lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Świat Mroku (http://lastinn.info/swiat-mroku/)
-   -   Vampire the Requiem (http://lastinn.info/swiat-mroku/5275-vampire-the-requiem.html)

Zapatashura 15-10-2008 20:09

Cytat:

Jesteśmy sobie Devą, dochrapaliśmy się odpowiedniej potęgi krwi, wydajemy punk siły woli i nagle okazuje się, że możemy rozwijać unikalną dyscyplinę, w założeniu nie dostępną *nikomu* poza Ventrue. Bez nauczyciela.
Te dwa zdania sugerują, że nie przeczytałeś reguł dotyczących linii krwi. Więc albo po prostu źle skleciłeś zdanie, albo w twoim mniemaniu linia krwi pojawia się z powietrza. W obu przypadkach następuje dość poważny błąd.

Cytat:

Czyli, na razie mamy nad 'normalnym' wampirem przewagę jednej dodatkowej unikalnej klanówki, która ogromnie zwiększa nasz potencjał
Pikuś tam, nie ogromnie. Dyscypliny są na tyle odmunchone, że często opłaca się bardziej rozwijać coś innego niż one. Poza tym po przeczytaniu wszystkich podręczników z liniami krwi (fragmentami mniej, lub bardziej dokładnie) wysnuwam hipotezę, że im silniejsza dyscyplina, tym bardziej przerąbana wada.
Przykładowo: Sunnikuse. Dyscyplina po prostu cudowna, ale w zamian za wieczną aurę, która sugeruje, że jej posiadacz jest istnym złem wcielonym, wynaturzeniem i w ogóle każdy normalny szeryf wywali go z miasta o ile nie zabije.
Albo wada którejś tam linii Carthian, nie pozwalająca wejść do cudzego domu bez zgody właściciela, kolejna wada (chyba Mekhetów) nakazująca zawsze chodzić z ograniczoną ilością Punktów Krwi. Wady klanowe to w zdecydowanej większości nie jest coś nieznaczącego. Ogromnej ilości linii bym nie tknął, bo są po prostu zbyt problematyczne.

Przykład Toreadorów jednak całkiem trafiony. Jedna z najsilniejszych linii krwi, chociaż Dominacja to żaden tam och, ach i siódmy cud świata.

Marcys 15-10-2008 21:55

Nie twierdze, że wszystkie linie krwi. Ale z drugiej strony wycinanie tych zbyt silnych jest niemożliwe, bo granica jest płynna. W podręczniku głównym do V:R nie zauważyłem linii krwi, którą uważałbym za zbilansowaną(przez co rozumiem: posiadającą taką sama potęgę w czasie jak i członek zwykłego klanu). Jeśli chodzi o inne linie - nie zaglądałem do żadnego ich opisu poza podręcznikowym.
Przykład Sunnikuse(nie czytałem opisu, bazuje na informacjach z posta) jest trafny, pod warunkiem, że chcemy grac społeczną postacią. Rozumiem, że działanie oficjalne może być utrudnione. Nie oznacza to, że postać 'zabójca wampirów', albo ' kusiciel Złej Strony Mocy' nie będzie dla nich działać.
Nie twierdzę, że linie krwi są przepakowane i uniwersalne. Najczęściej nadają się do pewnych specyficznych celów. Ale czy tworzeni postaci pod jeden specyficzny cel ( np. sławne dla oWoDa combo z rzucaniem nożami) to nie munchkinienie i jako takie nie jest zagrożeniem dla stabilności gry?

Rozumiem, że dyscypliny są odmunchkinione. Ale jeżeli jedna osoba posiada 3 odmunchkinione klanowe dyscypliny, a druga 5, to która ma przewagę?

Dla mnie przykładem potwornej, bloodlineowej dyscypliny służącej do walki jest Getsumei. Ostatnia kropka (convocation of hotoke) sprawia, że gdy tylko mamy pod ręką kilka ciał to przeważnie wygrywamy potyczki z równorzędnymi lub trochę silniejszymi wampirami, o słabszych nie wspominając. Rozumiem, że i na to są sposoby np. sprytny zabójca z Obfuscate'm. Rozumiem też, że to dopiero 5 kropka, ale z drugiej strony 5 kropka to nie tak daleko od startu.
Można mówić tez,że to moc służąca do zabijania i że do niczego innego nie służy.... i jest to racja, w pewnym wypadku. Patrząc na system przez pryzmat długofalowego LARPa: gracz A tworzy postać do politykowania i odgrywania, słabą w walce. Gracz B tworzy postać która nieźle daje z dyńki. Postać gracza B zabija postać gracza A. Nie wnikając z to, co dzieje się potem z postacią gracza B, najczęstszą konsekwencją takiej śmierci(tym częstszą im starsza stażem była postać gracza A) jest stworzeniem sobie przez gracza A postaci, która lepiej daje z dyńki niż postać gracza B. I LARP szybko osusza się z postaci politykujących. Rozwiązania są dwa:
1) Nie dopuszczać fabularnie ( ale czasami wygląda jak ratowanie postaci na siłę)
2) Nie dopuszczać mechanicznie ( dobrze zastosowane rozwiązuje problem silniejszych i słabszych postaci, przynajmniej na starcie)
I ja stosuje obydwa te rozwiązania.


A co do złego przeczytania:
Na 2 potęgi krwi mogę zostać członkiem linii krwi, do jakiej należał mój Ojciec. Na 4 potęgi krwi, pod warunkiem, że wypije co najmniej jeden punkt krwi(dobrowolnie lub nie) członka tej linii krwi.
Po wydaniu punktu siły woli mogę rozwijać dodatkową dyscyplinę kiedy mi się podoba, bez nauczyciela, za koszt klanówki. Gdzie jest błąd?
Rozumiem, że można piętrzyć problemy przed graczem, żeby nie zdobył tej krwi. Może to być nawet temat dość długiej kampanii. O ile MG dopuści postać mającą 4 Blood Potency, bądź dopuści takie jej rozwinięcie.
Z drugiej strony sądzę, że większość postaci bloodlineowych po prostu stwierdzi "mój ojciec był z linii XXX, więc przy tworzeniu postaci wykupuje 2 blood potency, obniżam SW o jeden i jestem XXX" , co rozwiązuje ten problem.

Campo Viejo 21-11-2011 02:01

Vampire: The Requiem Demo Danse de la Mort
 
Vampire: The Requiem Demo Danse de la Mort
Setting Świata Mroku




Od wydawnictwa White Wolf
Cytat:

Ten PDF zapewnia wszystko czego potrzebujecie do waszej pierwszej gry w Vamipra: The Requiem. Odkryj uwodzicielski i niebezpieczny świat nieśmiertelnych w tym kompletnym, wprowadzającym scenariuszu.
Wszystkie potrzebne zasady znajdują się w tym 176 strojowym dokumencie. Potrzebna jest tylko k10 kostka :D

Produkt zdobył nagrody:
2005 ENnie – 2gie miejsce na Najlepszy e-Book
2005 ENnie – Silver Winner za Najlepszy Darmowy Produkt

Dostępny do ściągnięcia za darmo w języku angielskim po zalogowaniu się do RPGGeek.com.
Link do koszyka --> Vampire: The Requiem Demo Danse de la Mort | RPG Item | RPGGeek

Pobranie pliku bezpośrednio ze strony wydawnictwa White Wolf niestety obecnie nie działa.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:57.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172