lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Zrujnowana Twierdza (http://lastinn.info/zrujnowana-twierdza/)
-   -   Bonusy przy ataku bronią dystansową. (http://lastinn.info/zrujnowana-twierdza/12867-bonusy-przy-ataku-bronia-dystansowa.html)

Ulli 14-06-2013 12:04

Bonusy przy ataku bronią dystansową.
 
Przy ataku łukami używa się bonusu ze zręczności czy siły, bo znalazłem obie wersje. Jedną w podręczniki przy opisie broni, drugą w karcie gracza i zgłupiałem.
Nie wiem, czy coś źle przeczytałem, czy on się pomylił.

Wnerwik 14-06-2013 14:46

Z tego co wiem, to siły używa się jedynie przy obrażeniach w łukach. Np. masz siłę 8 (modyfikator -1), więc podczas strzelania z łuku (każdego) zadajesz -1 obrażeń. Jeśli masz dodatni modyfikator to nic ci to nie daje, chyba, że strzelasz z refleksyjnego ;)

Panicz 14-06-2013 15:07

Bonus do trafienia jest zawsze ze zręczności.

Przy łukach refleksyjnych, gdzie jest to zaznaczone dodaje się jednak swój bonus z siły do obrażeń (nie do trafienia), ale nie większy niż dopuszcza opis łuku (np. łuk dopuszcza bonus +3, zatem tylko tyle dodajemy, choćbyśmy mieli i 150 siły).

Sayane 18-06-2013 21:50

O ile pamiętam to zależy od rodzaju łuku, tak jak mówi Panicz. Refleksy mają z siły, inne ze zręczności.

Ulli 09-12-2013 20:47

Istotnie jest jak piszecie.

Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie broni dystansowych. Jeśli łuk jest umagiczniony +1 to czy ta premia przenosi się na pociski i co za tym idzie na obrażenia?

Warlock 10-12-2013 10:31

Jeśli jest wzmocniony zaklęciem o mocy +1 to przeważnie jest to premia do ataku i obrażeń, chyba, że opis samego umagicznienia mówi co innego. Pociski mogą mieć własne premie do obrażeń z umagicznienia, czyli premia z łuku +1 i strzały +1 kumuluje się w tym przypadku. Jednakże jest to raczej rzadko spotykane (częściej w grach cRPG), ale już częściej pojawiają się pociski mające pewne magiczne właściwości powodujące wybuchy, odmrożenia i inne efekty.

Te bonusy (+1, +2, +3, +4 itd.) koło broni nie zawsze są premią do ataku i obrażeń, w podręcznikach dosyć często są też używane do kategoryzowania magicznych przedmiotów, dzięki czemu stosunkowo łatwo dostosować cenę przedmiotu jak i jego moc względem drużyny. Dla przykładu, amulet którego aktywacja powoduje rzucenie zaklęcia niewidzialności może mieć premię +1 w zależności od tego ile razy dziennie można go wykorzystać. Taka ciekawostka. :)

archiwumX 20-09-2014 18:29

Nie wiem czy dobry wątek, ale zadam następujące pytanie:
Czy atuty dające premie do ataku dystansowego działają w przypadku czarów rzucanych jako promienie?

Googolplex 21-09-2014 00:58

Cytat:

Napisał Warlock (Post 465778)
Pociski mogą mieć własne premie do obrażeń z umagicznienia, czyli premia z łuku +1 i strzały +1 kumuluje się w tym przypadku.

Nie kumuluje się, brany jest pod uwagę tylko wyższy bonus.
Tak łuki, kusze, proce i inne bronie strzeleckie przenoszą swoje umagicznienie na pociski którymi strzelają.
Cytat:

Przykład 1:
Strzała +1 wystrzelona z Łuku +2 będzie traktowana przy obliczaniu obrażeń jak strzała +2 (a nie jak sugerował Warlock +3).
Przykład 2;
Strzała +2 wystrzelona z Lodowego (1k6) Łuku +1 również będzie traktowana jako pocisk +2 zadający dodatkowo 1k6 obrażeń od zimna.
Strzała ma wyższy poziom umagicznienia więc korzystamy z jej poziomu do tego doliczamy zdolność łuku do zadawania mroźnych obrażeń (ponieważ strzała tego nie potrafi więc łuk ma wyższą premię i ją bierzemy pod uwagę).
Zabieg ten pozwala uniknąc absurdalnych sytuacji w których strzelając strzałą +5 (jest to maksymalne możliwe umagicznienie) z łuku +5 otrzymalibyśmy pocisk +10.
Lub przebijania redukcji obrażeń x/+2(rzadko spotykana w 3.5 za to częsta w 3.0) za pomocą łuku +1 ze strzałą +1.

archiwumX wiele zależy od tego jaki atut masz na myśli, powinno być przy nim wyszczególnione jakich sytuacji dotyczy.
Np Możesz zyskać bonus do ataku jeśli wybierzesz Weapon Focus (Ray).
Napisz jaki konkretnie atut masz na myśli.

archiwumX 21-09-2014 10:36

Bezpośredni strzał.

Warlock 21-09-2014 20:09

Faktycznie mój błąd. Grałem wtedy w Neverwinter Nights (dość luźno oparte na edycji 3.0), a tam bodajże z powodu optymalizacji broni bonusy te kumulowały się - broń dystansowa pozbawiona była premii do obrażeń ze zręczności, zaś wzmocnione magią pociski były szeroko dostępne (w przeciwieństwie do podręcznikowej wesji). Stąd ta gafa, dzięki za poprawkę.

archiwumX, nie mam jak rzucić okiem do podręcznika, a do neta mam obecnie ograniczony dostęp, ale jestem przekonany, że Bezpośredni Strzał nie ma wpływu na zaklęcia. W wersji angielskiej atut ten nosi (chyba) nazwę point blank shot, a tam już mowa bezpośrednio o broni dystansowej, czyli nie będzie mieć to żadnego wpływu na zaklęcia.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:46.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172