Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 12-01-2008, 18:11   #32
Beamhit
 
Reputacja: 1 Beamhit ma wyłączoną reputację
A teraz przykład walki.

Powiedzmy że nasz wookiee i trandoshan, zamiast rzucić się sobie do gardeł, jak nakazuje tradycja, współpracują ze sobą. I akurat sobie przeprowadzali całkiem miła rozmowę w jakimś tam pomieszczeniu, gdy nagle wparowali tam szturmowcy z okrzykiem "Die, rebel scums!". Mniejsza o logikę, to przecież jest tylko przykład, right? Right.

http://img220.imageshack.us/img220/1345/mapa1gz5.jpg

Szturmowcy mają już wyciągniętą broń, biedni kosmici broni wyciągniętej jeszcze nie mają. na początku rundy, trzeba rzucić na inicjatywę, by zobaczyć, w jakiej kolejności działają bohaterowie i ich przeciwnicy.

Gassk wyrzucił 5 na 1k20. Dodając swój modyfikator +7, uzyskuje inicjatywę 12.
Qui'nk wyrzuca 13. Jako że to już stary i wiekowy wookiee jest, jego modyfikator wynosi -2. Czyli jego inicjatywa wynosi 11.
Dla szturmowców, jako całej grupy, rzuca sie tylko raz. Wypadło 4, a biorąc pod uwagę ich modyfikator, zyskują inicjatywę 6.

Będę to w psotach zapisywał w ten sposób:

[Gassk: 13]
[Qui'nk: 12]
[Szturmowcy: 6]

I uwaga na przyszłość też do was, wszelką metagrę, proszę zapisywać w nawiasach kwadratowych.

Jak widać, pierwszy działa Gassk. Opis jego działania może wiec wyglądać w następujący sposób:

"Gassk widząc pierwszego szturmowca, krzyknął ostrzegawczo do swojego towarzysza i wyciągając swojego blastera [Move Action] oddał na szybko kilka strzałów w jedynego widocznego szturmowca [Attack: 10 + 3 = 13]. Strzały jednak zostały oddane zbyt nerwowo, i nie dosięgły celu."

Postać może w czasie jednej swojej tury zrobić jedną akcję ruchu (Move) i jedna akcję standardową (Standart), jak na przykład atak. Wyciągnięcie broni to akcja ruchowa. Rzut na atak Gassk'a wyniósł 10. Dodając modyfikator +3 (bo to był strzał na bezpośrednią odległość, która wynosi do 20 kwadratów), ostateczny wynik wyniósł 13. Za mało, by trafić szturmowca.

Jak widać sytuacja na mapie, nie zmieniła się. Drugi działa Qui'nk.

"Wookiee tylko mruknął coś pod nosem, jak w jego wielkiej dłoni rozświetlił się miecz świetlny [Move Action]. Przesunął się trochę bliżej stojących skrzyń, by mieć trochę przynajmniej osłonięte plecy [Move: PD, P]."

Jak widać, Qui'nk wykonał dwa razy Move Action. Pierwszą akcję ruchową poświęcił na wyciągnięcie broni. Akcję standardową zamienił za to na drugą akcję ruchową (można zamienić akcję standardową na akcję ruchową, ale NIE RUCHOWĄ NA STANDARDOWĄ). Jeżeli chodzi o metagrowy zapis ruchu, pokazuje przez jakie pola przeszedł wookiee. PD znaczy Prawo-Dół (czyli ruch na ukos), P znaczy ruch na Prawo. Jak sie łatwo domyśleć, ruch na lewo to L, a ruch do Góry to G. Pamiętajcie podczas ruchu o niestepujących podstawach:

- zazwyczaj macie 6 pól ruchu
- ruch na ukos kosztuje 2 punkty.
- ruch przez ciężki teren kosztuje dodatkowy 1 punkt ruchu (normalnie kosztuje podwójnie, ale wprowadziłem własny house-rule)
- na ukos nie można przechodzić przez róg

Mapa prezentuje sie teraz w ten sposób:

http://img217.imageshack.us/img217/2623/mapa1ru5.jpg

Pisząc o kolejności szturmowców, biorę pod uwagę, w jakiej kolejności znajdują się od góry.

