lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Świat Mroku (http://lastinn.info/swiat-mroku/)
-   -   Pytania o Świat Mroku (http://lastinn.info/swiat-mroku/7865-pytania-o-swiat-mroku.html)

Anonim 26-12-2017 16:46

Cytat:

Napisał Eleishar (Post 761918)
Bo maruderzy są OP jak diabli, samą swoją obecnością zniekształcają rzeczywistość i śmieją się z paradoksu.

Brzmi jak ciekawy materiał do gry.
Brzmi jak sesja Żula Zaciemnienie.

Przeczytałem Księgę Szaleństwa. Niestety nie rozumiem co znaczą jakieś tam ścieżki magiczne (w stylu "Pierwsza 4", czy jaka to tam była liczba), ale większość Maruderów to wyjątkowo grywalne postacie z fabularnego punktu widzenia. Podobnie Infernaliści. No i Mumie (z podręcznika o Mumiach). Tak po prawdziwe jeżeli chodzi o Świat Mroku to czytałem wyłącznie: Żula Zaciemnienie, Księgę Szaleństwa i Mumię, więc może coś mi umyka z Maruderami?

Eleishar 26-12-2017 22:28

Ścieżki magiczne, to najprościej rzecz ujmując moce magów. Każda posiada swój zakres zastosowań.
Tu nie chodzi w sumie o fakt, że Maruder jako taki jest niegrywalny (chyba że w samym podręczniku tak napisali, nie wiem nie posiadam). Tylko o to, że w porównaniu ze standardowym magiem jest o co najmniej ligę wyżej. Infernaliści są wyraźnie zaznaczeni jako "nie dla graczy", bo podobnie jak Maruderzy, burzą balans rozgrywki to raz, a dwa nie pasują do ogólnie przyjętego modelu gry w danym systemie.
Mumia mumią, ten system po prostu nie ma zbyt wielu fanów, choć osobiście nie dyskryminuję go na tle innych.

Selyuna 27-12-2017 13:22

Cytat:

Napisał Eleishar (Post 761918)
Bo maruderzy są OP jak diabli, samą swoją obecnością zniekształcają rzeczywistość i śmieją się z paradoksu.

A nie chodzi po prostu o to, że to tacy klasyczni antagoniści, a do drugie - totalnie nie grywalni poprzez swoją specyfikę?
Ja Upadłym nie prowadzę, albo postaciom złym w Magu, jeśli byłoby ryzyko że postać gracza popadnie w szaleństwo to musiałabym niestety zabrać mu kucyka.

Mi Raaz 27-12-2017 14:03

Też sądzę, że to raczej kwestia problematyczności ich prowadzenia. Postać nadająca się do jakiejś solówki, gdzie Narrator może pokazać jej tragizm i ewentualne drugie dno, albo dać się graczowi wyszaleć. Na pewno nie ktoś do sesji drużynowej, gdyż po pierwsze wprowadzi zamęt, po drugie będzie psuć grę innym. Również w przypadku prowadzenia „drużyny złych”. Bo tacy prędzej czy później rzucą się sobie do gardeł i trudno jest doprowadzić fabułę do końca.

Eleishar 27-12-2017 17:07

Selyuna antagonistami dla postaci są zazwyczaj Technokraci, a co do tych złych i szalonych to raczej chodzi o Nephandi.
Maruderzy są specyficzni, przynajmniej z tego co słyszałem od starych wyjadaczy których paru znam (acz nie wiem do której dokładnie edycji się to odnosi, jak wiemy między edycjami różnice bywają spore). Wedle normalnych zasad, paradygmat świata wpływa na to jak działa magia, czy jest wulgarna czy nie, itd. W przypadku Marudera jest odwrotnie, jego paradygmat wpływa na to, jak działa świat wokół niego. Jeśli dla Marudera drzwi to drewno i metalowa klamka, to kiedy będzie wchodził do biurowca z przeszklonymi drzwiami automatycznymi, zmienią się one w drewniane z metalową klamką. Jeśli dla innego granaty to tylko owoce, każdy rzucony w jego stronę będzie zamieniał się w owoc.
Także Maruderzy nie są problematyczni w prowadzeniu, chyba że problemem jest iż postać może zrobić praktycznie wszystko i paradoks jej nie kopnie. No i oczywiście Maruder w drużynie zwykłych magów powodowałby że każdego który nie pasuje do jego paradygmatu paradoks kopałby przy każdym zaklęciu.

Mi Raaz 27-12-2017 20:25

Cytat:

Napisał Eleishar (Post 762061)
Selyuna antagonistami dla postaci są zazwyczaj Technokraci, a co do tych złych i szalonych to raczej chodzi o Nephandi.

Maruderzy są opisani w tym samym rozdziale podręcznika co pozostali, których wymieniasz. Dokładnie między Nephandi a Infernalistami.

Nie mniej wszystko to o czym piszą Selyuna i Eleishar składa się na obraz całości, czyli odpowiedź na pytanie: "dlaczego nikt na forum nie chce ich do sesji?"

Eleishar 27-12-2017 23:27

Tym nie mniej, zawsze znajdą się takie ananasy które jeśli coś na metkę "nie dla graczy" uznają to za pozycję obowiązkową do gry (znam takich z życia, ale i na tym forum spotkać ten typ można).

Selyuna 28-12-2017 09:43

Cytat:

Napisał Eleishar (Post 762061)
Selyuna antagonistami dla postaci są zazwyczaj Technokraci, a co do tych złych i szalonych to raczej chodzi o Nephandi.

Są wymienieni w podręczniku jako antagoniści, a jak dany MG ich używa to już inna sprawa. ;)

Nephandi nie są szaleni, są zbyt skuteczni żeby sobie na to pozwolić.

Cytat:

Napisał Eleishar (Post 762061)
Wedle normalnych zasad, paradygmat świata wpływa na to jak działa magia, czy jest wulgarna czy nie, itd. W przypadku Marudera jest odwrotnie, jego paradygmat wpływa na to, jak działa świat wokół niego. Jeśli dla Marudera drzwi to drewno i metalowa klamka, to kiedy będzie wchodził do biurowca z przeszklonymi drzwiami automatycznymi, zmienią się one w drewniane z metalową klamką. Jeśli dla innego granaty to tylko owoce, każdy rzucony w jego stronę będzie zamieniał się w owoc.
Także Maruderzy nie są problematyczni w prowadzeniu, chyba że problemem jest iż postać może zrobić praktycznie wszystko i paradoks jej nie kopnie. No i oczywiście Maruder w drużynie zwykłych magów powodowałby że każdego który nie pasuje do jego paradygmatu paradoks kopałby przy każdym zaklęciu.

Tak, są problematyczni w prowadzeniu, bo jaką przygodę jesteś w stanie wymyślić takiej postaci? Jakie byś jej zaproponował stawki, na czym by jej zależało? O czym by w ogóle to granie miało być?

Leoncoeur 29-12-2017 11:12

Maruderzy są w Magu tym czym abominacje w wampirze/wilkołaku.

Tak samo grywalne.

Czyli ogólnie można, ale solo, dla graczy dojrzałych potrafiacych to udźwignąć i w fabule gdzie potęga będzie raczej drugorzędna/nieważna, a na pierwszym planie odgryw specyfiki/tragedii tej postaci.

---------------------

Mam pytanko.
Czy w którymkolwiek podręczniku do Wilkokłaka jest coś o zakazie rozwijania cechy gdy spadła do 0 pkt.?
Idzie mi tu o Rage dokładniej i ominięcie "permanent" lose the wolf po utracie ostatniego permanent Rage

Eleishar 29-12-2017 17:44

Wydaje mi się, że o ile nie ma nigdzie zaznaczone, że nie można rozwijać takiej cechy, to można. W przypadku wad obniżających Wygląd do 0, jest zaznaczone że nie może on nigdy wzrosnąć, tym się sugeruję.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:15.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172