Myślę nad wprowadzeniem totemu nietykalności
Taki ruchomy punkt przeznaczenia będący przy tej postaci, która w danej rundzie , najpiękniej, najpełniej, najbardziej opisowo zrobiła posta - bardzo jednocześnie wczuwając się w postać. Na pięciu graczy, jeden najwybitniejszy post będzie chronił ( choć tylko przez tą rundę) posiadacza totemu - czyli gracza który wrzuci najlepszego posta.
W KC nie ma punktów przeznaczenia, ani niczego podobnego. A sam wiem dobrze, jak na skutek mechaniki szybko czasem moźna opuścić ten świat. Temat ten jednak pozostawiam do rozwinięcia w komentarzach, które powstaną wraz z sesją.
Edit. najlepszy post dodatkowo będzie na czas danej rundy obdarzał jego posiadacza zdolnością szczęściarz ( kumulatywnie, jesli ktoś już będzie miał, a nigdy nie wiadomo co i kiedy każę Wam dorzucać )
Jedna rzecz: co prawda nie tworzę ograniczeń dla graczy, lecz i oni niech uważają. Czy czarny rycerz pomoże grupce wieśniaków nie mających kasy i błagających o pomoc? Czy ruszy za towarzyszami itp. , żebyście się sami z przygody nie wykluczyli
i to w jej trakcie. Warto w miejscu historii opisać jego motywacje i dążenia – to dla mnie bardzo ważna część historii, podobnie plany na przyszłość, oraz co kocha a czego nie znosi.
Czarnoksiężnik wlezie w każde gówno, czarny, zwykły czy palladynowy rycerz już nie- to jest szlachta. Właściwie to proponuję zacząć od wylosowania pozycji, aby określić stan z jakiego pochodzi bohater. Przewiduję tu jednak wyjątek w postaci automatycznego przyznania : niższa klasa wyższa - dla osoby chcącej grać postacią rycerską. W wylosowanie kasty książęcej po prostu nie uwierzę, choć gracz zawsze będzie mógł wykonać ze mną na to rzut, ale z góry niech się godzi z wynikiem, nawet gdyby miał być najgorszym chłopem.
Cała reszta rzuty, jak już wspomniałem uczciwość to ważna rzecz i wierzcie mi postać chłopa łowcy, będzie miała zawsze pole do popisu w opisach i narracji postaci.
Przewiduję cały system godziwego wynagradzania w PD - choć ostrzegam, że rozwój będzie powolny, niektóre przygody mogą go przyśpieszyć, to jednak postaci wysoko poziomowych ( przewiduję naprawdę długą rozrywkę ) jeszcze długo mieć nie będziecie. Będziecie w pocie czoła wspinać się po szczeblach profesji, docenicie wartość przyjaciół, skarbów magicznych, kontaktów itp.