Wątek: Dylematy graczy
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-02-2008, 11:55   #17
void
Banned
 
Reputacja: 1 void nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał Gettor Zobacz post
A według mnie to jest umechanicznianie na siłę. Bo widzisz, rola MG w "pierwotnych" sesjach RPG miała się sprowadzać do sędziego który wszystkie wydażenia obiektywnie ocenia.
Dlatego, że to nie było wprowadzone w żadnym systemie, to nie jest obiektywne? A co powiesz na ograniczenia szybkości wynikające z obciążenia postaci? To jest obiektywne? A dlaczego wpływ stanu psychicznego nie jest w takim razie "obiektywny"?

Cytat:
Napisał Gettor Zobacz post
A teraz wielka i przez wszystkich oczekiwana puenta. Żeby coś takiego jak wyrzuty sumienia miały sens w grze, to po pierwsze gracze muszą sami o nich mówić, a nie MG im je narzucać, bo "taki masz charakter i tak się zachowujesz", a po drugie gracze muszą być dobrzy w rozumieniu charakteru który odgrywają.
Pewnie, pewnie. Zgadzam się w 100%. Odgrywanie postaci to zupełnie co innego niż rozstrzyganie czy czynność dajmy na to czysto fizyczna powiodła się, czy nie. Dlatego najważniejsze czynniki, które mają wpływ na te rozstrzygnięcia (testy) powinny być uwzględnione.

Skoro obciążenie fizyczne ma wpływ na szybkość postaci i generalnie jej zwinność, to czemu obciążenie fizyczne nie ma mieć wpływu?

Według mnie to nie jest na siłe, tylko najzwyczajniej nie jest standardem w mechanice RPG. Jeśli w D&D zostałoby coś takiego uwzględnione, to na pewno w dużej części później stworzonych systemów też by występowało. Dam sobie uciąć...
 
void jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem