lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Świat Mroku (http://lastinn.info/swiat-mroku/)
-   -   Pytania o Świat Mroku (http://lastinn.info/swiat-mroku/7865-pytania-o-swiat-mroku.html)

Eleishar 17-08-2017 12:14

Koteł nadnaturalna Vitae bardzo szybko (gdzieś w ciągu 15 minut) traci swoje właściwości po wyekstrahowaniu z gospodarza. Więc odpowiadając na twoje pytanie, taki wampir szybko narobiłby sobie wrogów w społeczności swojej, sprzedając zwykłą krew po mocno zawyżonych cenach.
A co do ghula i rzekomej niemiarodajności symulacji... łał celerka. Dowolny łak za punkt szału jest pierwszy w inicjatywie. Serio, jeśli uważasz że możesz zrobić to lepiej i bardziej obiektywnie, to śmiało. Ja chętnie zobaczę wyniki.
Związanie krwią samo z siebie raczej nie powoduje zmian aury, chyba że podciągniemy to pod bycie pod wpływem zdolności wpływających na umysł (a to już bodajże widać w aurze, jeśli się wie czego szukać).

corax 17-08-2017 13:10

Eleishar: Koteuowi chodziło nie o związanie widoczne w aurze a fakt, że ktoś żłopie wilkołaczą krew.

Znalazłam dwie sprawy:

1. 4 rankowy dar Faerie blood - gdy wilkołak używając daru zmienia swoją krew na krew changelinga. W takim wypadku Auspex 2 może wykryć fakt, że taka zmieniona krew wilkołacza jest wyjątkowa. Moja interpretacja jest taka, że wypicie takiej mieszanki, tak jak w przypadku picia krwi changelinga, będzie się odbijać w aurze (nie wspominając efektów ubocznych PO wypiciu pozostawionych w gestii MG).

2. W podręcznikach wyraźnie jest powiedziane, że ŻADEN wampir nie posiada informacji o tym, że specjalne efekty po piciu krwi to wynik pure blood. Czyli, mimo plotek, dodatkowe celerki i fizykale nie wpadają ot tak z picia byle kogo. Jedynie co daje picie krwi "zwykłego" wilka to większy boost bo wilkołacza krew jest mocniejsza od ludzkiej.

Dodatkowo: efekty trwają jedynie turę po spaleniu punktu krwi wilkołaczej i dają bonusy w zależności od poziomu pure blood. Ponadto, efekty się nie kumulują.

Więc scenariusz z handlem krwią pure bloodów nie tylko staje się mało realistyczny i lukratywny ale całkiem odpada.

Leoncoeur 17-08-2017 13:47

@Eleishar
Cytat:

nadnaturalna Vitae bardzo szybko (gdzieś w ciągu 15 minut) traci swoje właściwości po wyekstrahowaniu z gospodarza.
a toto skąd?
Bo mnie się wydawało, że efekt utrzymuje się póki wampir nie spali krwi wilkołaka, z czego powinno się zapisywać na osi 'kolejność' krwi pitej bo spala się po kolei krew, a nie wedle wyboru. Z tego by wynikało, że np:
  • 1. wampir 7 pokolenia dobija 2 punktami krwi Lupina z 4 Czystości Rasy do 20-tu.
    2. ma 4 potencji i 4 celki póki nie spali tej krwi
    3. w którymś momencie wydaje np 12 pkt. By dopalić się fizycznie z 3/3/3 na 7/7/7 i spala na to w kolejności starszą krew niż wilkołacza.
    4. aktywuje w walce celkę 4 i zostaje na 4 pkt krwi z których wciąż ma 2 pkt 'najświeżej pite' z wilka.
    5. jest już na pewnym głodzie (4/20 PK) ale wciaż z bonusami z pure breeds blood
    6. dopija ze śmiertelników do 20 pkt. będąc na stanie: 2 normal PK - 2 lupin PK - 16 normal PK
    8. wydaje 1 PK następnego dnia na przebudzenie mając 19 PK (1-2-16) i wciąż ma potencję i celerkę, póki nie spali łącznie na cokolwiek 3 PK
Jak się mylę to dajcie cynka gdzie przegapiłem zapis o tych 15 minutach :>
[edit]

corax, no to by wyjaśniało. Źle mnie się zdawało zatem.

