Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 01-02-2008, 16:15   #11
Shoujo
 
Reputacja: 1 Shoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumnyShoujo ma z czego być dumny
To jest wersja beta mapy :P

Tak wiem że jest brzydka. Ale wbrew pozorom funkcjonalna.
Czarne kułka ( i tym podobne twory geometryczne made by paint) są planetami.
Czerwone kułka to planety pod kontrolą Vrath.
Spray - takie małe kropeczki w liczbie mnogiej na jednym hexsie - pola asteroidów ( co ma znaczenie mniejsze lub większe, w czasie np walk ).
Jest to mapa : ogólna. Czyli to co wie każdy z was. Na pw podam wam na którym hexsie znajduje się wasza planeta startowa.
*****
Dodatek no 1 : szpiegowanie
Co turę możecie przeznaczyć dowolną ilość kd na wywiad. Im więcej przeznaczycie tym większa szansa że czegoś się dowiecie. A czego można się dowiedzieć ? Np. można poznać koordynaty wrogich planet, flot itp, statystyki wrogich statków, poziomy rozwoju wrogich planet itp. Możecie wybrac czy chcecie szpiegować któregoś z graczy, czy ogólnie. Należy brać pod uwage fakt iż ilośc kredytów na wywiad, ma w sobie zarówno finansowanie szpiegowania jak i kontrwywiadu. Czyli jeśli gracz A płaci 200kd na szpiegowanie i stara się tym samym dowiedzieć czegoś o graczu B, ale gracz B płaci 400kd, istnieje całkiem spora możliwość że gracz A nie dowie się niczego, ale za to gracz B dowie się kto próbuje go szpiegować. Co może prowadzić do problemów dyplomatycznych. Dodam że senat ( czyt. Vrath) nie przepada za szpiegowaniem, a przynajmniej oficjalnie tego nie promuje, chociaż samo imperium posiada jednych z najlepszych szpiegów w galaktyce.



ps. link do mapy na imgshare : Image Share

Edit : wklejam tu to co było o zasadach w pierwzym poście rekrutacji. Ot tak dla pamięci
Teraz o zasadach, ekonomi, produkcji i takich tam slów kilka :

1) Każda planeta produkuję określoną liczbe surowców naturalnych, które dla ułatwienia są automatycznie przeliczane na kredyty.
2) Kredyty sluża do produkowania jednostek : planetarnych i poza planetarnych.
3) Kredyty sluża do ulepszania ( rozwijania ) planet. Proces ten jest dla uproszczenia zniżony do tzw. poziomów rozwoju :

1) Poziom 0 - planeta nie skolonizowana, lub doszczętnie zniszczona.
2) Poziom 1 - planeta na stopniu rozwoju pozwalajacym na wydobycie zasobow i eksport ich do bankow rasy - produkuje 1000 kredytow na ture.
3) Poziom 2 - Produkuje 2000 kredytów.
4) Poziom 3 - 4000 kredytów
5)Poziom 4 - 5000 kredytów
6) Poziom 5 i ostatni - 6000.

Ilosc kredytow potrzebnych na podniesienie planety na nastepny poziom zalezy od jej klasy.
Klasy są 3 : A, B i C
A : 1/2 kredytow ktore przynosci poziom ktory chcemy uzyskac ( np jesli chcemy by nasza planeta podniosla swoj poziom na 3 - musimy zaplacic 2000 tysiaki. ).
B : 1/2 poziomu ktory chcemy osiagnac plus 1000.
C : 1/2 plus 2000.
Odzwierciedla to w swój prosty i ułomny sposób trudnosci środowiska.
Oczywiscie istnieja jeszcze inne klasy planet ale te nie nadają sie na kolonie.
Klasa D - mozna wybudowac na niej posterunek militarny ( outpost ).
E - planeta nie zdatna do niczego.


Teraz jednostki :

Statki kosmiczne : Najzabawniejsze jest to ze to wy sami tworzycie statki dla waszych ras
Nalezy jednak przestrzegac pewnych zasad by zachować równowagę :

Statki mają 4 wspólczynniki ;
SO - sila ognia
P - pancerz
Sz - szybkość
M - Manewrowość

Za co kazdy z nich odpowiada jest chyba jasne. Nie będe was tu męczyc tabelkami i wzorami co do rozwiązywania walk bo to generalnie moja działka :P

Statki dzielą sie na 4 klasy :
1) Patrolowce - 10 pkt na statystyki --------- 500 kd ( kd = kredyty )
2) Niszczyciele - 15 -------------------------------- 750 kd
3) Pancerniki - 20------------------------------------ 1000 kd
4) Lorniskowce - 25( lotniskowce mają dodatkowy wspolczynnik - pojemnosc hangarow ) 1500 kd
5) Transportowce : 10 pkt : nie moga brac uzbrojenia - przewoza jednostki ladowe.
1 pkt poświęcony na kabiny transportowe pozwala zabrać 2 regimenty piechoty lub jeden regiment czołgów ( lub mechow, lub innych pojazdow jakie tam sobie wymyslicie).
Kazda rasa może mieć nie więcej jak 10 róznych modeli statków.
W czasie gry będą wystepowac zdarzenia losowe ( ktore nie będą losowe ). Zdarzenia moga wachać sie od kataklizmów naturalnych, najazdów obcych cywilizacji, czy tez niespodziewanych okdryć waszych naukowców ( dajacych np bonusy jednemu typowi statkow itp ).

Errata :
mysliwce : kazdy punkt pojemnosci hangarow u lotniskowcow pozwala zabrac na poklad
1 eskadre mysliwców lub 1/2 eskadry bombowców. Przy tworzeniu lotniskowca należy wybrać jaki zestaw maszyn znajduje się na pokladzie statku. Np mój lotniskowiec ma 4 pkt hangarów, może więc przenosić 2 eskadry mysliwców i 1 eskadre bombowców lub 4 eskadry mysliwców. Przed wyslaniem mojej karty do MG muszę ustalić jaki uklad sił znajduję sie na pokladzie dla kazdego standartowo budowanego lotniskowca mojej rasy.

Sily naziemnne : dzielą się na piechote i pojazdy. Jeden regiment piechoty kosztuje 150kd jeden regiment pojazdów kosztuje 300 kd. Walki na planetach są rozwiązywane automatycznie, przezemnie po uprzednim wzięciu pod uwage sil obu stron, rozwoju planety, jej klasy itp.
Mapa galaktyki i cala reszta już potym jak zbiorą sie gracze.( jeśli się zbiorą )
 
__________________
Reaching out a paw
I catch you by your ankle
as you walk past me.
"Cat Haiku"

Ostatnio edytowane przez Shoujo : 03-02-2008 o 11:37.
Shoujo jest offline