lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Systemy postapokaliptyczne (http://lastinn.info/systemy-postapokaliptyczne/)
-   -   Zalety Neuroshimy (http://lastinn.info/systemy-postapokaliptyczne/2914-zalety-neuroshimy.html)

Hawkeye 13-02-2011 14:24

Jak mam dyskutować o Neuro, to chciałbym usłyszeć jakieś argumenty, na podstawie których można jakąś dyskusję zacząć.

Aschaar 14-02-2011 16:34

Panowie - daliście ognia ;)

Oczywiście, że jednym się Neuro będzie podobała, a innym nie; bo ma swoje zady i walety - na dodatek dla każdego inne. I dyskusja nad tym ma tyle samo sensu co dyskurs o zaletach audi A4...

A żeby było w temacie. Za największą zaletę NS uważam to, że system jest krajowym produktem. To znaczy, że na polskim zapyziałym do bólu ryneczku RPG coś naszego jeszcze się dzieje...

Hawkeye 14-02-2011 18:09

No i dlatego nie chciałem prowadzić dyskusji, bo jak ktoś powie Audi jest najlepsze, to nie ma co dyskutować, bo drugi powie, że Jaguar jest lepszy ;). Jakiś argumentem będzie tutaj, że np. rzeczone Audi wyciąga 250 km/h a Jaguar 260 :P.

To jest kwestia gustów, dlatego można dyskutować o jakiś poszczególnych punktach, ale wiadomo jak to jest.

Swoją drogą fakt polski produkt, ale chyba wolę Monastyr (który ma też sporo błędów). Muszę również zauważyć, że w Neuro grałem swego czasu całkiem sporo, ale to trochę tak, że trudno o lepszą alternatywę do postapo, zwłaszcza na rynku polskim ...

Komtur 14-02-2011 18:56

Ja także tematu nie ciągnąłem, zadowalając się wyjaśnieniami na PW. Tak na prawdę to była alternatywa w postaci Strefy Śmierci, szkoda tylko że nie udało się autorom wydać jej w formie książkowej. Był to chyba pierwszy storytellingowy system, który wpadł mi w ręce.

Anonim 14-02-2011 19:17

Cytat:

Napisał Aschaar (Post 287138)
A żeby było w temacie. Za największą zaletę NS uważam to, że system jest krajowym produktem. To znaczy, że na polskim zapyziałym do bólu ryneczku RPG coś naszego jeszcze się dzieje...

Ja lubię Neuro, ale jak dla mnie jak na krajowy produkt to wciskanie tam klimatów amerykańskich jest... po prostu kiepskie. Wolałbym w realiach europejskich, bo tu nawet łatwiej o różnorodność stylów gry. Jasne ktoś by mógł odpowiedzieć "zrób se sam", ale wyrzucanie do śmieci sporej części neuro tylko dlatego, że dostosowali wszystko do klimatów amerykańskich nie jest zbyt dobrym pomysłem. Ciekawe ile osób mówiło to Butmanowi, znaczy Trzewikowi. Zamiast Neuroshimy2 mogliby stworzyć Euroshime i od razu wydać po polsku i angielsku.

Ogółem ode mnie chyba największy plus za połączenie aż tylu różnorodności w coś co nie oślepia wielkim neonem "to jest kompletnie nierealistyczne", a można nawet pokusić się o stwierdzenie, że lokacje są całkiem sensowne. No i dobry pomysł systemu handlowego.

JohnyTRS 15-02-2011 15:32

Realia gry zostały umieszczone w Stanach Zjednoczonych najpewniej z jednego prostego powodu: Broń. W Neuroshimie Walka ma bardzo wielki udział (np. kolor Chrom), a Stany to jeden z tych krajów, gdzie broń ma prawie każdy. A w Europie? A w Europie to... niemożłiwe. Broni (palnej) nie jest aż tak wiele - Dostępnoś 0-10% :) Jak dla mnie dziwnie by wyglądały starcia na maczugi? gazrurki? Oczywiście, to też jest walka, ale niektórzy gracze wolą po prostu zastrzelić problem. Nie mówię tu o profesji Gladiator.