[/edit]
Szał nie daje teleportacji do zwarcia.

A co do Aury nie chodziło mi o to czy nastepuje związanie. Bardziej pytałem w kwestii czy wypite np 3 PK z łaka lub np fae działają jakoś na aurę wampira. @corax, "dlaczegóż by miała działać taka krew"? No można interpretowac to tak, że z krwią wampir łyka jakąś cząstkę esencji innego nadnaturala. W ten sposób kombinuję.

Eleishar 17-08-2017 15:02

Koteł, nie wypita, tylko wyekstrahowana (np. do woreczka na krew). Nie pamiętam już skąd to jest. Może naleciałość z nWoDa mi się utrzymuje (tam tak było na pewno).
Choć gdyby ten efekt naćpania dało się utrzymywać permanentnie, to by była lekka przesada, zapewne i tak się po jakimś czasie wypala.

Leoncoeur 17-08-2017 15:55

Po szukaniu na sieci i w paru podręcznikach poddaję się.

Ktoś da cynk gdzie jest to opisane tak jak pisa corax? Który podręcznik, najlepiej też strona?
Cytat:

efekty trwają jedynie turę po spaleniu punktu krwi wilkołaczej i dają bonusy w zależności od poziomu pure blood. Ponadto, efekty się nie kumulują.
@Eleishar
Ja tam o oWoD, nowego to na oczy nie widziałem :P


edit:

Znajszłem
Cytat:

if the Garou possesses Pure Breed, Kindred gain the following benefits when they spend a minimum of one blood point of Garou blood per turn:

1: 1 additional action.
2: 1 additional action and 1 automatic success on Strength rolls.
3: 2 additional actions and 1 automatic success on Strength rolls.
4: 2 additional actions and 2 automatic successes on Strength rolls.
5: 3 additional actions and 3 automatic successes on Strength rolls.
za Vampire Storytellers Handbook: Revised (s. 137)

Czyli faktycznie jak Kruk pisze, na jedną turę jak się spali 1 pkt. krwi wilka, którą ma się w sobie. Ale jedna ciekawa sprawa. Wychodzi na to, że to nie jest potencja i akceleracja :D
Czyli efekty łaczej krwi dodają dodatkowe akcje i sukcesy na działaniach zw. z siłą dodatkowo względem ewentualnej potencji lub użytej celki.
Jak dla mnie bomba i przydatne dla każdego, nawet starego wampa jak łaczek ma wysokie PB.
Ale ten wyższy stopień na frenzy sprawia, ze jest problem.
Ergo: imho ten 2 punkciki mieć na wszelki wypadek nawet z takiego PB 3 dające przez 2 rundy więcej akcji i boost do siły. Brujah sobie jakoś radzą na +2ST Frenzy to mozna to wziąć na klatę.

A co do handlu czymś takim.
No cóż.
Zwykła szpitalna torebka krwi to 1 pkt. taka to 2 PK i boosty. Ja bym szarpał jak wilk zająca.

Mi Raaz 17-08-2017 19:47

Leon, to zależy od podręcznika. W Wampir: Maskarada (s. 278) oraz w Wampir: Mroczne Wieki (s. 247) padają wyraźnie nazwy Akceleracja oraz Potencja.

Co do wykrywania wampira pod wpływem wilkołaczej krwi, to oba powyższe podręczniki wskazują, że Wampir posiadający choćby 1 punkt wilkołaczej krwi zachowuje się nerwowo i paranoicznie lub pozostaje na krawędzi szału.

