach, z rysującą się większą intrygą im dalej w las. Mocno nastawiona na wspólne tkanie opowieści, aniżeli przesuwanie miniaturek po siatce bitewnej - nieco w duchu "Planescape: Torment", który niezwykle rzadko zmusza do siłowego rozwiązania problemu.

Co do klimatu/konwencji/mechaniki - klasyka Planescape'a z moimi naleciałościami, chociaż bez tonowania magicznego rozpasania (no, wiadomo, Wieloświat), ale dalej ściągane w kierunku middle fantasy. Możliwości tworzenia postaci byłoby wiele, z większością ras dozwolonych przy kreacji. Na mechanice Pathfindera 1e (nie chce mi się uczyć D&D 5e, które znam tylko pi razy drzwi :p), z możliwością konwersji ras na tenże system (jakby ktoś chciał zagrać githem czy modronem na przykład). Fabularnie multum możliwości, domyślnie gra pierwszakami/względnymi świeżakami w Sigil (z tego czy innego świata na Plane Materialnym), aczkolwiek tutaj zależy to też od znajomości settingu.

No, to tak w dużym skrócie. Tutaj można sobie poczytać nieco więcej o settingu, a tutaj o samym Sigil.

Zapraszam do głosowania i postowania. :)

Pozdrawiam czerwcowo,
Aro

Pliman 03-06-2022 19:36

Ja bym chyba był chętny. Wprawdzie znam Planescape wyłącznie z Tormenta, ale to chyba nie będzie problem?

Johan Watherman 03-06-2022 19:53

Łe tam niszowy. Dodaj jeszcze gestalta to będę wniebowzięty ;) Ale i bez tego sam setting jest bardzo fajny. Masz zamiar zrobić jakąś podróż po różnych planach czy ograniczyć się do wyłącznie do Miasta Drzwi? Wydaje się mi, że właśnie inne plany potrafią być łatwiejsze dla ludzi nie znających settingu - Sigil jest jednak dość skomplikowane.

Luc du Lac 04-06-2022 11:48

ano racja - dla nuworyszy to jednak opcja prime'owców.

Byłbym zainteresowany

Aro 04-06-2022 18:23

Cytat:

Napisał Pliman (Post 953046)
Ja bym chyba był chętny. Wprawdzie znam Planescape wyłącznie z Tormenta, ale to chyba nie będzie problem?

Żaden problem. :) Wtedy po prostu postać byłaby względnie nowa w Sigil, do którego trafiła przypadkiem - wszak setting przewiduje i takich przybyszy, którzy przez portal przeszli zupełnie przypadkowo.


Cytat:

Napisał Johan Watherman (Post 953047)
Łe tam niszowy. Dodaj jeszcze gestalta to będę wniebowzięty ;) Ale i bez tego sam setting jest bardzo fajny. Masz zamiar zrobić jakąś podróż po różnych planach czy ograniczyć się do wyłącznie do Miasta Drzwi? Wydaje się mi, że właśnie inne plany potrafią być łatwiejsze dla ludzi nie znających settingu - Sigil jest jednak dość skomplikowane.

Może nie tyle niszowy, co rzadko odwiedzany (w sumie jak wszystkie niebędące FR). :p Nie no, Planescape nie byłby Planescapem bez podróży między planami, więc będą. Początek i środek tej pierwszej przygody byłyby osadzone w Sigil, z planarną podróżą w późniejszym stadium.

Co do gestaltów to dumam nad tą opcją, chociaż dalej ogarniam je średnio i tylko sobie czytam o nich w Internetach. Może, nie wykluczam. :p

Luc du Lac 04-06-2022 19:39

coto są te gestalty ?
znam nieźle PS z oryginalnego AD&D, ale tego sobie nie przypominam

Johan Watherman 04-06-2022 20:05

Cytat:

Napisał Luc du Lac (Post 953107)
coto są te gestalty ?
znam nieźle PS z oryginalnego AD&D, ale tego sobie nie przypominam

Opcja pozwalająca w ramach jednej progresji poziomowej rozwijać więcej niż jedną klasę (zazwyczaj dwie) dostając specjalne cechy z obu klas oraz używając wyższych wartości cech klasowych (czyli gdy jedna klasa jest 2/3 bab a druga full BAB, postać jest full bab, gdy jedna klasa ma 4 + int punkty umiejętności na poziom, a druga 6 + int, co poziom dostajemy 6 + int) itd.
Opcja generalnie czyni postacie nie tyle potężniejszymi w "obrażeniach" ale silniejszymi we tym co stanowi o prawdziwej sile - wszechstronności. Moim zdaniem ułatwia też robienie postaci klimatycznych/pod fabułę które nie będą dnem mechanicznym - gestalt wybacza bardzo dużo decyzji które u normalnej postaci skopałyby jej mechanikę.

Luc du Lac 04-06-2022 20:31

ok, kumam. Wyrywa postać ze sztywnych okowów systemu DD.
Rozumiem że to opcja z pathfindera ?

Johan Watherman 04-06-2022 20:37

Nie znam genezy (swoją droga ta ze względu na Open Game License może nie być tak prosta), ale generalnie jest to zasada opcjonalna szeroko znana w Pathfinerowym community. Raczej nie z AD&D ani D&D ;)

Sindarin 04-06-2022 20:50

Przepraszam za offtop, ale gwoli wyjaśnienia, zasady gestalta pochodzą z D&D 3.5, podręcznik Unearthed Arcana, są nawet w SRD.
Planescapem też byłbym zainteresowany (tym bardziej z gestaltem), ale dużo będzie zależało od mojej dostępności czasowej.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:11.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172