nie ukrywam, że różnym postaciom, różne role przewidziałem. Wszystko ustalałem na podstawie otrzymanych historii, o szczególnej roli wyobraźni wspominałem i w blogu i w rekrutacji.
Jak ze Sprawnością i Umysłem? Testy wykonuję K10 w sytuacjach, gdy nie ma pewności, ze dana akcja się uda. Wówczas biorę pod uwagę którąś z obu cech. Przykładowo:
Piotruś Czarny zamierza przeskoczyć szeroki strumień. Nie jest to szczególnie ciężkie zadanie i pewnie bym nie testował, lecz w strumieniu czatuje Niedobry Wodnik. toteż rzucam K10 mniej lub równo od cechy Sprawność Piotrusia (5). Biorę przy tym uwagę, że strumień stosunkowo łatwo przeskoczyć (+2 do cechy). Rzucam 8. O jeden punkt więcej niż trzeba. No niestety Piotr nie przeskoczył strumienia i wylądował nogami na krawędzi brzegu. Wodnik uśmiecha się pożądliwie, widząc iż chłopiec rozpaczliwie macha rękoma, próbując złapać równowagę. Szczęśliwie któreś z pozostałych dzieci może chłopcu podać rękę (wspominając o tym w swoim poście). Gdybyś jako Gracz rzucił 10, to wówczas uznałbym, że wskakujesz wprost w łapki głodnego Wodnika.
Czy teraz jest nieco jaśniej?
Porównaj teraz cechę Sprawność Alusi ze swoją. Prawda, że bez Waszej pomocy ona nie przetrwa w Krainach? Prawda, ze z jej Wyobraźnią będzie Wam łatwiej? Problem tylko jak siedmiolatkę przekonać , by wyobraziła sobie to, co Wy chcecie
Pozdr