lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Zrujnowana Twierdza (http://lastinn.info/zrujnowana-twierdza/)
-   -   System (http://lastinn.info/zrujnowana-twierdza/14141-system.html)

Miszkus 21-04-2014 20:53

Ja ze swojej strony polecam jak najbardziej 4.0. Jakiś czas temu zadałem bardzo podobne pytanie na forum. Miałem problemy z wyborem systemu tak jak ty. Kupiłem 4.0. Dokładnie przejrzałem PDFowe 3.5. Zagraliśmy po kilka sesji tu i tu. 4.0 jest lepsze. Mechanika nie jest uciążliwa jak w poprzedniku. Nie trzeba znać 10000 tabelek aby efektywnie grać. Do tego 4.0 TO NIE JEST SYSTEM NA SIECZKE. W każdym systemie można grać bez sieczki. Wszystko zależy od Ciebie i Twojego zamysłu przygody. Do 3.5 nie ma już wydawanych dodatków. Teraz gra się w 4.0.
Co do podręczników to podręcznik gracza + podręcznik potwórów wystarczą. Reszte informacji możesz znaleźć w odmętach internetu.
Podsumowując bierz zdecydowanie 4.0. Dobra zabawa gwarantowana. My gramy na kartce papieru gdzie 1 kratka to 1M. Wszystko piszemy ołówkiem i gra się znakomicie :)

Kelin 22-04-2014 04:28

Dobra, przekonaliście mnie. Jeśli 4ed. okaże się świetna, wiszę wam piwo. Jak nie, to kupujecie mi podręczniki do 3.5. :p


---------------------------------------------------------------
Jak to jest z klasami i rasami pomiędzy 4ed. a 3.5? Doczytałem się, że wyleciały gnomy, ale przyszły inne rasy. A jak z klasami? Co poodpadało, co podochodziło? No i są jakieś dodatkowe rasy lub klasy w innych podręcznikach? Pewnie w naszym ojczystym języku można pomarzyć. :kill:

Warlock 22-04-2014 14:20

No, w polskim Podręczniku Gracza nie ma wspomnianych gnomów (najbardziej irytująca rasa w grze, czyli żadna strata :p), oraz druida i barbarzyńcy. Na ich miejscu są Tiefling (rasa), Dragonborn (rasa), Warlock (klasa), Warlord (klasa). W Player's Handbook II i III znajdziesz druida, barbarzyńce, gnoma (chyba) i razem kilkadziesiąt innych ras i klas. Te już są w języku angielskim, ale klasy powielają ten sam schemat, więc jeśli znasz zasady gry w języku polskim, a w szególności schemat mocy i jak one działają, to przesiadając się na angielską wersję nie będziesz potrzebował słownika, bo wszystko jest intuicyjnie rozpisane.

Kelin 22-04-2014 14:54

No to super! :D
A ile jest tych części Player's Handbook tak ogólnie? :p

Warlock 22-04-2014 15:10

Trzy części.

Pierwsza część, którą Ty kupisz skupia się na standardowych klasach postaci. Masz tam wojownika, paladyna, kapłana, łotrzyka, czarodzieja, czarnoksiężnika, łowcę, dowódcę (warlord, nie pamiętam jakie miał w podręczniku tłumaczenie). Chyba jeszcze kogoś pominąłem.

Druga część przynosi masę bohaterów z dziczy - barbarzyńca, szaman, druid itp. Nie mam teraz podręczników pod ręką, ale wydaje mi się, że w tej części dochodzi też bard. Pojawia się kilka nowych ras.

Trzecia część to przede wszystkim psion, mnich i kilka innych klas, a także kilka dodatkowych ras.

Można ze spokojem grać tylko na spolszczonych podręcznikach, bowiem każda z klas oferuje dwie bogate ścieżki rozwoju oraz różne tzw. paragon paths. Tą samą klasą można bawić się kilka razy i za każdym razem prezentować inny styl walki.

Kelin 22-04-2014 20:07

Nie no, niestety to takie proste nie jest, bo już mam graczy na klasy spoza podręcznika głównego. No cóż, po prostu zakupię pakiet podstawowy, rozkminię mechanikę i wtedy sobie przetłumaczę czy coś.

Dobra, dzięki wielkie! W razie dalszych pytań - będę pytał. :D

Zapatashura 22-04-2014 20:08

Ja dodam jeszcze, że Księga Potworów zawiera grywalny statystyki przeróżnych ras, takich jak drowy, doppelgangery, czy gnomy, także wybór z podstawowych trzech podręczników jest bardzo szeroki.

Warlock 22-04-2014 21:47

Cytat:

Nie no, niestety to takie proste nie jest, bo już mam graczy na klasy spoza podręcznika głównego.
Paskudne życie GMa...

Powiedź, że fundatorem wszystkich podręczników nie masz zamiaru być, i dodaj jeszcze, że sama nazwa podręcznika wskazuje na to kto powinien sobie za własne pieniądze takowy sprawić (wyjątek to Player's Handbook I, w którym są zawarte wszystkie zasady). :D

Aschaar 22-04-2014 22:05

Cytat:

Napisał Warlock (Post 493322)
Paskudne życie GMa...

Święte słowa.

A poważnie - Warlock ma rację. Na biblioteczkę - zwłaszcza jeżeli jesteście wszyscy początkujący - powinni się zrzucić wszyscy. Później - w miarę "bogacenia się" - każdy zbiera najpotrzebniejsze mu podręczniki, a reszta jest wspólna.

Wiem, kończy się to i tak jakąś Kapibarą, albo Torrtem, ale - zwłaszcza jak się wam granie spodoba - zapłaćcie te parę sztuk złota biednym skrybom z wybrzeża... :cso:

Kelin 22-04-2014 23:08

Pierwsze trzy podręczniki pewnie zakupię ja, a Player's Book II i III oraz Monster Manual II i III gracze. Albo gracze na spółkę ze mną. Nie ma tak dobrze. :p

Ktoś coś w ogóle wie o tym, czy ISA w ciągu najbliższych 10-ciu lat wyda coś jeszcze do 4ed? Bo to naprawdę aż przykre jest. Mogliby chociaż oddać komuś innemu prawa wydawnicze, wtedy by to wszystko nie stało w miejscu.

Do tego zasmucił mnie Rebel Times. Marzec 2010 (klik), strona 7. Miało być tak pięknie. :rip:


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:46.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172