Tworzenie Magicznego Pancerza Siemka, chciałbym stworzyć sobie jakiś bajerancki pancerz dla Łotra, który pokaże mojemu MP'kowi. Zastanawiam się ile magicznych efektów mogę nałożyć, interesują mnie takie efekty, np: pancerz +3, skradanie doskonalsze, niewrażliwość. Wg Podrecznika Mistrza Podziemi pierwszy efekt jest w tabeli 7.2 Pancerze i Tarcze str. 216, a kolejne dwa w tabeli 7.5 Specjalne Moce Pancerzy str 217, czy z związku z tym można stworzyć pancerz np z jednym efektem z tabeli 7.2 i jednym efektem z tabeli 7.5 czy nie ma w ogóle ograniczeń ? Z góry dzięki za odpowiedzi :) Pozdrawiam. |
Nie mam niestety dostępu do podręcznika (DMG 3.5, tak?), ale z tego co pamiętam to jest możliwe stworzenie pancerza posiadającego kilka magicznych efektów. Pamiętaj jednak, że koszt stworzenia takiego przedmiotu jest bardzo wysoki. Zbroja może mieć max enhancement bonus +5, zaś zaklęcia traktowane są jako "special abilities", więc nie będzie problemu z dodaniem paru ładunków jakiegoś tam zaklęcia (zwróć uwagę na to, że aby nadać przedmiotowi jakąś magiczną właściwość to musi on już mieć co najmniej enhancement bonus +1). Nie pamiętam też czy były jakieś ograniczenia co do ilości posiadanych magicznych właściwości, ale z tego co pamiętam to nie było nic na ten temat napisane w podręcznikach. Po prostu cena jest tak koszmarnie wysoka, że się nie opłaca ładowania więcej niż dwóch efektów na jeden przedmiot. Będziesz też potrzebował jakiegoś dosyć potężnego czaromiota, który wplecie w zbroje owe zaklęcia. Ja jako DM mam taką własną domową zasadę, że liczba magicznych efektów na przedmiocie nie może przekraczać enhancement bonus, ale to raczej nie ma nic wspólnego z oryginalnymi zasadami. |
Tak chodzi o ten podręcznik, szkoda że tak niejasno to opisali ale przejrzałem jeszcze raz i doszedłem do tego samego wniosku. Wg podręcznika max bonus to +10 (i tak są usprawnienia od +1 do +5 więc można kombinować z łączeniem), lecz cena przy +10 wynosi 100.00sz więc faktycznie sporo. Mam nadzieje, że mój DM nie zrobi problemu z zaklinaczem/magiem :) |
Max bonus +10 uwzględnia tarczę. Nie możesz mieć +6 na zbroi, a gdy masz już +5 na pancerzu i chcesz wzmocnić tarczę to płacisz tak jakby to było umagicznienie +6, a nie +1 - spora różnica w cenie. |
Uuu, mój Warlocku, nakłamałeś tutaj :P max bonus +10 odnosi się do tego, że chociaż premia z usprawnienia przedmiotu może wynosić maksymalnie +5, to cena wspomnianego przedmiotu może być jeszcze modyfikowana przez dodane specjalne zdolności (które wedle podręcznika nie mają przeważnie stałej, ustalonej ceny, lecz cenę odpowiadającą odpowiedniej premii), które moga wywindować wirtualną premię przedmiotu (ustalaną na potrzeby określenia jego ceny) powyżej +5. Dla przykładu Splugawiony Miecz +3 Prędkości ma, na potrzeby ustalenia jego bazowej ceny, wirtualną premię +8=+3[usprawnienie]+3[Prędkość]+2[Splugawienie], więc jego cena wynosi 128 000sz. *Przedmioty o łącznej premii powyżej wspomnianego +10 to artefakty, które nie mają ceny i nie można ich stworzyć w zwykłym procesie tworzenia magicznych przedmiotów. *Tarczę tworzy się jako przedmiot zupełnie osobno od pancerza i premie pancerza nie mają wpływu na cenę tarczy i vice versa; nie trzeba tworzyć pancerza i tarczy jednocześnie, dowolna stworzona tarcza pasuje do dowolnego stworzonego pancerza, chyba że specjalne zasady konkretnego pancerza lub tarczy stanowią inaczej. Edit: Warlock - wziąłeś to ciut za poważnie, a właściwie bardzo za poważnie, bo ja wcale nie byłem poważny wspominając o tym, że nakłamałeś. Dodałem emotikonkę, żeby się jeszcze kto nie pomylił :P |
Brałem informacje stąd i chyba rzeczywiście źle odebrałem treść (nie zauważyłem "1" w tej tabeli po prawej stronie), więc zinterpretowałem to jako kumulujący się bonus. Nikogo nie okłamałem. Sam musiałem się do-edukować, bo nikt nie raczył odpowiedzieć na pytanie przedmówcy, a bawić w tworzenie przedmiotów nie miałem nigdy okazji z racji tego, że prawie zawsze jestem MG i zajmuję się świato-tworzeniem (po magiczne przedmioty sięgam zawsze z podręczników lub ewentualnie na ich podstawie tworzę własne alternatywy). Dzięki za sprostowanie. Edit: Wybacz, wcale nie odebrałem tego jako uszczypliwej uwagi (czy czegoś w tym stylu), wręcz przeciwnie - jestem wdzięczny za to, że ktoś bardziej obeznany z zasadami tworzenia magicznych przedmiotów mnie poprawił (szkoda tylko, że tak późno to się stało, bo pewnie zdążyłem już wprowadzić w błąd Pablo0220 - oczywiście nie mam nikomu tego za złe). Słowo pisane bywa czasem niejednoznaczne w swym przekazie, bo trudno wpleść piszącej osobie towarzyszące jej emocje, a ja jestem dziś zbyt zmęczony całym dniem aby wrzucić emotki i zadbać o właściwy przekaz. ;-) |
Mam takie pytanko. Jeśli bym chciał stworzyć pancerz mający zarówno ukrycie jak i skradanie to ile by kosztował i jaką miał premię z usprawnienia? Ukrycie kosztuje jakieś 3700 zm i daje premię +1, skradanie kosztuje tyle samo i daje taką samą premię. Tymczasem zbroja z usprawnieniem +2 kosztuje według tabelki 4000. |
Jeżeli dobrze pojmuję wszystko (co stoi w podręczniku oraz co chcesz uzyskać) to będzie to 11.400 :P |
Dzięki, nie przyszło mi do głowy, że usprawnienie i cechy oręża wykupujemy osobno. Myślałem, że tak jak w przypadku broni cecha oręża, np. ognistość równa się usprawnieniu. Teraz już wszystko się zgadza. |
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:15. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0