"Graj fabułą" - poradnik dla Mistrzów Gry w druku Wydawnictwo Portal właśnie poinformowało, że do druku trafił najnowszy poradnik dla Mistrzów Gry - "Graj fabułą". To już trzeci tom uniwersalnych almanachów dla Mistrzów Gry, który traktuje o tworzeniu przygód. Znajdują się w nim konkretne, opatrzone licznymi anegdotami i przykładami z gry odpowiedzi na pytania: - Co trzeba wiedzieć przed przystąpieniem do projektowania przygody? - Jakich błędów unikać? - Jak zaprojektować przygodę od podstaw? - Jakimi erpegowymi przyprawami ją doprawić? - Jak włączyć graczy w jej powstawanie? Autorem Graj fabułą jest Mateusz Zaród wespół z Ignacym Trzewiczkiem i Rafałem Szymą. Cena książki wyniesie 35 złotych. Na stronie Wydawnictwa Portal można także zamówić pozostałe dwie części Almanachu MG: Pierwszy tom cyklu to polska edycja słynnego zbioru artykułów Johna Wicka, wydanych w USA pod tytułem "Play Dirty" (polski tytuł "Graj Twardo"). 120 stronicowa książka zawiera dwanaście rozdziałów, w których Wick porusza najważniejsze tematy związane z prowadzeniem sesji (zabijanie postaci graczy, prowadzenie scen walki, kreowanie żyjącego świata i in.) pokazując jak on podchodził do tych spraw. Bardzo kontrowersyjne pomysły, prowokacyjne porady, bezpośredni język sprawiły, iż ten materiał wywołał w USA olbrzymią burzę i spowodował gorące debaty na forach internetowych. Wick zadaje trudne pytania, a co najważniejsze proponuje nieszablonowe rozwiązania. Z wieloma z nich trudno zgodzić się bez dyskusji, bez debaty. Graj Twardo to niezwykły almanach MG, książka zawierająca tyleż sztuczek i trików ileż ogólnych, ważnych omówień problemów i zagadnień. Zmusza do zastanowienia nad rolą MG, nad jego prawami i nad tym co wolno mu poświęcić, by sesja była emocjonująca. Książkę można zamówić w sklepie REBEL za pośrednictwem Wydawnictwa Portal: Wydawnictwo Portal - Graj Twardo Drugi tom cyklu almanachów MG nosi tytuł "Graj z głową". Tym razem autorem podręcznika jest Ignacy Trzewiczek. Graj z głową skupione jest wokół jednego tematu i w całości poświęcone relacjom pomiędzy graczami, a Mistrzem Gry. Autor skupia się na tym, jak wywołać pozytywne relacje pomiędzy wszystkimi, którzy tworzą sesję RPG. Podręcznik podzielony jest na cztery duże rozdziały:- GRACZ - w którym znajdują się techniki związane z relacjami pomiędzy MG i graczem, wyjaśnienie tego, czego pragną gracze na sesji i jak realizować ich potrzeby. - DRUŻYNA - w którym znajdują się metody, dzięki którym MG może zespolić graczy i zmienić ich w dobrze współpracującą, ciekawą drużynę BG. - PUNKTY DOŚWIADCZENIA - w którym znajdują się porady i sztuczki związane z przyznawaniem graczom PD. - BOHATER GRACZA - zawierający techniki poświęcone postaciom graczy i takim zagadnieniom jak śmierć postaci, czy metodom ubarwiania Bohaterów Graczy. Całość materiału jest dodatkowo ubarwiona i wzbogacona szeregiem ramek zawierających dodatkowe pomysły i uwagi, przygotowanych przez Michała Oracza oraz Rafała Szymę. Wydawnictwo Portal udostępniło fragment książki w formacie PDF, który dostępny jest pod tym linkiem: http://files.neuroshima.org/graj_z_glowa_wstep.pdf Książkę można zamówić w sklepie REBEL za pośrednictwem Wydawnictwa Portal: Wydawnictwo Portal - Graj z głową |
No nieźle - jeśli Night wygra kolejny konkurs na Rebelu, to go namówię na zakup całej trójcy :> |
Ja muszę sobie sprawić tylko dwupak - Graj z głową i Graj fabułą ;p |
Bu, a ja sobie nic nie sprawię, bo nie mam kasy. Może ktoś na urodziny mi kupi ;) A książki ciekawe i przydatne, zarówno dla początkujących MG jak i tych bardziej doświadczonych. Chociaż osobiście uważam, że najlepszym podręcznikiem dla MG był podręcznik CP2020 "Słuchajcie Głąby!" ^_^ |
Przeczytałem "zielonego". Większość rzeczy stosowałem w sesjach, ale miło mnie połechtało, że tak dobrze sobie radzę. Kupię pozostałe na bank. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:55. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
artykuły rpg