"Pierwszy szturmowiec szybko sięgnął gdzieś za siebie [Move Action], a chwilę później w kierunku Qui'ka potoczył się granat odłamkowy! [Attack: 2+3=5; Damage:11]. Całe szczęście, trzeba było czegoś bardziej potężniejszego, by zatrzymać wookiego. Nawet tak wiekowego, jak Qui'nk [Damage: 6].
Drugi z napastników przybiegł do swojego towarzysza [Move: 3xG] i pociągnął serią po starym Jedi [Attack: 15]. Strzały okazały się nawet celne, ale Qui'nk bez większego problemu poodbijał promienie z karabinu [Deflect: 37].
Trzeci szturmowiec też podbiegł do miotacza granatów [Move: 6xG] i wystrzelił parę razy w wookiee'go [Attack:23]. Tym razem starość dała o sobie znać, i Qui'nk poczuł jak strzały z blastera przypalają mu futro [Deflect: 15, Damage: 14, Condition -1].
Ostatni z napastników wyszedł z za wielkiego filara, i biegnąc w kierunku Gasska [Move: P, 5xG], wystrzelił w jego kierunku [Attack: 23, Damage: 12]."

Nie wesoło, nie? mapa wygląda teraz tak:

http://img80.imageshack.us/img80/5286/mapa1mf9.jpg

A układ na początku następnej rundy, wynosi tak:
[Gassk: 13; Damage: 12]
[Qui'nk: 12; Damage: 20; Condition -1]
[Szturmowcy: 6]

Ale przyjrzyjmy się teraz poszczególnym przypadkom:

- Rzut granatem - granatem atakuje się dane pole, i można powiedzieć, że trafia się w nie zawsze. Jeżeli rzut na trafienie jest udany, wszyscy w polu rażenia otrzymują normalne obrażenia, jeżeli jednak atak nie przezwycięży Refleksu celu (jak w naszym przypadku), ofiara otrzymuje tylko połowę obrażeń.
- Mimo, że w opisie, często pada stwierdzenie "oddał kilka strzałów" czy "pociągnął serią", jest to traktowane jako pojedynczy atak.
- Jak widać, pierwszy atak został zanegowany przez talent Deflect. Drugi atak jednak okazał się bardziej skuteczny, i przewyższył granicę obrażeń (damage threshold) Qui'ka. A co za tym idzie, jago Condition spada na -1 (znaczy, ma -1 do wszystkich testów). Atak przeprowadzony w Gasska nie przebił granicy obrażeń.

No to jazda z następną rundą:

Pozwolę sobie teraz pominąć opis fluffowy, by skupić sie na mechanice.

Gassk strzela do osamotnionego szturmowca [Attack: 21, Damage: 19], zabijając go na miejscu. Potem przesuwa się za osłonę, wołając też swego kumpla [Move: 3, PD].
Qui'nk nie znajduje się w najlepszej sytuacji. Nie dość że stracił ponad połowę HP (punktów życia), to jeszcze ma -1 do wszystkiego. Całe szczęście bohaterowie maja parę sztuczek w rękawie, a nazywa sie Second Wind i Swift Action (szybka akcja).

Second wind - może raz dziennie wykonać każdy bohater, jak szybka akcję, jeżeli straci ponad połowę HP. Leczy wtedy automatycznie 1/4 HP (z całości), lub tyle ile wynosi jego Kondycja (w zależności, co jest większe). Qui'nk może więc wyleczyć sobie 10 HP, co i pewnie robi.

Jeżeli zaś chodzi o szybka akcję, posiada sie ich trzy na turę. To znaczy, że wookiee ma jeszcze 2 szybkie akcje (oprócz ruchu i akcji standardowej). Poświęcając 3 szybkie akcje, można przesunąć Condition o jeden status wyżej. Nie musi być to zrobione w jednej rundzie, można to przełożyć na dwie lub trzy rundy. Qui'nk poświęca więc dwie pozostałe szybkie akcje, by pozbyć się w następnej rundzie (przy pomocy tylko jednej szybkiej akcji) tego modyfikatora -1.

To chyba tyle. Pytania?
 

Ostatnio edytowane przez Beamhit : 12-01-2008 o 18:43.
Beamhit jest offline