lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   Jestem nowy: pytania początkujących graczy w Warhammera. (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/7154-jestem-nowy-pytania-poczatkujacych-graczy-w-warhammera.html)

one_worm 15-11-2011 17:20

Z drugiej jednak strony, zamieniają się w kamień. Z tego co pamiętam ( O ile się nie mylę) magia kapłańska była dostępna dla krasnoludów bez zamiany w kamień:)

valtharys 15-11-2011 19:26

Krasie w II edycji nie mają magii kapłańskiej :P są "ciemne" i "głuche" ma Wiatry Magii ... to chyba w Królestwie było powiedziane :P

Yuviel 10-04-2012 17:18

Pytanie
 
Witam :)
nie dawno (kilka tygodni temu) zaczęłam grać w warhammera i mam pytanie dotyczące mojej postaci. Otóż jestem elfem guślarzem, prawdopodobnie zmienię profesję na uczeń czarodzieja, ale chciałam się zapytać w jaki sposób swoją magię rozwijają elfy. Z tego co do tej pory przeczytałam dowiedziałam się, że elfy nie muszą iść do kolegium czy wybierać tradycji magii, a gusła same odnajdują w sobie magie. Tak więc nie wiem w jaki sposób mogę rozwijać moją postać.. będę wdzięczna za wszelkie wskazówki :)

Komtur 10-04-2012 23:21

Proponuję znaleźć sobie mistrza w postaci elfiego czarodzieja.

Julian 11-04-2012 11:39

Z elfami generalnie jest ten problem, że z jednej strony wiemy o nich, że są świetnymi magami, ale z drugiej strony oficjalne zasady jakby zupełnie elfich magów ignorują. Nawet dodatek Królestwo Magii niewiele o nich wspomina, a dodatku specjalnie dla elfich magów nie udało mi się odnaleźć i chyba próżno takiego szukać. Fabularnie wiadomo tyle, że splatając zaklęcia nie muszą się ograniczać do jednego wiatru magii, co ludzie robią ze względów bezpieczeństwa, a mogą nawet władać magią wysoką. Podręcznikowo (mechanicznie) elfi magowie działają tak samo jak ludzcy, więc trochę lipa.

Najlepiej zrób tak jak radzi Komtur, znajdź sobie elfiego mistrza i dogadaj się ze swoim MG. Szczęśliwie RPG jest taką zabawą, że jak zasady nie leżą, albo ich brakuje to można je sobie dopisać. ;)

Yuviel 15-04-2012 20:26

Dzięki wielkie :) jestem tylko ciekawa co na to MG :D ale mam jeszcze jedno pytanie, czy każdego zaklęcia muszę się uczyć osobno czy np. gdy poznam magię prostą tajemną to poznaję automatycznie wszystkie zaklęcia z tej dziedziny?

Julian 15-04-2012 20:55

Magii prostej uczysz się całymi paczkami (guślarska, tajemna, kapłańska), podobnie jest z magią tajemną lub kapłańską (pakiety zależnie od wybranego koloru magii lub bóstwa). Z magii powszechnej wykupuje się każde zaklęcie z osobna. Tak to wygląda jeżeli chodzi o zasady podstawowe.

W Królestwie Magii dochodzi po trzy zaklęcia dla każdego z kolorów, więc jest to rozwiązane tak, że kupując dany kolor kupujesz pakiet siedmiu zaklęć (są opisane trzy ścieżki do wyboru), a kolejne trzy musisz dokupić jak magię powszechną. Są jeszcze osobne zasady dla czarowników i czarnoksiężników, ale to raczej jako elfa mało Cie interesuje. ;)

Yuviel 15-04-2012 21:28

Jak dobrze poznać w końcu jakieś konkrety :D we wtorek wykorzystam tą wiedzę na sesji 8) jeszcze raz dzięki wielkie :ave:

Cedryk 22-04-2012 20:28

Co do wysokiej magii, żaden mg nie odda takiej władzy w ręce graczy.
Dla graczy zostaje możliwości zaczęcia od guślarza, ukończenia go, potem czarownika czy nawet czarnoksiężnika, a potem zgłoszenia się do mg do jakiegoś Kolegium Magii i jeśli mg nie ubije takiej postaci, gracz będzie miał to co chciał, większą potęgę.
Czarownik daje dostęp do zdolności czarostwo konkretny czar z dowolnej tradycji o ile poziom mocy jest 15 lub mniejszy i płaci się za niego po 200PD.

Elfy czarodziej są traktowane po macoszemu z względu na specyfikę świata. Taki elf przez większość społeczeństwa Imperium będzie traktowany jak mutant lub kultysta.

Julian niebyt dokładnie, a nawet bardzo źle, według "Królestwo Magii" każda tradycja magii dzieli się na trzy ścieżki po 10 czarów. Czarów w jednej tradycji jest łącznie 20. Postać poznaje tylko jedną ścieżkę zwierającą 10 czarów. Płacąc po 100PD z zdolność dodatkowy czar może poznać następny inny czar z innej ścieżki tej tradycji.

Reasumując, poznając wszystkie czary z jednej tradycji trzeba zapłacić 1100 expa.
Czyli 100 punktów za zdolność magia tajemna (cień) daje dostęp do 10 czarów z jednej ścieżki tej tradycji, oraz za pozostałe 10 czarów za każdy po 100 Punktów doświadczenia czyli 1000, razem 1100exp.

Julian 23-04-2012 00:39

Cytat:

Napisał Cedryk (Post 357815)
Julian niebyt dokładnie, a nawet bardzo źle, według "Królestwo Magii" każda tradycja magii dzieli się na trzy ścieżki po 10 czarów. Czarów w jednej tradycji jest łącznie 20. Postać poznaje tylko jedną ścieżkę zwierającą 10 czarów. Płacąc po 100PD z zdolność dodatkowy czar może poznać następny inny czar z innej ścieżki tej tradycji.

Mea culpa, mea maxima culpa, pisałem z głowy i coś mi się zupełnie pomerdało. Idea była dobra, tylko liczby gdzieś uciekły. ;) Dobrze że ktoś to wychwycił.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:03.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172