Fearqin 18-02-2011 23:05

Zgadzam się z Komturem. Znam ten system od niedawna, mechanika rzeczywiście jest trudna, ale pomysłów na przygody jest od groma, a klimat jest nalany po brzegi, jak w pewnym batoniku przedstawianym w TV, to jest dla mnie tam największą zaletą.
Johny chyba bardzo dobrze wyjaśnił sprawę reali, więc nad tym się nie rozwodzę.
A co do "To jest dobre bo zrobili to Polacy" to śmiem się nie zgodzić. Wychodzi dużo systemów, większość autorskich, publikowanych w necie, w samej na stronach polskich natknąłem się na dziesiątki, jak nie setki takich. Zarówno tych dobrych, pomysłowych i innowacyjnych jak i kompletnie nieprzemyślanych. Ale nie oszukujmy się, gdyby była zbyt duża konkurencja na rynku to by było tych systemów zwyczajnie za dużo, nie miałyby popytu i nie dało by się na nich zarobić.
No, także nie uważam, żeby takie coś było zaletą. Równie dobrze gdyby zrobili to Francuzi,u których poziom zainteresowania RPG nie jest zbyt duży moglibyśmy uznać to za największą zaletę systemu, bo jednak na ich rynku coś się dzieje. To nie jest ważne, bo grając w francuski system RPG nie bierzemy pod uwagę tego czy podoba nam się to skąd pochodzi ten system. Ale jednak wiadomo, w nacjonalistycznym społeczeństwie bierze się za cel pochwał to co nasze, gdy już wychwalimy to, że my to zrobiliśmy (a raczej nasi rodacy) to wtedy zainteresujemy się tematyką i innymi zaletami produktu. Nie widzę sensu w ocenianiu czegokolwiek, brania pod uwagę pochodzenia produkty (chyba, że jest niemieckie, wtedy trzeba spalić). Jeśli nad czymś dyskutujemy i oceniamy to w naszym ścisłym gronie to nie ma co biadolić "jednemu podoba się to, drugiemu to" tylko normalnie dyskutować i spróbować znaleźć cel i sens dysputy, jeśli takowy jest.
Zmierzając do sedna mojej nieco chaotycznej wypowiedzi. Temat nazywa się "Zalety Neuroshimy", nie "Przysłowia w stylu "O gustach się nie dyskutuje"". Tak więc postarajmy się znaleźć sensowne zalety tegoż systemu.

Zapatashura 18-02-2011 23:52

To Neuroshima ma jakieś zalety? Bo ja nigdy takich nie widziałem.

Mechanika jest zła. Po prostu zła. Robiona na kolanie, co boleśnie widać. Nie wiem czy twórcy ją w ogóle testowali, ale nie sprawia takiego wrażenia. Raczej sprawia wrażenie, jakby twórcy stwierdzili 'hej, rzucamy tylko trzema kostkami i mamy suwak; ale fajnie' po czym rzucili mechanikę w kąt i nigdy do niej nie wrócili.

Świat się po prostu nie klei. Wrzucono do niego wszystkie pomysły jakie się dało, a co za dużo, to zwyczajnie nie zdrowo. Maszyny, mutanci, rośliny, psionika, technika, mistyka, wiara i diabli wiedzą co jeszcze. Wojna atomowa, biologiczna, chemiczna, cybernetyczna. Dla mnie to się nie trzyma kupy.

Ale miło wiedzieć, że inni znajdują jakieś pozytywy w tym, co ja uważam za kaszankę.

Komtur 19-02-2011 14:29

Cytat:

Mechanika jest zła. Po prostu zła. Robiona na kolanie, co boleśnie widać. Nie wiem czy twórcy ją w ogóle testowali, ale nie sprawia takiego wrażenia. Raczej sprawia wrażenie, jakby twórcy stwierdzili 'hej, rzucamy tylko trzema kostkami i mamy suwak; ale fajnie' po czym rzucili mechanikę w kąt i nigdy do niej nie wrócili.
Ja się nie zgadzam, mechanika nie jest może zbytnio idealna, ale jest grywalna, a jeśli odrzucić część zasad dodatkowych to jest i całkiem prosta.

