lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Zrujnowana Twierdza (http://lastinn.info/zrujnowana-twierdza/)
-   -   Horror i walka z przeznaczeniem (http://lastinn.info/zrujnowana-twierdza/15154-horror-i-walka-z-przeznaczeniem.html)

Aramin 14-04-2015 15:34

Horror i walka z przeznaczeniem
 
DnD 3.0/3.5 rozrastało się tworząc nowe zasady w nieeksplorowanych przez mechanikę przestrzeniach. Jedną z takich nakładek są Punkty Akcji, inną systemy "Taint" i Sanity". Czy macie doświadczenia w stosowaniu tych mechanizmów?
Ja osobiście nie do końca, ale chcę przetestować je na mojej nowej kampanii prowadzonej w świecie rzeczywistym* od 1 do mniej więcej 6/7 poziomu ;)

Punkty Akcji zamierzam użyć w takim wariancie:

Cytat:

Punkty akcji:
Na potrzeby nowej sesji dostaniecie dwa nowe „atrybuty”. Punkty akcji czyli jeden z nich pozwolą wam w pewnych momentach zmienić pisane wam przeznaczenie/symbolizują furę szczęścia/łaskę bogów/szczególną moc jaka w was tkwi. Dostajecie 3 punkty akcji, które zapisujecie sobie w KP. Użycie PA skutkuje jego zniknięciem. PA można wykorzystać by do rzutu obronnego/ataku/umiejętności/ dodać rzut 1k6. PA można użyć już po wykonaniu rzutu, ale PRZED wyjawieniem przez MG rezultatu testu. Czyli rzucam k20 na atak i wyszło mi 10. Zanim MG mówi jaki był rezultat deklaruję: wykorzystuję PA! I do rzutu dodaję1k6.
Pozostałe sposoby użycia PA:
1 PA pozwala osiągnąć stabilizację.
1PA pozwalają wykorzystać umiejętność klasową taką jak szał barbarzyńcy, zwierzęcy kształt, odpędzanie nieumartych, muzyka barda, oszałamiająca pięść, wykrycie zła. Chodzi o specjalne umiejki ograniczone w użyciach na liczba/dzien
1PA pozwala na podwojenie plusu z walki defensywnej – tj. dostaniesz +4 do KP (chyba, że masz 5 rang w upadaniu to +6).
1PA pozwala na dodatkowy atak w rundzie
1PA pozwala na zwiększenie poziomu czarującego o 2.
Można wykorzystać tylko 1 PA na rundę.
:berserk:



$) Kiedy spoglądasz w otchłań ona również patrzy na ciebie$)

Czy macie doświadczenia z wspomnianymi powyżej mechanizmami? Chciałbym dodać elementy horroru do mojej nowej kampanii, czy też może nasycić ją akcentami dark fantasy poprzez mechanizm wyrażający obciążenia psychiczne.

Podoba mi się pomysł na "Taint", ale nie podoba mi się wykonanie poprzez osłabianie atrybutów budowy i roztropności oraz szybkie walenie fizycznymi mutacjami - trochę to zbyt bolesne. Raczej preferuję piętno psychiczne z możliwymi efektami ubocznymi takimi jak siwe włosy itp.
Myślę więc czy nie zmodyfikować tego podsystemu, czy wziąć model "Sanity" a może stworzyć własną zasadę domową. Ktoś spotkał się z tymi nakładkami, korzystał?

Krótki opis obu mechanizmów: Taint :: d20srd.org Sanity :: d20srd.org
Wydaje mi się, że "normalność" faktycznie powinna mieć oparcie na atrybucie roztropności. Z drugiej strony w zdrowym ciele zdrowy duch, ponadto zwiększenie wagi budowy nie zaszkodziłoby postaciom walczącym.

Jakie jest wasze podejście do próby urozmaicenia DnD poprzez takie mechanizmy? Od razu powiem, że choć lubię klimacenie, fabułę i mityczny klimat to z doświadczenia wiem, że w dnd mechanika nie wspiera tych elementów kierując uwagę w innym kierunku na czym odgrywanie nie korzysta. Dlatego chciałbym powiązać elementy degeneracji psychofizycznej z jakimś wariantem nowych zasad.
Punkty Akcji to natomiast mechanizm ubezpieczający graczy przed przypadkową śmiercią na poziomach 1-2 (zwłaszcza, że u mnie nie ma skalowania wyzwań, to znaczy że gracze mogą spotkać coś co ich teoretycznie przerasta).
$)
*chodzi mi oczywiście o to, że kampania nie rozgrywa się przez internety

Lord Cluttermonkey 14-04-2015 19:14

---

Edit:

Poczytałem - to, co podlinkowałeś odn. Sanity jest prawie identyczne z moją propozycją, tylko zamiast wprowadzać dodatkowy atrybut liczyłem na WIS.

Aramin 14-04-2015 19:35

Czy grałeś z takim urozmaiceniem na żywo lub via pbf? Jeśli tak, to jakie były wrażenia graczy?

Lord Cluttermonkey 14-04-2015 19:43

W D&D nie, ale mechanizm "Sanity", który zalinkowałeś, jest niemalże w 100% zerżnięty z gry, która motywy szaleństwa realizuje najlepiej - z Zewu Cthulhu (i szerzej z mechaniki BRP, która to zaczynała jako nakładka na reguły D&D, stąd tak łatwo to zaimportować). Jak to się mówi, you can't go wrong. :)

Bardzo dobrze sprawdza się tabelka z "Temporary Insanities" - ot wyskakuje sobie demon i nagle odważny czarodziej gracza traci pamięć, a co za tym idzie, zapamiętane zaklęcia. Piękne. Podobną sytuację miałem niedawno w Księstwach Granicznych.

O reszcie propozycji się nie wypowiem niestety.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:10.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172