lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Superbohaterzy w klimacie "The Boys" (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/20256-superbohaterzy-w-klimacie-the-boys.html)

Nuada 09-07-2022 21:06

To sonda, wiec dopytuje o szczegóły. Taki już ze mnie dociekliwy drań.
Kliknąłem opcję, że to "Niedobre" połączenie, bo twoje argumenty niestety do mnie nie trafiły.

Rzucę oczywiście okiem, jak zaprezentujesz więcej konkretów i szczegółów. Na razie jednak to pomysł zdecydowanie nie dla mnie.

Aro 09-07-2022 21:08

Co do mechaniki, to jest też system d20 "Mutants & Masterminds", stworzony właśnie z myślą o odgrywaniu nadludzi/mutantów/itepe. Ale to taka tam offtopowa uwaga. :p

Johan Watherman 10-07-2022 10:21

Brzmi fajnie. Od siebie dorzucałby, jeśli znasz, inspirację komiksem Watchmen – nie filmem czy serialem. Generalnie film jest bardzo dobry (serialu nie znam) ale nie jest ekranizacją. W filmie bohaterowie są cool, a w komiksie cała idea polega na tym, że są żałosnymi, małymi ludźmi którzy coś jeszcze próbują.
Co do kwestii mechaniki, mam wrażenie, że wszyscy za bardzo skupiają na postaciach o nadnaturalnej mocy. Do czego zmierzam? Czy w innym uniwersum Billy Butcher byłby nazywany superbohaterem (a raczej antybohaterem)? Oczywiście, tak samo jak Punisher czy Black Widow. Czy mają jakieś nadnaturalne moce? Nie. Mechanika oparta wyłącznie na mocach i statystykach sprawia, że takie postacie nie mają szans z supkami, a jak pokazuje estetyka serialu – mają.
Wydaje się mi, że w takim ujęciu można zaczerpnąć coś z mechaniki FATE. Może nie całą mchanikę, ale wziąć core z WoDa (swoją drogą wtedy chyba każdy supek ma siłę i wytrzymałościowy 5-6, pamiętajmy, że mecha WoDa nie kończy się na 5) i wykorzystać system przewag z FATE (albo tylko ograniczyć go dla słabszych superbohaterów i motali?).
Jak masz ochotę mogę trochę głębiej o mechanice pomyśleć i powertować.

Khayri 10-07-2022 14:08

Lubię serial, klimat jest ciekawy.

A może mechanika powered by apocalypse jak np w Masks?

Bardiel 10-07-2022 14:16

Cytat:

Napisał Aro (Post 955340)
Co do mechaniki, to jest też system d20 "Mutants & Masterminds", stworzony właśnie z myślą o odgrywaniu nadludzi/mutantów/itepe. Ale to taka tam offtopowa uwaga. :p

Nie znam tego systemu, jak będę miał chwilę to może zajrzę. Ale ogólnie trochę się obawiam systemów "specjalnie pod superbohaterów", bo nie chcę grać w nawalankę, a boję się że do tego się takie systemy sprowadzają. Ale totalnie mogę się mylić, bo nie znam tego.


Cytat:

Napisał Johan Watherman (Post 955364)
Brzmi fajnie. Od siebie dorzucałby, jeśli znasz, inspirację komiksem Watchmen – nie filmem czy serialem. Generalnie film jest bardzo dobry (serialu nie znam) ale nie jest ekranizacją. W filmie bohaterowie są cool, a w komiksie cała idea polega na tym, że są żałosnymi, małymi ludźmi którzy coś jeszcze próbują.

Znam tylko film, ale rzeczywiście to bardzo pasuje do klimatu.



Cytat:

Napisał Johan Watherman (Post 955364)
Co do kwestii mechaniki, mam wrażenie, że wszyscy za bardzo skupiają na postaciach o nadnaturalnej mocy. Do czego zmierzam? Czy w innym uniwersum Billy Butcher byłby nazywany superbohaterem (a raczej antybohaterem)? Oczywiście, tak samo jak Punisher czy Black Widow. Czy mają jakieś nadnaturalne moce? Nie. Mechanika oparta wyłącznie na mocach i statystykach sprawia, że takie postacie nie mają szans z supkami, a jak pokazuje estetyka serialu – mają.
Wydaje się mi, że w takim ujęciu można zaczerpnąć coś z mechaniki FATE. Może nie całą mchanikę, ale wziąć core z WoDa (swoją drogą wtedy chyba każdy supek ma siłę i wytrzymałościowy 5-6, pamiętajmy, że mecha WoDa nie kończy się na 5) i wykorzystać system przewag z FATE (albo tylko ograniczyć go dla słabszych superbohaterów i motali?).
Jak masz ochotę mogę trochę głębiej o mechanice pomyśleć i powertować.

