lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Zrujnowana Twierdza (http://lastinn.info/zrujnowana-twierdza/)
-   -   Co robić gdy gracze pracują sami? (http://lastinn.info/zrujnowana-twierdza/11688-co-robic-gdy-gracze-pracuja-sami.html)

CCORD 16-09-2012 10:05

Co robić gdy gracze pracują sami?
 
Co robić jeżeli gracze nie chcą współpracować z resztą? Na prawdę denerwuje mnie to i robię wszystko co mogę aby temu zapobiec (np nasyłanie bardzo silnych potworów na takich "delikwentów"), ale nie zawsze się udaję. Przepraszam jeżeli coś źle zrobiłem, lub napisałem, ale to mój 1 temat na tym forum.
PS: 0 na kostce k10 oznacza 10, czy 0? A czy jak rzucam kostką k% i wyleci 00 (czy tam 0, jeszcze nie doszła :)), to oznacza 100, czy 0 (tak wiem, że rzuca się dwoma, ale jeśli to oznacza 100, to po co rzucać drugą skoro wynik się nie zwiększy)?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam jeżeli coś jest źle zrobione etc.

Komtur 16-09-2012 10:20

Cytat:

PS: 0 na kostce k10 oznacza 10, czy 0? A czy jak rzucam kostką k% i wyleci 00 (czy tam 0, jeszcze nie doszła ), to oznacza 100, czy 0 (tak wiem, że rzuca się dwoma, ale jeśli to oznacza 100, to po co rzucać drugą skoro wynik się nie zwiększy)?
W rzutach procentowych zazwyczaj oznacza zero za wyjątkiem rzutu 00, który to rzut oznacza 100. Przykład: wyrzucenie na kostce dziesiątek 1 i na kostek jedności 0 oznacza wynik rzutu 10. Przykład 2: Na kostce dziesiątek rzucasz wynik 0, a na kostce jedności 5, wtedy wynik rzutu równa się 5.

CCORD 16-09-2012 10:55

Komtur, dzięki za odpowiedź, ale byłoby Mi miło gdyby ktoś jeszcze odpowiedział na te główne pytanie. Mam pomysł co zrobić na następnej sesji, ale nie mogę tego zrobić, bo to się nie uda. Gracze nie traktują postaci innych graczy jako przyjaciół, więc gdyby jednego z nich opętał demon to reszta z uśmiechem na twarzy by go zatłukła. Nie wiem, czy to moja wina, choć myślę, że nie, bo gdy grałem z kuzynem (ja mistrzowałem) i kumplami (nie z tymi, z którymi gram teraz) to grało nam się świetnie i gdy jeden był w zagrożeniu to inni lecieli mu na pomoc, a tamtym muszę prawie, że rozkazywać aby uratowali innego gracza (jednym z nich jest młodszy brat innego, gdyby go nie uratowali to nie grałby, a we 2 gra jest nudna [dla mnie]), bo oni martwią się tylko o siebie. Przedmiotów za silnych nie daję, jak na razie ich jedyna dobra broń to topór migbłystalny (mam zamiar im go zabrać :P). Niestety są też problemy z miejscem do grania i nie robimy sesji regularnie. Jeszcze jedno pytanie. Ile kosztuje ulepszenie na +1 (o ile się da) np. Długiego łuku refleksyjnego?

Kerm 16-09-2012 11:38

Do pytania zasadniczego się nie odniosę - to nie moja domena.
Premia +1 do łuku, sztyletu, miecza itp. (wszelakiej) kosztuje 2000 sz (oczywiście broń musi być mistrzowska). Ale topór podwójny to 2 razy tyle.
Premia +1 do zbroi, tarczy itp. to 1000 sz.

Proponowałbym sięgnąć po materiały SRD opublikowane przez ISA.

CCORD 16-09-2012 12:11

Przepraszam, może zadam teraz głupie pytanie, ale co ta premia daje?

Komtur 16-09-2012 12:19

Proponuję małą kampanię. Jakiś kawalarz czarownik potrzebuje dobrze służących mu najemników, "dobrze" znaczy "wiernych". Tak więc zaprasza BG do siebie i częstuje jedzonkiem nafaszerowanym środkami nasennymi. Po godzinie BG budzą się z ładnymi obrączkami na szyi. Obręcze są magiczne i nie pozwalają zrobić krzywdy czarownikowi, a na dodatek powodują że gdy któryś z bohaterów zginie to zginą wszyscy jego towarzysze w obrączkach. Magik w zamian za pozbycie się obrączek, żąda wielu dziwnych misji, a gracze by nie zginąć muszą stworzyć idealnie wspierającą się drużynę. Po kilku lub kilkunastu sesjach mogą pozbyć się magicznych naszyjników i wtedy dowiesz się czy taka terapia poskutkowała i gracze się zżyli.

Kerm 16-09-2012 12:46

Mistrzowsko wykonana broń ma premię do ataku +1.
Broń "+1" ma premię do ataku +1 i obrażenia +1. Innymi słowy zwiększa szansę zadania obrażeń i zwiększa zadane obrażenia o 1.

CCORD 16-09-2012 12:53

tzn. +1 do trafienia i +1 do obrażeń, tak? Dzięki. A co jeśli gracze mają walczyć z potworem typu kolczasty diabeł (Hamatula)? Posiada on 29 kp, a szansa, że gracz wyrzuci 20 to 5%. Mnoży się wynik x1,5, albo x2? I czy jeśli postać jest ranna, lub leży ma jakieś minusy do kp? Gramy na takiej zasadzie, że na 10 pkt zręczności przypada 1 punkt trafienia i 1 pkt kp. I jeszcze jedno głupie pytanie. Max statów (siła, zręczność, inteligencja itp) to 20? Czy można jechać dalej? My gramy na trochę domowych zasadach (no cóż, moi BG nie grzeszą wielką inteligencją i nie ogarniają do końca oryginalnych zasad) i jedziemy dalej, nie stosujemy tych wszystkich pkt do wspinaczki itp, po prostu MG [MP] (w tym wypadku Ja) ustala ST i gracz rzuca, wszystkim to pasuje. Dziękuję za to, że odpowiadacie :)

Zapatashura 16-09-2012 13:22

Odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania mechaniczne, znajdują się w podręcznikach i srd - czytanie nie boli.

Cytat:

Co robić jeżeli gracze nie chcą współpracować z resztą?
To niech nie współpracują. Jeśli postaci w 'drużynie' się nie lubią, to niby z jakiej racji mają sobie pomagać, czy ufać? Robienie z ludzi na siłę drużyny jest zawsze sztuczne i nierealne.

Jeśli chcesz, by gracze ze sobą grzecznie współpracowali, to im to jawnie powiedz. Że nie będziesz prowadził sesji, jeśli wszyscy nawzajem będą sobie tylko podstawiali nogę, albo wbijali nóż w plecy. A jeżeli nie posłuchają i będą robić dalej to samo, to przestańcie razem grać. RPG to gra towarzyska, albo się razem miło spędza czas, albo tego czasu po prostu szkoda.

CCORD 16-09-2012 15:50

Myślę, że raczej wybiorę to co napisał Komtur, świetny pomysł. Mógłbym im to powiedzieć, ale wtedy nie byłoby takich efektów, na siłę próbowaliby współpracować, a potem by się zniechęcili, a gdyby dostali takie zadanie od jakiegoś BN to efekt byłby lepszy.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:36.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172