Ulli nadal podano ci błędny wzór na koszt bazowy pancerza, który chciałbyś posiadać. Po pierwsze aby nadać specjalną cechę pancerzowi, broni w pierwszej kolejności myszą to być mistrzowskie przedmioty po drugie muszą posiadać premię z usprawnienia +1 co najmniej. Czyli daje to koszt 175sz+1000sz=1175sz Za to otrzymujesz zbroję +1 bez kar z pancerza o ile bierzesz zbroję skórzaną ćwiekowaną Koszt zarówno ukrywania jak i skradania jest 3750sz*2=7500 Teraz sumujemy te dwie liczby 7500+1175=8675sz Zatem koszt takiego pancerza wynosi 8675sz, a na potrzeby późniejszych umagicznień nadal traktuje się ja jako zbroje z premią +1 gdyż dwie w/w specjalne zdolności nie zmieniają poziomu umagicznienia pancerza. Parametry zaś były by takie KP+4 kara do testów z pancerza 0; +5 do testów skradania i ukrywania. Była by to ćwiekowana skórznia +1 skradania i ukrywania. |
Hmmm a nie było to tak ( tu nie pamiętam czy to tylko do cudownych przedmiotów się nie zaliczało ), że każda kolejna cecha jest robiona x2 jeśli przedmiot ma mieć kilka magicznych cech ? Chociaż tu nie jestem pewien czy to nie tyczyło się właśnie tylko cudownych przedmiotów ale było coś takiego dlatego robienie itemów które miały kilka - kilkanaście magicznych cech było dość drogie :) np. można było w pierścień wrzucić żeby był on wyżywienia + właśnie ukrywania + skradania i np. odbijania czarów ale wtedy zasada była taka : Najdroższa cecha cena x1 + kolejna z najdroższych cena x2 + kolejna cena x3 i najtańsza cecha x4 Dlatego większość itemów ma tylko 1 cechę :) Oczywiście do tego mnożnika cech nie wlicza się usprawnień w broni i usprawnienia w pancerzu A więc pancerz +x + magiczna cechax1 + magiczna cechax2 itd |
To dotyczy tylko cudownych przedmiotów i to chyba tylko w czwórce, bo w 3.5 to jest specjalna tabelka na stronie 285 PMPed3.5pl. Dla przedmiotu z wieloma cechami koszt *1,5 przy tym umagicznień broni i pancerz nie traktuje się jako różne cechy w przypadku tej tabeli. W takim przypadku rozpatruje się według tabel dla broni i pancerzy umieszczonych na stronach 222-223 broń; 216-218 pancerz. Jednakże nigdzie nie jest napisane, iż broni nie można nadać cech z cudownych przedmiotów np premii do atrybuty tj. np.SF. Czy też stworzyć rękawiczek zawojów na dłonie dla mnicha z premią do obrażeń tak jak u broni. |
Ja w większości grałem na 3.0 i od tabelek był kumpel który miał idealną głowę do nich :) No i jak pamiętam właśnie opcja x2 później x3 itp. była :) ok ale premia do ukrywania itp. to już nie są cechami pancerza a jak pamiętam są to cechy cudownych przedmiotów masz takie w tabelce i są to buty elfów i płaszcz elfów i do tego mają te cudowne przedmioty ograniczenie że tylko dla elfów ;) |
Lecz w 3.5 są to też cechy specjalne pancerzy. Księga i krew mówi o tworzeniu magiczny przedmiotów w D%&D3,0 i zmienia zasady z PMPed3,0 Koszt kolejnych podobnych mocy spada w przypadku cudownych przedmiotów. Zaś koszt niepodobnych mocy *2 To o czym mówisz musi być zapewne waszą domową zasadą. Zatem nie jest ogólnie obowiązujące. |
Nie wiem tu niestety nie jestem w stanie teraz zweryfikować do 12 Stycznia jestem na wyjeździe i nie mam dostępu do podręczników :) Mówię z pamięci to co wiem chociaż w DnD dawno nie graliśmy bo ostatnie ponad 2 lata jedziemy na systemie autorskim który jest mieszanką świata KC + mechaniki łączącej Wiedźmina i świat mroku :) |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:09. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0