Rady i dobre pomysły zawsze się przydadzą. ;)

Ogólnie WoD do tego dlatego mi się podoba, że daje wiele okazji aby wyjść z sytuacji inaczej niż przez walkę. Sporą część systemu zajmuje manipulacja, skradanie, negocjowanie itp. Podobnie jest w "Boysach". Są np. takie sytuacje, że w jednym kawałku bohaterowie wychodzili wyłącznie dzięki kłamstwu, manipulacji czy też pochlebstwu, położeniu uszu po sobie. Wystarczy spojrzeć na dialogi z Homelanderem, który jest kapryśny i ma absolutną moc. Nawet inne supki może złamać jak zapałkę, więc wszyscy muszą chodzić naokoło niego na palcach i uważać na każde słowo, aby nie zginąć, podczas gdy otwarta konfrontacja nawet nie wchodzi w grę.

Co do siły i wytrzymałości - myślałem, żeby to rozwiązać tak, że supek ma swoją normalną siłę i wytrzymałość + do tego w ramach "dyscypliny" ma potence (siłę) i fortitude (odporność) i gracz mógłby to maksować. Po prostu supki byłyby bardziej odporne niż zwykły człowiek, ale każdy w innym stopniu. Np. skóra jednego mogłaby zatrzymać tylko nóż, innego już kulę pistoletową, innego karabinową itp.
Trzecia "dyscyplina" to byłoby coś unikatowego dla postaci, wymyślonego przez samego gracza w konsultacji z MG.

Khayri 10-07-2022 14:20

Cytat:

Ogólnie WoD do tego dlatego mi się podoba, że daje wiele okazji aby wyjść z sytuacji inaczej niż przez walkę. Sporą część systemu zajmuje manipulacja, skradanie, negocjowanie itp. Podobnie jest w "Boysach". Są np. takie sytuacje, że w jednym kawałku bohaterowie wychodzili wyłącznie dzięki kłamstwu, manipulacji czy też pochlebstwu, położeniu uszu po sobie. Wystarczy spojrzeć na dialogi z Homelanderem, który jest kapryśny i ma absolutną moc. Nawet inne supki może złamać jak zapałkę, więc wszyscy muszą chodzić naokoło niego na palcach i uważać na każde słowo, aby nie zginąć, podczas gdy otwarta konfrontacja nawet nie wchodzi w grę.
Wiem że się powtarzam, ale to znowu brzmi jak mechanika powered by apocalypse :)

Niemniej wody różne też znam i to też dobra opcja. I myślę łatwa dla każdego do ogarnięcia.

Aro 10-07-2022 14:48

Cytat:

Napisał Bardiel (Post 955383)
Nie znam tego systemu, jak będę miał chwilę to może zajrzę. Ale ogólnie trochę się obawiam systemów "specjalnie pod superbohaterów", bo nie chcę grać w nawalankę, a boję się że do tego się takie systemy sprowadzają. Ale totalnie mogę się mylić, bo nie znam tego.

"Mutants and Masterminds" mimo że jest mocno inspirowany superbohaterami Złotego i Srebrnego Wieku Komiksów, to jest na tyle uniwersalny, że można poprowadzić na nim typową "nawalankę", "street level" czy właśnie coś inspirowanego "The Boys". Problem z M&M jest tylko taki, że system może być przytłaczający, bo opcji i możliwości przy tworzeniu postaci jest multum i naprawdę można stworzyć co dusza zapragnie. :p Tutaj jest parę pregenów dla przykładu.

Connor 10-07-2022 15:09

Co prawda nie znam tego systemu jednak cokolwiek w klimacie The Boys biorę w ciemno.

Brilchan 10-07-2022 15:49

Mi tam pasuje WOD V20 znam zarówno M&M jak i FATE ale zgadzam się z perspektywicznym MG że nie ma co wydziwiać podoba mi się pomysł użycia tu V20

Bellatrix 10-07-2022 17:55

The Boys fajny serial, więc raczej bym się pisała, choć nie znam zupełnie mechaniki Wampira. Jeśli znajomość mechy jest esencjonalna, to nie bierz mnie pod uwagę ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:03.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172