Cytat:

Świat się po prostu nie klei. Wrzucono do niego wszystkie pomysły jakie się dało, a co za dużo, to zwyczajnie nie zdrowo. Maszyny, mutanci, rośliny, psionika, technika, mistyka, wiara i diabli wiedzą co jeszcze. Wojna atomowa, biologiczna, chemiczna, cybernetyczna. Dla mnie to się nie trzyma kupy.
Zwierzoludzie, wampiry, skaveny, gobliny, tajne kulty, choroby w tym psychiczne, czyli wojna totalna, a to tylko Warhammer jeden z najpopularniejszych systemów rpg na świecie. Podobnie D&D, galaretowate sześcianki no śmiechu warte, a jednak jakie popularne. Zapominasz Zapatashura, że w tym wszystkim chodzi o dobrą zabawę, a przesada jej służy. Dla tych którzy nie lubią przesady, to radzę dobrze przeczytać podręcznik do NS, wszystko jest tam napisane tak, że mistrz gry może to uznać za zwykłe plotki i wyssane z palca domysły. Ktoś tam znał kogoś, kto widział Nestugowa, komuś kumpel mówił o neodżungli bo słyszał to od innego kolesia. Jak ktoś chce to może poprowadzić NS bez zbytniej przesady.

Według mnie ten przesyt w NS to jedna z zalet, bo daje kupę możliwości na rozgrywanie różnych przygód. Druga z zalet to względna taniość produktów tej linii. Trzecia zaleta to napakowane informacjami i pomysłami dodatki, przez co nie ma się nigdy wrażenia że wyrzuciło się pieniądze w błoto.

Szarlej 24-02-2011 16:30

Cytat:

Napisał Zapatashura (Post 288051)
Mechanika jest zła. Po prostu zła. Robiona na kolanie, co boleśnie widać. Nie wiem czy twórcy ją w ogóle testowali, ale nie sprawia takiego wrażenia. Raczej sprawia wrażenie, jakby twórcy stwierdzili 'hej, rzucamy tylko trzema kostkami i mamy suwak; ale fajnie' po czym rzucili mechanikę w kąt i nigdy do niej nie wrócili.

Hm... Zgadzam się.

Cytat:

Świat się po prostu nie klei. Wrzucono do niego wszystkie pomysły jakie się dało, a co za dużo, to zwyczajnie nie zdrowo. Maszyny, mutanci, rośliny, psionika, technika, mistyka, wiara i diabli wiedzą co jeszcze. Wojna atomowa, biologiczna, chemiczna, cybernetyczna. Dla mnie to się nie trzyma kupy.

Ale miło wiedzieć, że inni znajdują jakieś pozytywy w tym, co ja uważam za kaszankę.
Hm... Nie zgadzam się :wink: Już mówię dlaczego. Owszem twórcy gry wrzucili Molocha nie wiadomo po co (większą głupotą są tylko choroby) ale neodżungla to fajny motyw w miarę nie wyeksploatowany. Psionika to w zasadzie mała rameczka z tego co pamiętam mówiąca o tym, że Posterunek bada możliwości ludzkiego umysłu by tak pokonać Molocha. Jest to tylko jedna z furtek z cyklu "chcesz to wykorzystaj nie to uznaj to za bajkę".
Mówiąc o technice masz na myśli hi-tech? Pamiętajmy, że wojna była w 2020 więc technika mogła pójść trochę do przodu jednak wszczepy ma praktycznie tylko Posterunek.
Wiara również jest motywem opcjonalnym. MG może się bawić w mistykę albo nie. Cudów w shimie według mechaniki nie ma. Jest tylko cecha "wierze" którą równie dobrze można wytłumaczyć szczęściem. Wojna totalna również nie jest takim głupim pomysłem w końcu Moloch mógł walnąć wszystkim co miał czyli bronią atomową, chemiczną i czym tam jeszcze.
Więc to co napisałeś akurat w miarę się kupy trzyma. W przeciwieństwie do paru innych motywów jak choroby, brak zależności politycznych czy rzekoma wysoka śmiertelność. Do tego dochodzi kiepska mechanika która pozwala wyłapać cały magazynek z colta 1911 na klatę jednak shima nie jest taka tragiczna. Koło idealnego systemu to co najwyżej mogła stać ale nie jest też totalnym gniotem. ;-)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:24.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172