Ponieważ moja propozycja okazała się interesująca dla kilku osób i obojętna dla większości, zostaje na chwile obecną oficjalną wersją rozgrywania walk podczas naszej sesji otwartej. W celu uniknięcia późniejszych kłótni i sporów poniżej przedstawiam mini-regulamin rozgrywania pojedynków, który do czasu jego zmiany przez uczestników sesji "Mroczne Wieki" jest obowiązujący.
Postanowienia ogólne:
1. Przystąpienie do walki strony (pojedyncze postacie lub grupy postaci) deklarują prowadzący je gracze w sesji.
2. Strony metodą negocjacji (między sobą, na PW) starają się ustalić wynik starcia. Jeżeli to im się uda, potwierdzają to w komentarzach, a wyznaczony gracz opisuje walkę w sesji i zostaje ona uznana za zakończoną.
3. Gdyby strony odstąpiły od negocjacji lub te się nie powiodły walka przebiega według poniższego schematu.
3a. Strony wysyłają PW z opisem strategii, jakie ich postacie przyjmują w walce, do osoby ją nadzorującej (patrz postanowienia szczegółowe).
3b. Osoba nadzorująca, po otrzymaniu PW od obu stron, wkleja je w jednym poście w komentarzach sesji.
3c. W przeciągu 24h od pojawiania się powyższego posta, każdy gracz ma prawo wysłać PW w którym wskazuje, kto według niego powinien wygrać starcie.
3d. Osoba nadzorująca podlicza otrzymane na czas głosy i umieszcza wyniki w komentarzach.
3e. Obie strony wykonują rzut k10 w sesji.
3f. Do powyższych wyników obie strony dodają przynależne im modyfikatory (patrz postanowienia szczegółowe) umieszczając je w komentarzach.
3g. Strona, która otrzyma wyższy wynik zostaje uznana zwycięzcą.
3h. W przypadku remisu, obie strony rzucają k10, aż do przełamania go. Strona z wyższym wynikiem zostaje zwycięzcą.
4. Zwycięzca opisuje walkę w sesji i zostaje ona uznana za zakończoną.
Postanowienia szczegółowe.
1. Nadzorujący walkę.
1a. Nadzorującym walkę domyślnie jest Szusaku z poniższymi wyjątkami.
-1a.1 Postać przez niego prowadzona jest jednym z walczących.
-1a.2 Opuści on sesje, bądź nie będzie obecny na forum w czasie rozgrywania walki.
-1a.3 Obie strony zgodzą się na kogoś innego lub zażądają zmiany nadzorującego.
1b. W razie konieczności wyznaczenia innego nadzorującego obowiązuje następująca kolejność
-1b.1 Wybierana jest osoba na którą zgodzą się obie strony.
-1b.2 Jeżeli powyższa możliwość nie przyniesie efektu zostaje nią osoba, nie biorąca udziału w walce, która jako pierwsza zgłosi się na ochotnika.
1c. Nadzorujący walkę nie może głosować na zwycięzcę (por. 3c powyżej).
2. Modyfikatory.
2a. Modyfikatory można zastosować tylko i wyłącznie jeżeli:
-2a.1 Postać ma wymagane umiejętności i/lub jest przedstawiony jako wampir na swojej karcie postaci umieszczonej w komentarzach.
-2a.2 Gracz zadeklaruje użycie specjalnych zdolności swojej postaci w opisie przysłanej nadzorującemu.
2b. Gracz może dodać jeden lub więcej z poniższych bonusów do rzutu k10.
-2b.1 Gracz dodaje +2 jeżeli jego postać jest wampirem.
-2b.2 Gracz dodaje +2 za użycie nadprzyrodzonej zdolności (wampir, mag, ghul).
-2b.3 Gracz dodaje +2 jeżeli jego postać jest doświadczonym wojownikiem/rycerzem.
-2b.4 Gracz dodaje +2 za każdą postać (powyżej pierwszej) która uczestniczy w walce po danej stronie.
-2b.5 Gracz dodaje +1 za każdy otrzymany na postać głos.
Uwagi dodatkowe:
1. Jeżeli obie strony się zgodzą punkt 2. postanowień ogólnych upoważnia je do rozegrania pojedynku w dowolny sposób jaki uznają za właściwy (rzut k10 lub inna z przedstawionych na forum)
2. Jeżeli jedna ze stron nie pojawi się na forum w czasie* pojedynku, nie prześle strategii, nie napisze posta automatycznie przegrywa (*powiedzmy w ciągu tygodnia od zadelkarowania walki).
3. Tylko aktualna wersja tego postu jest obowiązująca