Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 22-01-2008, 16:15   #27
uzziah
 
Reputacja: 1 uzziah nie jest za bardzo znanyuzziah nie jest za bardzo znany
Zgadzam sie z Khemi'm i dodam cos od siebie Wydaje mi sie ze najlepsza praktyka jest najpierw "naszkicowac" sobie w wyobrazni zarys postaci, zakamarki jego osobowosci i charakteru, w koncu fizyczna strone opisu. Dopiero po takich przygotowaniach powinno sie zabrac do przelewania zebranych mysli na karte postaci, tak zeby dopelnic formalnosci wymaganych przez mechanike gry. Zdaje sobie sprawe ze pokusa tworzenia "herosa" czy "idealu" jest wielka - niestety z doswiadczenia wiem ze porywanie sie z motyka na slonce nie ma sensu. Trzeba do tematu podejsc pragmatycznie i stwierdzic czy taka postac jaka sie chce stworzyc - bedzie pozniej w miare mozliwosci "latwo" odegrac.
Inna sprawa to "wymyslanie" postaci sprzecznych z archetypami podanymi w podrecznikach. Oczywiscie to nie jest zabronione, ale musi byc przeprowadzone z glowa i miec oparcie w jakiejs sensownej i ciekawej opowiesci. Wystarczy tylko przytoczyc przyklad podany przez Khemi'ego... wampir Giovanni... blekitna krew wsrod krwiopijcow... obrzydliwie bogaty i wplywowy wg podrecznika... a bedzie biedakiem w lachmanach, bez charyzmy i poczucia godnosci... coz jest to mozliwe, ale czy aby napewno rozsadne i przemyslane...
 
__________________
Bohater jest człowiekiem, który kłóciłby się z Bogami i budził diabły w sporze o swą wizję...
uzziah jest offline