Obrażenia od kwasu Tworzę sobie przygodę (mechanika 1ed), gdzie bohaterowie mają okazję natknąć się na skorodowany zbiornik z kwasem. Zerkam w podręcznik 1ed - nie widzę obrażeń od kwasu. Zerkam w podręcznik 2ed - też nie widzę. No to idę zapytać tutaj i wrzucam zapytanie w google. Może ktoś coś poleci? |
Specjalnie się nie znam, ale znalazłem w necie, że kwas zadaje na turę jedno trafienie o Sile 5. Jaśmin |
Ja znalazłem np. o sile 3, 4 i 5 również. Były to obrażenia od ataku chimery, splunięcia kogoś tam (mutanta?) i coś jeszcze, czego nie pamiętam. A jeszcze ktoś opisywał, że aby pozbyć się kwasu, trzeba go zneutralizować. A gdzie indziej, że w kontakcie niszczy zwykłą broń (więc raczej też i inny ekwipunek). Ale to wszystko takie gdzieś mimochodem, niezbyt rozwinięte i poskładane w jedną sensowną całość. Tak że czekam, może ktoś coś szerzej i bardziej usystematyzowane ma? :) |
Z kwasem to jest tak, że masz różne siły tego. Zależy od istoty/źródła. W podręczniku Karak Azgal występuje Czerw Skalny, który pluje kwasem z siłą 8 i utrzymuje się kilka rund i potem biję z siłą 4. Ale ciekawy jest dopisek na końcu jego zasady specjalnej, że to mg decyduje czy kwas też psuje ekwipunek i pancerz. Także samemu trzeba opracować siłę danego kwasu. |
Ogólnie rzecz biorąc jest tak jak mówi @wysłannik moc kwasu zależy od źródła, jak i np. od tego czy jest on rozgrzany i w jaki sposób gracz/postać ma zanim kontakt. Jeśli chodzi o obrażenia od kwasu głównym problemem jest nie samo poparzenie lecz rana która po nim powstaje. Powinno to wprowadzić pewne utrudnienie dla graczy którzy musieliby użerać się w czasie podróży z trudnymi do opatrzenia i pielęgnacji oparzeniami. Średnią obrażeń zadawanych przez kwas jest 5, ale można to dostosować w zależności d sytuacji (miejsce oparzenia, żródło itp.) |
- A ja bym proponował zrobić tabelkę :) Czyli symbolicznie uznać, że siła takiego umownego kwasu zależy od stężenia. Wówczas można się bawić i tak uznać, że 10%-kwas to Siła 1, 20%-kwas to Siła 2 itd. Tak można uzyskać taki kwas jaki będzie potrzebny do danej sceny. Jest to dość elastyczne rozwiązanie. - Do tego można uznać, że kwas przeżera najpierw to co na wierzchu. Czyli pewnie jakiś pancerz i ubranie. Potem dopiero "zżera" ZYW postaci. - Kwas może mieć też limit działania. Coś co umownie odpowiada za to aż się wygotuje, wypali, stężenie osłabnie na tyle aby przestawał być groźny. Z mechy można to ubrać, że działa przez ileś tur np 2 czy 3, ile tam sobie dany MG czuje się na siłach pamiętać i pilnować. Albo jakiś limit dmg jaki ma dana porcja kwasu np 3, 5, 10 i jak to przeżre to jego działanie ustaje. |
Cytat:
|
Czytając "Księgę wiedzy tajemnej", rozdział "Pancerz też czuje..." wpadłem na pomysł jak kwas mógłby niszczyć elementy pancerza lub uzbrojenie. Str. 23, "Inne uszkodzenia", pkt. 2 - nie wymienia się tam kwasu, ale gdyby zastosować dla niego mnożnik x2 lub nawet x3 miałby możliwości psucia pancerza jak ciosy z siłą 7 - sprowadza się to do niemal pewnego, zupełnego zniszczenia elementu pancerza przez kwas o sile 3. Ta lista nie służy do obliczania obrażeń a uszkodzeń, czyli dodaje dodatkową mechanikę. Rozwiązanie dla lubiących cyferki. |
Realms of Sorcery, 1ed, strona 76 podaje obrażenia od kwasu i zasad. W zależności od mocy kwasu, daje to obrażnia 1 - jedne obrażenia o sile 3 2 - jedne obrażenia o sile 5 3 - dwa obrażenia o sile 3 4 - dwa obrażenia o sile 5 5 - trzy obrażenia o sile 3 6 - trzy obrażenia o sile 5 Obrażenia zadawane (w zaokrągleniu na "nasze" jednostki) przez ćwierć litra kwasu na 0,1m2 (około 33x33cm) Moje propozycje mocy: Kwas siarkowy H2SO4 nierozcieńczony - moc 5 Kwas siarkowy rozcieńczony - moc 4 Kwas azotowy nierozcieńczony - moc 5 Kwas azotowy rozcieńczony - moc 4 Woda królewska - moc 6 |
Z ciekawostek, w podstawce 1ed (s. 229) po krytyku z trolla możne prysnąć kwas zadając K3 obrażeń o sile 10, dodatkowo niszcząc automatycznie wszystkie niemagiczne zbroje i broń. To ci dopiero kwas! |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:06. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0