Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-02-2008, 19:46   #18
Cedryk
 
Cedryk's Avatar
 
Reputacja: 1 Cedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputację
Owszem ta zasada jest ciekawa tylko strasznie dużo się przy tym naliczysz, bo jeśli ją zastosujesz to też wobec przeciwników graczy. W innym przypadku zbytnio osłabiasz wszystkie postacie.
Przykład elf mag walczy sztyletami podwójnie biegły, oburęczny, w normalnym terenie z wojownikiem np. człowiekiem miecz długi podwójny specjalista.
Mag ma 6 ataków człowiek 2w rundzie od razu stawia wojownika na straconej pozycji. Jeszcze gorzej jest dla wojownika gady walczy w tłoku. Przedtem elf miał trafienie zredukowane do połowy, czyli biorąc pod uwagę obronę pełną wojownika też trafiałby go tylko na 1-5, teraz może się zdarzyć, iż będzie elf w ostatnich ciosach trafiał na 15 na ostatni, na 25% czyli ma znacznie większą szanse niż przed wprowadzeniem tej zasady.

Moim zdaniem można ją wprowadzić, ale najlepiej jest zostawić system całkowicie bez zmian.

Konsekwencja dla MG jest straszna, ilość obliczeń jaką będzie musiał dokonywać, bo i będzie musiał zmniejszać obronę przeciwnikom tym którzy mają mniej ataków i niektóre walki grupowe drużyny przez to będą jeszcze łatwiejsze.

PS: Walka grupowa z wampirem którego bez tej zasady było niezwykle trudno trafić teraz staje się dziecinnie prosta.
 
__________________
Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę.
Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem.
gg 643974
Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975

Ostatnio edytowane przez Cedryk : 10-02-2008 o 20:02.
Cedryk jest offline