TomBurgle 18-08-2017 00:40

Mam nadzieję że jesteście świadomi że obu gier są co najmniej 4 edycje(1,2,revised,20, więcej jak liczyć vampire dark ages i dark ages(nie, to nie to samo)), więc bez jakiejś kontroli nad wersją o której mówicie jest spora szansa na absolutnie poprawne, ale sprzeczne informacje?

Jak komuś się bardzo chce, to ciekawe byłoby prześledzić jak kwestia zmieniała się z rozwojem gry. I dlaczego.

Tyle co na szybko znalazłem:


za każdy pk w organizmie ST szału +1, wampir jest nerwowy i paranoiczny tak długo jak ma w sobie tą krew
jako plotka: tymczasowe kropy Potencji i Akceleracji zależą od kropek w Pure Breed



str. 278
za każdy pk w organizmie ST szału i Rotschrecku +1, wampir jest nerwowy i paranoiczny tak długo jak ma w sobie tą krew, do tego potencjalne czasowe zaburzenia osobowości
jako plotka: tymczasowe kropy Potencji i Akceleracji zależą od kropek w Pure Breed



str. 380
za każdy pk w organizmie ST szału i Rotschrecku +1, wampir jest nerwowy i paranoiczny tak długo jak ma w sobie tą krew, do tego potencjalne czasowe zaburzenia osobowości
jako plotka: tymczasowe kropy Potencji i Akceleracji w zależności od lini krwi wilkołaka (bez odwołania do Pure Breed)


Dla bardzo zaangażowanych jest Under a Blood Red Moon, podręcznik do crossovera Wampira i Wilkołaka do 2ed. Nieważne, nic w nim nie ma ten temat. W The Chaos Factor też nie ( to drugi podręcznik do crossovera tych dwóch ras).
Co swoją drogą jest dość jasną wskazówką że przy łączeniu tych gier działanie krwi to jeden z mniejszych problemów :knight:

OK, to już jest dla bardzo twardych zawodników. FAQ White Wolfa . Tabelka "czy mogę spokrewnić X" rzuciła mi się w oczy. Abominacje i udawanie Lupinów przez Gangreli też są.
I jest też odpowiedź White Wolfa na pytanie kto by wygrał.
Nie, nie wgryzałem się w na ile to oficjalne, kto to pisał i do której edycji. Ale siedziało na White Wolf Publishing.

corax 18-08-2017 07:51

Tomcio i popsułeś zabawę w ogarnianiu tak bardzo kto by wygrał WoDa!!!

TomBurgle 18-08-2017 14:46

Iii tam, jakby coś takiego komuś przeszkadzało. Przecież widać że te 20 lat temu był to na tyle istotny problem że wsadzili go do FAQ, a my wciąż nad tym siedzimy.

To ja mam tu trochę inne pytanie: jak uważacie że powinno być?
Mnie osobiście urzekła idea że kropy w potencji i akceleracji (nie chciałbym wprowadzać do mechaniki wampira jakichś dodatkowych akcji - widziałem w użyciu Ścieżkę Skupionego Umysłu, dziękuję, postoję ) miałyby się trzymać aż do spalenia tych konkretnych punktów krwi. Nagle byłby to znaczący bonus, coś co dawałoby wilkołaczej krwi konkretną wartość na rynku pijawek. Byłaby nagroda za trud i narażenie nieśmiertelnego zada.

corax 18-08-2017 15:23

Nie bardzo lubię definitywność "powinno być". Podoba mi się fakt, że efekt działania krwi to jedna tura, cokolwiek by to było w zależności od wydania.


Mnie za to bardziej ciekawi gdybanie o handlu krwią wąpierzy (lub nawet i samymi wąpierzami), bo tutaj widzę efekty długoterminowe niosące zdecydowanie mniejsze ryzyko dla użytkowników, łatwość zdobycia dużą większą niż znalezienie pure breeda, łatwość przechowywania i transportu itd. a rynek zbytu też całkiem spory (np. do wywabiania 'smakoszy', osłabiania sił ssaczy itd.).


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:37.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172