lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Zapomniane ruiny (http://lastinn.info/zapomniane-ruiny/)
-   -   Moloch i porwania :] (raczej tylko dla MG) (http://lastinn.info/zapomniane-ruiny/306-moloch-i-porwania-raczej-tylko-dla-mg.html)

Nightcrawler 17-05-2008 10:21

co nieco o tajemicach Smarta mamy w Mistrzu gry^2 - tam można znaleźć np jajo-ul - ale to raczej bez stat a tylko ciekawostki i mniej więcej schemat działania Smarta jako takiego.
W samym MG^2 jest za to dużo odwołań do Bestiariusz:Maszyny jakoby tam znajdowały się szczegóły również względem Smartoidów. Niestety tego dodatku jeszcze w łapkach nie miałem, więc nie wiem dokładnie

Umbrean 17-06-2008 18:08

Bestiariusz jest jak dla mnie najlepszym dodatkiem w NS dla MG. Jeśli ktoś potrzebuje statystyk maszyn to pisać do mnie i prześlę wam staty. Jeden warunek: Przesyłam tylko Mistrzom Gry. Bestiariusz jak i MG^2 są podręcznikami tylko dla narratorów, gracz czytając to psuje sobie całą zabawę. Solidnie się naprowadziłem w sesjach neuro na żywo i nie raz przerabiałem etap porwań. Z reguły rzadko ktoś odzyskuje świadomość (rzucić dwie "1" pod rząd).
Wiążę zawsze jedną sesję z drugą, dlatego porwany gracz im lepszy był tym gorszym później może być przeciwnikiem ( pod warunkiem że jego ciało zniesie to co go czeka w Molochowie). Prowadziłem też eksperymentalnego Neuro-wampira. Co szczerze ale nie zdało za dobrze egzaminu. Za dużo zagrożenia dla graczy. Maszyny, mutanty i trudne warunki życia w pełni wystarczą.
Wracając do tematu. Nie sam kidnaper jest porywaczem. Prawie każda maszyna jest zdolna porwać człowieka (jeśli jest odpowiednio silna). Pułapki, zamaskowane maszyny, lub drużyny maszyn. Moi gracze z czasem nauczyli się polować na większość maszyn, rozpoznawać je i opracować taktykę przeciwko nim. Zaskoczeniem dla nich była zgrana drużyna maszyn. Jeden niepozorny i nie uzbrojony ukrywający się dowódca (mózg). W dwóch dystrybutorach ukryci łowca i strzelec. Obrońca w stercie starego złomu, Kilka mechanicznych owadów robiące jako oczy dla pozostałych maszyn i inżynier który dbał o to aby maszyny były w miarę na chodzie.
Efekt:
Pierwszy z zawodników stracił rękę przy dystrybutorze z łowcą, drugi postrzelony w nogę przez strzelca w kolejnym dystrybutorze. Kiedy obrońca wyszedł pokryty złomem nikt go na pierwszy rzut oka nie rozpoznał i nie wiedzieli jak sie do niego dobrać, zaś owady znacznie utrudniały ukrywanie się. 3 z 5 zawodników poszło do niewoli. Pozostała dwójka taktycznie się wycofała i zaczęła obserwacje... Co było dalej pozostawię dla siebie :)
Wszystkie maszyny w tej przygodzie były traktowane jako podstarzałe i miały zaniżone statystyki. Klimat i lęk urozmaicił sesję do 8 godzinnej przygody która nawet porwanych trzymała do końca w napięciu.

P.S. Co do smartów. Odstawcie je na bok, bynajmniej na razie. Zwykłe maszyny dają w cholerę możliwości. Pokażcie graczom że te zwykłe złomy też potrafią być ciekawe. Dopiero kiedy owe się znudzą. Zaprezentujcie im stopniowo coś powiązanego ze smartami. Najlepiej jakiegoś poza neodżunglą, tam gdzie się ich oczytani gracze nie spodziewają ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:48.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172